شورای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شورای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
بنیان‌گذاریاکتبر ۲۰۱۴
وضعیت حقوقیاتحادیه تجاری
هدفتنظیم استانداردهای حوزه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و آموزش و آگاهی‌بخشی عمومی
ستادژنو، سوییس
دبیرکلبرونو لوکویر
وبگاه
اجلاس شورای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در ژنو

شورای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری (به انگلیسی: Investment Migration Council) با نام اختصاری IMC یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال ۲۰۱۴ در شهر ژنو، سوئیس به عنوان سازمانی غیردولتی تأسیس شد. هدف اصلی این انجمن برقراری و تنظیم استانداردهایی در زمینهٔ صنعت مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در اقصی نقاط جهان می‌باشد.

مقر اصلی این سازمان در شهر ژنو واقع شده و شعباتی هم در لندن، نیویورک و جزایر کیمن (جزایری در دریای کارائیب) دارد. IMC یک نهاد مستقل است. رسالت اصلی آن تعیین استانداردهایی است که براساس آن‌ها به عنوان پلی میان سهامداران سایر انجمن‌ها، دولت‌ها و سازمان‌ها عمل کند. یکی دیگر از اهداف این انجمن، آگاهی‌بخشی و آموزش عموم مردم و شناساندن صنعت سرمایه‌گذاری است.

این شورا با سازمان‌ها، دولت‌ها و شرکت‌های بین‌المللی در سراسر جهان در زمینهٔ مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری همکاری و تعامل دارد. علاوه بر آن، این شورا از صنعت مذکور در جهت بهبود درک عمومی (در زمینه‌های آموزش، اصول اخلاقی و رفتار حرفه‌ای) از مهاجرتِ سرمایه‌گذاری که صنعتی نوپا در دنیا است فعالیت می‌کند.

نشستها و کارگاه‌ها[ویرایش]

کمیتهٔ بین‌المللی سرمایه‌گذاری سازمان‌دهندهٔ نشست‌های سالانه مرتبط با مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در ژنو سوئیس است. این مجمع دارای بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده شاملِ نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، مقامات دولتی و دانشگاهیان است. شرکت‌کنندگان در این گردهمایی از ۴۰ کشور متفاوت، طی یک دورهٔ سه روزه، دیدگاه‌ها و ایده‌های خود را در میزگردها و کنفرانس‌های متعدد به اشتراک می‌گذارند.

مدیریت شورای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری[ویرایش]

منابع مالی[ویرایش]

در مجموع، بودجهٔ این سازمان غیردولتی (IMC) توسط اهداکنندگان و افراد خصوصی تأمین می‌شود. از اکتبر ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ شرکت و ۴۰۰ فرد خصوصی به این انجمن کمک مالی کرده‌اند.

منابع[ویرایش]