بزرگراه بروس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مسافت شهرهای بزرگ کوئینزلند از بریزبن از طریق بزرگراه بروس.
استرالیا

بزرگراه بروس، یکی از بزرگراه‌های اصلی در ایالت کوئینزلند، در شمال شرقی کشور استرالیا است. این بزرگراه از شهر بریزبن، پایتخت ایالت کوئینزلند در جنوب شرقی این ایالت شروع و با یک نوار ساحلی که نمایش چهارفصل را دارد، به سمت شمال شرقی ایالت کشیده می‌شود و در نهایت به شهر کنز، درFar North Queensland می‌رسد.

بزرگراه بروس، بزرگ‌ترین کریدور ترافیکی در کوئینزلند است که به عنوان بخشی از شبکه بزرگراه‌های ملی استرالیا و همچنین بخشی از بزرگراه‌های این کشور شناخته می‌شود. طول بزرگراه بروس در حدود ۱٬۶۷۹ کیلومتر (۱٬۰۴۳ مایل) است. نام این بزرگراه، از سیاست‌مدار سابق کوئینزلند، هنری آدام بروس گرفته شده‌است.

عبور قطار نیشکر از عرض بزرگراه بروس.

شهرهای ماری بورو، راکهمپتون، مکای، تاونزویل و کنز از جمله شهرهایی هستند که در مسیر این بزرگراه قرار دارند. بزرگراه بروس از مناطق ساحلی، جنگل‌های بارانی و کوهستانی عبور می‌کند و دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و استوایی است.

تاریخ[ویرایش]

بقایای جاده‌های اولیه به شمال بریزبن[ویرایش]

جاده‌های شمال بریزبن در روزهای اولیه استقرار، به دلیل نیاز به استفاده از گذرگاه‌های سطح پایین مطمئن رودخانه‌ها و نهرها در بالادست ساحل محدود شده بود.

«جاده کاج جنوبی» از جاده انوگرا در آلدرلی از طریق اورتون پارک تا اورتون هیلز، عبور از کدرون بروک.[۱]

«جاده بانیا» از جاده کاج جنوبی در اورتون هیلز تا عبور از جاده در دریپر،[۲] پس از عبور از رود ساوث پاین در کراسینگ دریپرز یک گذرگاه مقرون به صرفه است.

«جاده شمالی قدیم» از جاده ساوت پاین در پارک اورتون تا «جاده ساوت پاین دیگر» در آلبنی کریک امتداد دارد.[۳] (ایتونز عبور از این جاده (شمال رودخانه ساوث پاین) امتداد دارد به دریپر.[۴] این جاده کاج جنوبی به سمت شمال بر روی رودخانه ساوث پاین از طریق Cash's Crossing و از آنجا به جاده Gympie در Strathpine ادامه می‌یابد.[۵]

«جاده شمالی قدیم» این جاده کاج جنوبی را در برندیل به جاده گذرگاه یانگز در پارک بری پیوند می‌دهد. Youngs Crossing Road پس از عبور از North Pine River به جاده Dayboro در پتری، کوئینزلند ادامه می‌دهد.[۶] بیشتر در بالادست، Whiteside Road[۷] (اکنون توسط دریاچه سامسون ویل زیر آب فرورفته است) یک گذرگاه قابل تردد در تقاطع کوئین فراهم کرد[۸] هنگامی که سطح آب در تقاطع یانگز خیلی بالا بود.

در شمال، بخش دیگری از «جاده شمالی قدیم» از جاده en:Caboolture River در Upper Caboolture شروع می‌شود، از Caboolture River در Zillmans Crossing می‌گذرد[۹] و به واموران، کوئینزلند ادامه می‌دهد.[۱۰]

جاده‌های اولیه از گذرگاه رود نورث پاین تا تقاطع رود کابولچر ممکن است شامل بخش‌هایی از این موارد باشد:

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. South Pine Road – Alderley to Everton Hills (Map). {{cite map}}: Unknown parameter |دسترسی- date= ignored (help)
  2. [https:/ امتداد می‌یابد. /goo.gl/maps/86dPuX1iXqn جاده بونیا – اورتون هیلز به دریپر] (Map). Retrieved 25 September 2018. {{cite map}}: Check |url= value (help)
  3. الگو:نقشه ذکر شده
  4. Eatons Crossing Road – Eatons Hill to Draper (Map). Retrieved 25 September 2018.
  5. b8MwaxkeqPo South Pine Road – Albany Creek to Strathpine (Map). Retrieved 25 September 2018. {{cite map}}: Check |url= value (help)
  6. Old North Road and Youngs Crossing Road – Brendale to Petrie (Map). Retrieved 25 September 2018.
  7. Whiteside Road – Western and Eastern Ends (Map). Retrieved 25 September 2018.
  8. "The Story از Whiteside". npra.org.au. انجمن ساکنان کاج شمال. 1988. Retrieved 25 September 2018. Quinns Crossing on Petrie to جاده سامسون ویل، بخشی از اولین جاده اصلی شمال بریزبن {{cite web}}: |archive-url= requires |archive-date= (help); Unknown parameter |archive -date= ignored (help)
  9. الگو:Cite وب
  10. Old North Road – Upper Caboolture به Wamuran (Map). Retrieved 25 September 2018.
  11. جاده نارانگبا و جاده مسطح اوکی – کالانگور به موریفیلد (Map). Retrieved 25 September 2018.