عثمان نورمحمدف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از عثمان نورماگمدوف)
عثمان نورمحمدف
اطلاعات شخصی
نام کاملعثمان عبدالوهابویچ نورمحمدف
ملیت جمهوری آذربایجان
 روسیه
زاده۲۱ مهٔ ۱۹۹۸ ‏(۲۵ سال)
مخاچ‌قلعه، داغستان، روسیه
پیشهورزشکار
قد۱٫۶۷ متر (۵ فوت ۶ اینچ)
ورزشی
کشورجمهوری آذربایجان
ورزشکشتی آزاد

عثمان نورمحمدف (به روسی: Осман Нурмагомедов، آوانگاری: زادهٔ ۲۱ مهٔ ۱۹۹۸) یک کشتی‌گیر آزادکار اهل کشور جمهوری آذربایجان است.[۱]

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال نقره قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ و دو مدال برنز قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ و قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ اشاره کرد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱[ویرایش]

نورمحمدف در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد، او در مسابقه های اول و دوم پروتویراج پاتیل از هند و زبیگنیف بارانوفسکی از لهستان را شکست داد اما در نیمه نهایی به محمد قربانف از روسیه باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی آمارهاجی ماهامدائو از بلاروس را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲[ویرایش]

نورمحمدف در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ بلگراد شرکت کرد، او در مسابقه های اول و دوم مکسول لاسی از کاستاریکا و فیض‌الله آکتورک از ترکیه را شکست داد اما در نیمه نهایی به جیدن کاکس از آمریکا باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی رادوسلاو مارسینکیویچ از لهستان را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳[ویرایش]

نورمحمدف در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات دنیس سهالیوک از اوکراین، زاهید والنسیا از آمریکا و آرش یوشیدا از ژاپن را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به رضابک آیتموخان از قزاقستان باخت و به مدال نقره رسید.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».