اندریک فلیپه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آندریک فلیپه
اطلاعات شخصی
نام کامل اندریک فلیپه موریرا د سوزا
زادروز ۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۰۶ ‏(۱۷ سال)[۱]
زادگاه تاگواتینگا، برزیل
قد ۱٫۷۳ متر (۵ فوت ۸ اینچ)
پست مهاجم
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی پالمیراس
شمارهٔ پیراهن ۹
باشگاه‌های جوانان
۲۰۱۶–۲۰۲۲ پالمیراس
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۲۲- پالمیراس ۳۸ (۱۴)
تیم ملی
۲۰۲۲ زیر ۱۷ سال برزیل ۴ (۵)
۲۰۲۴– زیر ۲۳ سال برزیل ۷ (۲)
۲۰۲۳– برزیل ۴ (۲)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۴.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۲

اندریک فلیپه موریرا د سوزا یا به اختصار اندریک (انگلیسی: Endrick Felipe؛ زادهٔ ۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۰۶) با نام مستعار اندریک، یک بازیکن فوتبال حرفه ای اهل برزیل است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پالمیراس و تیم ملی فوتبال برزیل بازی میکند.

وی از جولای سال ۲۰۲۴ به عنوان مهاجم برای باشگاه رئال مادرید بازی خواهد کرد.[۲]

زندگی شخصی[ویرایش]

اندریک که در برزیل به دنیا آمد، فوتبال را از چهار سالگی شروع کرد. پدرش داگلاس د سوزا، گل‌های پسرش را در یوتیوب منتشر کرد و در میان باشگاه‌های بزرگ برزیلی به دنبال علاقه‌مندان می‌گشت.[۳]

دوران باشگاهی[ویرایش]

رده پایه[ویرایش]

پس از نزدیک شدن به قرارداد بستن با باشگاه فوتبال سائوپائولو، او و خانواده اش از این تصمیم منصرف شدند و در سن ۱۱ سالگی به تیم جوانان پالمیراس پیوست. در پنج سال او در ۱۶۹ بازی، ۱۶۵ گل برای تیم‌های پایه پالمیراس به ثمر رساند. او در کوپا سائوپائولو در فوتبول جونیور ۲۰۲۲ شرکت کرد که در آن هفت گل در هفت بازی به ثمر رساند و پس از هدایت پالمیراس به سمت عنوان قهرمانی، توسط هواداران به عنوان بازیکن برتر مسابقات انتخاب شد.[۴][۵] پس از این مسابقات، او مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی و باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفت.[۶][۷][۸]

رئال مادرید[ویرایش]

اندریک فلیپه در تعطیلات کریسمس، سال جدید ؛ مصادف سال ۲۰۲۳، به باشگاه رئال مادرید پیوست و با رده دوم باشگاه فوتبال رئال مادرید؛ باشگاه رئال مادرید کاستیا قراردادی از سال ۲۰۲۴ تا سال ۲۰۲۷ با امکان باز تمدید تا سال ۲۰۳۰ بست.

طبق اعلام باشگاه‌های پالمیراس و رئال مادرید، این دو باشگاه و نمایندگان اندریک برای انتقال این مهاجم به تیم اسپانیایی از جولای، ۲۰۲۴ زمانی که بازیکن ۱۸ ساله می‌شود، به توافق رسیدند. به گزارش فابریتزیو رومانو، قرارداد اندریک با رئال مادرید که از ۲۰۲۴ آغاز می‌شود، قراداد بین دو طرف سه ساله است و تا تابستان ۲۰۲۷ خواهد بود. ولی اندریک در سال ۲۰۲۳ به رئال مادرید کاستیا می‌پیوندد و به صورت آماتور بازی می‌کند تا به زمان فرا رسیدن عقد قرارداد رسمی در سال بعد برسد طبق گفته‌های مدیران رئال مادرید بند تمدید قرارداد او به مدت سه سال دیگر تا تابستان ۲۰۳۰ را نیز خواهد داشت. رئال مادرید برای انتقال اندریک مبلغ ۳۵ میلیون یورو به علاوه ۲۵ میلیون یورو پاداش به پالمیراس پرداخت خواهد کرد. همچنین باشگاه اسپانیایی ۱۲ میلیون یورو مالیات بازیکن را نیز پرداخت خواهد نمود.

آمار ملی[ویرایش]

بازی‌های ملی[ویرایش]

تا تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۴[۹]

برزیل
سال بازی گل
۲۰۲۳ ۲ ۰
۲۰۲۴ ۲ ۲
مجموع ۴ ۲

گلهای ملی[ویرایش]

شماره تاریخ میزبان بازی ملی حریف نتیجه رقابت
۱
۲۳ مارس ۲۰۲۴ ورزشگاه ومبلی،لندن، انگلستان
۳
 انگلستان ۱–۰ دوستانه
۲
۲۶ مارس ۲۰۲۴ ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، اسپانیا
۴
 اسپانیا ۳–۳ دوستانه

افتخارات[ویرایش]

باشگاهی[ویرایش]

پالمیراس[ویرایش]

فردی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام hitc وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. طرفداری. «اندریک به رئال مادرید پیوست».
  3. "Quién es Endrick Felipe, el delantero brasileño de 15 años que fascina a la FIFA". Clarín (Argentine newspaper) (به اسپانیایی). 2022-01-21.
  4. "Franceses se juntam a Real Madrid e ingleses para observar joia do Palmeiras; veja por que assédio não preocupa clube paulista". ESPN (به اسپانیایی). 2022-01-18.
  5. Ambrósio, Tauan. (2022-01-28). "Endrick: Brazil's new €45m wonderkid has European giants fighting over him". Goal.com.
  6. "Man City dealt Erling Haaland 'blow' as Gary Lineker hails 'special' Brazilian teenage sensation". Manchester Evening News. 2022-01-21.
  7. "FC Barcelona Want To Sign 15-Year-Old Brazilian Wonderkid". Forbes. 2022-01-13.
  8. "Barça to step up scouting of Endrick as Palmeiras eye semifinal". Sport.es (به اسپانیایی). 2022-01-19.
  9. اندریک فلیپه در National-Football-Teams.com
  10. "IFFHS MEN'S YOUTH (U20) WORLD TEAM 2023". IFFHS. 5 January 2024. Retrieved 5 January 2024.
  11. Teixeira, Gabriel Amaral (2023-12-11). "Palmeiras domina seleção do Troféu Mesa Redonda, e Suárez é eleito o craque da temporada". Gazeta Esportiva (به پرتغالی). Retrieved 2024-03-01.

پیوند به بیرون[ویرایش]