اسکای (بازی ویدئویی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اسکای: چیلدرن‌آودلایت
پوستر بازی
توسعه‌دهنده(ها)دت‌گیم‌کامپانی
ناشر(ها)دت‌گیم‌کامپانی
نت‌ایز (چین)
کارگردان(ـان)جنوآ چن
هنرمند(ان)یویی تانابه (مدیر)
جکی که جیانگ (کارگردان)
نویسنده(ها)جنی کنگ
آهنگساز(ان)وینسنت دیامانت
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشارآی‌اواس
  • ۱۸ ژوئیه، ۲۰۱۹
اندروید
  • ۷ آوریل، ۲۰۲۰
نینتندو سوئیچ
  • ۲۹ ژوئن، ۲۰۲۱
ژانر(ها)ماجراجویی، بازی هنری
حالت(ها)چندنفره

اسکای: فرزندان روشنایی (به انگلیسی: Sky: Children of the Light) یک بازی ماجراجویی، اجتماعی، مستقل، و جهان باز است که توسط شرکت دت‌گیم‌کامپانی ساخته و منتشر شده‌است. این بازی اولین بار در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ برای سیستم‌عامل آی‌اواس منتشر شد.[۱] در ۷ آوریل ۲۰۲۰ نسخه اندروید آن،[۲] و در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱ نسخه کنسول نینتندو سوئیچ را منتشر کرد.[۳][۴][۵][۶] نسخه بتا قبل از انتشار در دسترس بوده و در حال حاضر توسط بازیکنان برای ارائه بازخورد قبل از اجرای یک فصل یا تغییر در بازی اصلی استفاده می‌شود.

گیم پلی[ویرایش]

در اسکای، بازیکنان با استفاده از یک شنل که به آن‌ها توانایی پرواز را می‌دهد، در سرزمینی سرسبز و رؤیایی به ماجراجویی می‌پردازند. دنیای درون بازی از هفت قلمرو منحصربه‌فرد تشکیل شده‌است، که هر قلمرو به عنوان مرحله‌ای از زندگی، با فضای موضوعی متفاوت و مناطق مختلف برای کشف، نمایش داده‌شده‌اند. همچنین جزیره کوچکی به نام خانه[الف] وجود دارد که به عنوان مرکز جهان و مکان شروع بازی عمل می‌کند. در سرتاسر بازی، بازیکنان با «ارواح»[ب] و «فرزندان نور»[پ] مواجه می‌شوند؛ ارواح به بازیکنان اجازه می‌دهند در ازای پول درون بازی، قفل آیتم‌های مربوط به آن ارواح را باز کنند، و فرزندان نور به بازیکنان «نور بالدار» می‌دهند. هنگامی که یک بازیکن نور بالدار کافی را جمع‌آوری کرد، تعداد ستاره‌های پشت شنل او (قدرت پروازش) بالا می‌رود و به بازیکن اجازه می‌دهد تا بتواند دورتر پرواز کند.

این بازی تمرکز زیادی روی مکانیک‌های اجتماعی دارد. بازیکنان قادر به ملاقات و دوستی با یکدیگر هستند و می‌توانند با ارتقاء دوستی بینشان، توانایی‌های جدیدی مانند چت و ارسال هدایا را باز کنند. همچنین اقلام متنوعی برای تزئین و شخصی‌سازی کاراکتر در بازی وجود دارند، از جمله شنل، ماسک، مدل مو، کلاه، شلوار، آلات موسیقی قابل پخش، ایموت و غیره. این موارد را می‌توان با استفاده از ارز درون بازی به‌دست‌آورد یا در برخی موارد با پول واقعی خریداری کرد. برخی از کاستوم‌ها، مانند شنل بتای اصلی با آستر سفید، فقط برای بازیکنان منتخبی در دسترس هستند که قبل از انتشار رسمی جهانی نسخه بتا را بازی کرده‌اند (شنل بتای با آستر مشکی قابل خریداری در منطقهٔ Office می‌باشد).

بازی اسکای دارای چندین نوع ارز درون بازی است. «شمع» ارز اصلی اسکای است که در ازای آیتم‌ها و توانایی‌ها با ارواح و دوستان مبادله می‌شود. شمع‌ها با جمع‌آوری تکه‌های نور که به موم شمع اضافه می‌شود، ساخته می‌شوند و همچنین می‌توان شمع‌ها را با پول واقعی از فروشگاه خریداری کرد. «قلب» پول اجتماعی اسکای است و زمانی به دست می‌آید که بازیکنان از بازیکنان دیگر یا از ارواح هدایایی را در قبال پرداخت ۳ شمع دریافت می‌کنند. قلب‌ها عمدتاً برای خرید کاستوم‌ها از ارواح استفاده می‌شوند. «شمع‌های صعودی»[ت] کمیاب‌ترین ارز در اسکای است که به بازیکنان برای اهدای نور بالدار خود به فرزندان سنگ شده[ث] در پایان بازی به عنوان پاداش داده می‌شود. شمع‌های صعودی با بال‌هایی به نام «Wing Buffs» با ارواح مبادله می‌شوند، که به بازیکنان بال اضافی می‌دهد، دوستی را ارتقا می‌دهد، و همچنین بازیکنان می‌توانند از فروشگاه قایق طلسم‌های مختلف را خریداری کنند.

