عبدالحسین ثمری میبدی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عبدالحسین ثمری میبدی
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۲۸
نیشابور، خراسان رضوی
ملیتایرانی
محل تحصیلدانشگاه صنعتی شریف
پیشهمدیر اجرایی

عبدالحسین ثمری میبدی (زادهٔ ۱۱ آبان ۱۳۲۸، نیشابور) مدیر ارشد اجرائی و کارشناس ارشد صنایع نفت و گاز ایرانی است که در حال حاضر به عنوان مشاور مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس[نیازمند منبع] و رئیس هیئت مدیره طرح پالایشگاه گاز بید بلند ۲ است.[نیازمند منبع] وی با بیش از چهل سال سابقه در صنعت نفت و گاز ایران، از چهره‌های شناخته شده شرکت ملی گاز ایران می‌باشد.[۱]

عبدالحسین ثمری میبدی در ۱۱ آبان سال ۱۳۲۸، در نیشابور زاده شد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در نیشابور به پایان برد، و در سال ۱۳۴۸ وارد دانشکدهٔ مهندسی شیمی دانشگاه آریامهر شد. پس از اخذ لیسانس و طی کردن سربازی در سپاه دانش استان خراسان، به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآمد.

او در سال ۱۳۶۱، پس از چند سال فعالیت در مناطق نفت خیز جنوب، جهت اتمام و راه اندازی پالایشگاه گاز خانگیران (شهید هاشمی نژاد) واقع در سرخس به این شهر عزیمت نمود و در سال ۱۳۶۹ به ریاست این پالایشگاه منسوب شد و تا سال ۱۳۷۲ این سمت را در اختیار داشت.[۲]

ثمری در سال ۱۳۷۲ به تهران عزیمت کرد و در سال ۷۴ به عنوان مدیر عملیات، پالایش و انتقال شرکت ملی گاز ایران عضو هیئت مدیره این شرکت شد. در طول این دوره، پروژه‌های متعددی همچون طرح افزایش تولید پالایشگاه گاز کنگان (فجر جم)، اجرا و بهره‌برداری از سیستم دیسپاچینگ شرکت ملی گاز، زیر نظر مدیریت او تعریف و اجرا شد.

پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، ثمری به عنوان مدیر عامل شرکت ملی ذخیره‌سازی در این شرکت مشغول به کار بود و تا سال ۱۳۸۷ و بازنشستگی در این سمت مشغول به فعالیت بود.

وی با روی کار آمدن دولت یازدهم، و حکم بیژن نامدار زنگنه مجدداً به عضویت هیئت مدیرهٔ شرکت ملی گاز ایران درآمد.[۳] .[۴]

وی اکنون مشاور مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس و رئیس هیئت مدیره بید بلند ۲ است.[نیازمند منبع]

منابع[ویرایش]

  1. عبدالحسین ثمری میبدی در وبسایت شرکت ملی گاز ایران[پیوند مرده]، وبسایت شرکت ملی گاز ایران.
  2. «مدیران پالایشگاه خانگیران (شهید هاشمی نژاد) سرخس». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۳ ژوئیه ۲۰۱۷.
  3. زنگنه حکم مدیر عامل جدید شرکت ملی گاز را امضاء کرد
  4. «اولین بازنشسته‌ای که کنار رفت…نامه ی جالب زنگنه وزیر به عبدالحسین ثمری». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۳ ژوئیه ۲۰۱۷.