فاطمه حمامی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فاطمه حمامی
نام هنگام تولدفاطمه حمامی نصرآبادی
زادهٔ۱۲ بهمن ۱۳۶۷
سفیدشهر، آران و بیدگل، ایران
ملیتایران
شناخته‌شده براینقاشی
کارهای برجستهنقاشی چهره‌های مشهور مثل کریستیانو رونالدو و لیونل مسی با استفاده از پا

فاطمه حمامی نصرآبادی (متولد ۱۲ بهمن ۱۳۶۷) نقاش اهل ایران است.[۱] او یک نقاش دارای ناتوانی جسمی-حرکتی است که با کمک پاهایش نقاشی می‌کند. فاطمه حمامی مخصوصاً به خاطر طراحی چهره افراد معروف مانند برخی از بازیکنان فوتبال شناخته شده‌است.[۲][۳]

او نمایشگاه‌هایی از آثارش در آران و بیدگل، کاشان و اصفهان برگزار کرده‌است. حساب رسمی لالیگا در توییتر از او به خاطر آثارش تشکر کرد.[۴][۵] از طرف اتحادیه فوتبال لالیگا به بهانه تشکر بابت نقاشی‌های او لباس رسمی رئال مادرید به فاطمه اهدا شد.[۶]پیج معروف چهار سه سه هم در پستی به فاطمه پرداخت و او را به عنوان هنرمند برتر معرفی کرد. او به واسطهٔ سفر کریستیانو رونالدو به ایران برای بازی النصر با پرسپولیس با کریستیانو رونالدو دیدار کرد و نقاشی که از رونالدو کشیده را به او هدیه داد. پس از دادن عکس رونالدو گریه کرد.[۷] و رونالدو به او پیراهن النصر را هدیه داد.

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «فاطمه حمامی نصرآبادی». دفتر فرهنگ معلولین. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۱۱-۲۴.
  2. «گزارشی از فاطمه حمامی، نقاش معلول ستاره‌های فوتبال». وبسایت رسمی برنامه ۹۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ فوریه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۲-۲۰.
  3. «فاطمه حمامی، دختر هنرمند معلول ایرانی شاهکارهای نقاشی خلق می‌کند +عکس». خبرگزاری اسپوتنیک. بایگانی‌شده از اصلی در ۸ نوامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۱۱-۲۴.
  4. «قدردانی لالیگا از هنرمند معلول ایرانی». Euronews. ۲۰۱۷-۱۰-۲۶. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۰ فوریه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۲-۲۰.
  5. «La Liga on Twitter: "Thank you, Fatemeh!"». Tehran Times (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۱۱-۲۴.
  6. «اهدای لباس لالیگا به فاطمه حمامی». ایران آنلاین. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۱۱-۲۴.
  7. «Index of /». www.tiraxtur.com. بایگانی‌شده از اصلی در ۵ سپتامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۵-۰۱.