دلخان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دلخان
[[پرونده:
Dalkhan
|center|200px|تصویری از دلخان]]
تصویری از دلخان
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانفارس
شهرستانسپیدان
بخشبخش همایجان
دهستانشش پیر
مردم
جمعیت۶۸۸ نفر (سرشماری ۹۵)
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانهخنک
کد آماری۰۸۴۰۰۹
روستای زیبا و خوش آب و هوای دلخان از توابع سپیدان شیراز میباشد که به دلیل ساخت پلکانی و چشمه های فراوان، طبیعت بکر و زیبا، از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به عنوان روستای گردشگری شناخته شده است. این روستا از یک سمت به کامفیروز و جورگ و بیضا و بهشت گمشده، و سمت دیگر به همایجان و سپیدان می رسد. محصولات باغی روستا شامل انواع سیب، گردو، زردآلو، هلو، شلیل، شفتالو، گوجه سبز، انگور و انواع حبوبات درجه یک و محصولات دامی شامل شیر و دوغ و کره و پنیر و ماست محلی می باشد. بدیهی است برای مسافران به شیراز، دیدن این روستا در تمام فصول سال به دلیل زیبایی های فصلی خالی از لطف نمیباشد. فاصله از شیراز: با اتومبیل حدود شخصی ۴۵ دقیقه

دلخان، یک روستای زیبا از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان در استان فارس ایران است. که مقصد خوبی برای گردشگران محیط زیست و بوم گردان می باشد.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان شش پیر قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱٬۲۳۱ نفر (۲۳۳خانوار) بوده‌است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.