دانشگاه هنر شیراز

مختصات: ۲۹°۳۷′۲۹٫۶″ شمالی ۵۲°۳۳′۳۲٫۸۴″ شرقی / ۲۹٫۶۲۴۸۸۹°شمالی ۵۲٫۵۵۹۱۲۲۲°شرقی / 29.624889; 52.5591222
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
دانشگاه هنر شیراز
نوعسراسری (دولتی)
بنیانگذاری شده۱٣٩٠
رئیسد. علیرضا عسکری چاوردی (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶)

دکتر محمد رضا مغاره (١٣٩۶- ۱۴۰۰)

دکتر ستار خالدیان (۱۴۰۰ - تا کنون)
موقعیتشیراز
وبگاه

دانشگاه هنر شیراز چهارمین مرکز آموزش عالی رشته‌های هنری در ایران و نخستین مرکز در جنوب کشور است[۱]. راه اندازی این دانشگاه از جمله طرح‌های مصوب سفر آیت الله خامنه‌ای به استان فارس در سال ۸۷ است. اعضای هیئت علمی این دانشگاه در حال حاضر در رشته های باستان شناسی-معماری-ارتباط تصویری- نقاشی-مرمت-موزه-عکاسی-فرش و چند رشته دیگر که در حال نوگشایی است در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد میباشند.سایت این دانشگاه که در حال احداث و ساخت میباشد در منطقه شهرک آرین شیراز واقع میباشد و اولین دانشکده این دانشگاه در حال ساخت میباشد.باتوجه به ضرورت رشته های هنری در جنوب کشور این دانشگاه یکی از اولویت های تاسیس میباشد.درحال حاضر این دانشگاه خوابگاه های خودگردان که زیر نظر شورای نظارت استانی برخوابگاه ها میباشد را به دانشجویان معرفی مینماید ودر آینده درخصوص ساخت خوابگاه اقدام خواهد نمود. ،

دانشکده‌ها[ویرایش]

این دانشگاه مصوبه چند دانشکده اعم از دانشکده باستان شناسی و مرمت،دانشکده هنر های کاربردی،دانشکده هنر های تجسمی و دانشکده هنر های نظری را دارد.که در حال حاضر اولین دانشکده آن در حال ساخت میباشد.

رشته‌ها[ویرایش]

این دانشگاه دارای رشته‌های کارشناسی مرمت، موزه، فرش، باستان‌شناسی، معماری داخلی، گرافیک، نقاشی و ادبیات نمایشی است. دورشته کارشناسی ارشد معماری و باستان شناسی و یک رشته کارشناسی عکاسی در سال 1402 به رشته های این دانشگاه اضافه گردیده است.

منابع[ویرایش]

جستارهای وابسته[ویرایش]

دانشگاه هنر تهران
دانشگاه هنر اسلامی تبریز
دانشگاه هنر اصفهان

پیوند به بیرون[ویرایش]