باشگاه والیبال فولاد سیرجان ایرانیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
فولادسیرجان
نام کاملباشگاه فولادسیرجان ایرانیان
تاریخ بنیان‌گذاری۱۳۹۶ (۷ سال پیش)
نام ورزشگاهمجموعه ورزشی گل گهر سیرجان
مدیرعاملمحمدرضا امانی لری
مربیایران بهروز عطایی
لیگلیگ برتر والیبال ایران
۱۳۹۹قهرمان

باشگاه والیبال فولاد سیرجان ایرانیان یک باشگاه والیبال ایرانی است که در شهر سیرجان استان کرمان تأسیس شد. این تیم هم‌اکنون در لیگ برتر والیبال ایران بازی می‌کند.

تاریخچه باشگاه[ویرایش]

باشگاه فولاد که سال ۱۳۹۶ با اسم گل گهر سیرجان فاتح لیگ دسته یک شد و راهی لیگ برتر (سوپر لیگ) شد (سهمیه لیگ برتر فولاد سیرجان ایرانیان می‌باشد). لیگ والیبال سال ۱۳۹۷ را با محمدرضا دامغانی شروع به کاپیتانی مهدی مهدوی شروع که در پایان گروه رده‌بندی چهارم و با پیام مشهد هم بازی شد که در بازی رفت باخت که با مصدوم شدن مهدی مهدوی همراه بود و در بازی برگشت هم نتوانست جبران کند. این تیم با داشتن بهترین بازیکن لیگ صابر کاظمی در سال۱۳۹۹ فاتح لیگ برتر ایران شد و در سال۱۴۰۰ فاتح لیگ قهرمانان والیبال آسیا شود. در اردیبهشت ماه۱۴۰۱، آقای دکتر محمدرضا امانی لری از مدیران ارشد صنعتی کشور و پیشکسوتان والیبال استان کرمان به سمت مدیر باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد سیرجان ایرانیان منصوب شد.

قهرمانی باشگاه‌های آسیا[ویرایش]

تیم والیبال فولاد سیرجان در لیگ قهرمانان والیبال ۲۰۲۱ آسیا در تایلند عملکرد خوبی داشت و توانست با نتیجه ۳ بر ۱ حریف خود که تیم العربی قطر بود را شکست دهد و عنوان قهرمانی این جام را کسب کند و به جام باشگاه‌های والیبال جهان راه یابد..

قهرمانی لیگ برتر[ویرایش]

تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان در سال ۹۹ توانست با شکست شهرداری ارومیه در دیدار نهایی لیگ برتر والیبال ایران به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند و جواز صعود به جام باشگاه‌های آسیا را نیز کسب کرد.

[۱]

منابع[ویرایش]

  1. «فولاد فاتح جدال نخست مدعیان/ یزدی‌ها به راحتی تسلیم نشدند».