سان اکسپرس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سان اکسپرس
IATA ICAO Callsign
XQ SXS SUNEXPRESS
بنیان‌گذاری۱۹۸۹
قطب‌ها
اندازه ناوگان۶۴
مقصدها۵۲
شرکت مادر
ستادآنتالیا، ترکیه
افراد کلیدیپال شویجر
(مدیر عامل اجرایی)
کارکنان۳٬۰۰۰ نفر (۲۰۱۳)
وبگاه
هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به سان اکسپرس

سان اکسپرس (به انگلیسی: SunExpress) شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ترکیه‌ای است، که در سال ۱۹۸۹ از مشارکت شرکت‌های ترکیش ایرلاینز و لوفت‌هانزا تأسیس شد و در حال حاضر روزانه به ۵۲ مقصد در اروپا، آسیا و آفریقای شمالی پروازهای مستقیم دارد.

دفتر مرکزی شرکت سان اکسپرس در شهر آنتالیا، ترکیه قرار دارد و فرودگاه عدنان مندرس و فرودگاه آنتالیا، قطب‌های این شرکت هواپیمایی به‌شمار می‌آیند. شرکت هواپیمایی سان اکسپرس (SunExpress) با کد یاتا XQ و کد ایکائو SXS در سال ۱۹۸۹ و در نتیجه همکاری های دوجانبه لوفت هانزا و ترکیش ایرلاینز راه اندازی شد. در ابتدا این ایرلاین با یک پرواز (فرانکفورت-آنتالیا) فعالیت می کرد، اما به تدریج شبکه پروازی خود را گسترش داد و اکنون به سرتاسر دنیا پرواز مستقیم دارد.ترکیه یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار برای ما ایرانی می باشد.

مسیرهای پروازی سان اکسپرس[ویرایش]

در حال حاضر هواپیمایی سان اکسپرس به بیش از ۵۰ فرودگاه در قاره های آسیا، اروپا و آفریقا پرواز مستقیم دارد. از مقاصد مهم سان اکسپرس می توان به مقاصد زیر اشاره کرد: وین، بروکسل، دانمارک، کوپنهاگ، مصر، لیون فرانسه، برلین، هامبورگ، فرانکفورت، یونان، مراکش، آمستردام، رومانی، سنت پطرزبورگ، زوریخ سوئیس، سامسون، وان، ازمیر، آنتالیا، آنکارا و...

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]