رویدادهای فصلی[ویرایش]

بازی اسکای دارای رویدادهای فصلی جاری است همراه با داستان‌های جدید، ارواح و آیتم‌های خاص. رویدادهای فصلی کاملاً رایگان هستند، اما برخی از آیتم‌های ارواح برای بازکردن قفل به «گذرنامه ماجراجویی»[ج] پولی نیاز دارند. فصول همچنین دارای یک ارز منحصر به فرد به نام «شمع‌های فصلی» طلایی‌رنگ هستند که می‌توان از آن برای خرید اقلام فصلی استفاده کرد که با پایان فصل به شمع‌های معمولی تبدیل می‌شود. ارواح فصلی ممکن است بعدها به عنوان «ارواح مسافر» بازگردند و بازیکنان می‌توانند شمع‌های خود را برای دریافت اقلام فصلی برای مدت محدودی، البته با قیمت بالاتر، مصرف کنند.

بسیاری از فصل‌ها، مناطق و گیم‌پلی جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند؛ به عنوان مثال، با فصل «Enchantment» یک فروشگاه طلسم اضافه شد؛ با فصل «Prophecy» چالش‌های جدیدی به نام «Trials» اضافه شد؛[۷] با فصل «Dreams» یک دهکده با مسابقاتی جدید اضافه شد؛ و بعضی ایرادات مناطق را نسبت به نسخه‌های پیشین رفع کردند. با فصل «Assembly» در نهایت قابلیتی را اضافه کردند که در آن بازیکنان می‌توانند اتاق‌های خود را تزئین کنند.[۸] فصل شازده کوچولو[چ] در واقع بازگویی کتاب کلاسیک کودکان شازده کوچولو بود در جشن ۷۵ سالگی آن، که به بازیکنان این اجازه را می‌داد تا با شخصیت‌های کتاب تعامل داشته باشند. این در اولین فصل مشترک اسکای قابل توجه است.[۹] جدیدترین فصل که در ۴ اکتبر ۲۰۲۱ پخش شد، فصل پرواز است و یک منطقه فصلی جدید به نام «The Windpaths» در بالای جنگل پنهان[ح] اضافه شد. این فصل چهار روح جدید و لوازم آرایشی با تم زمستانی اضافه کرد.

موسیقی[ویرایش]

بازی اسکای دارای موسیقی ارکست مانندی‌ست که توسط وینسنت دیامانت[خ] ساخته شده و برخی از قطعات آن توسط FAME'S که ارکستر سمفونیک مقدونیه هستند، اجرا شده‌است.[۱۰][۱۱] همچنین آورورا به آوازهای مقدمه‌ای و پایانی آهنگ‌ها پرداخته‌است.[۱۲]

سه جلد از آلبوم‌های موسیقی متن تا به امروز منتشر شده‌اند. اولین جلد از این آلبوم شامل موسیقی متن‌هایی از بازی می‌شود که در چرخه بازی بیشتر قابل تشخیص هستند.[۱۳] دومین جلد عمدتاً شامل موسیقی‌های پس‌زمینه‌ای در محیط بازی‌ست و سومین جلد نیز شامل موسیقی متن‌هایی است که برای رویدادهای فصلی بازی اسکای ساخته شده‌اند.[۱۴]

خیریه[ویرایش]

در سال ۲۰۲۰، دت‌گیم‌کامپانی رویدادهایی درون بازی برای حمایت از خیریه برگزار کرد. رویداد اول «روزهای طبیعت»، به مناسبت روز زمین بود. درآمد حاصل از هر خرید درون برنامه، برای کاشت یک درخت، با مشارکت خیریه «OneTreePlanted» استفاده شد. این رویداد منجر به کاشته شدن ۴۰/۵۷۶ درخت در سراسر جنگل‌های آمازون و استرالیا شد که در اثر آتش‌سوزی‌های جنگلی آسیب دیدند.[۱۵] در آوریل ۲۰۲۱، اسکای دومین رویداد «روزهای طبیعت» خود را میزبانی کرد و از این بازی برای افزایش آگاهی نسبت به آلودگی پلاستیکی اقیانوس استفاده کرد.[۱۶]

در ماه مه سال ۲۰۲۰، شرکت دت‌گیم‌کامپانی میزبان رویداد «روزهای شفا» بود تا به جمع‌آوری پول برای سازمان پزشکان بدون مرز کمک کند،[۱۷] شرکت دت‌گیم‌کامپانی را به کمک ۷۱۹/۱۳۸ دلار به صندوق بحران کووید-۱۹ MSF فرستاد.[۱۸] برای این رویداد، دت‌گیم‌کامپانی همچنین به کمپین #PlayApartTogether سازمان جهانی بهداشت پیوست.[۱۷]

اسکای در ژوئن ۲۰۲۰، اولین رویداد «روزهای رنگین‌کمان» خود را برگزار کرد که شامل آیتم‌ها و طلسم‌های رنگارنگ رنگین‌کمانی به عنوان روشی برای جشن گرفتن ماه غرور بود. دومین رویداد «روزهای رنگین‌کمان» در سال بعد بودجه‌ای را برای پروژه ترور و صندوق جهانی زنان جمع‌آوری کرد و بازیکنان در مجموع ۷۹۴/۴۲۰ دلار جمع‌آوری کردند.[۱۹]

بازتاب‌ها[ویرایش]

این بازی برنده بازی سال ۲۰۱۹ آیفون اپل شد.[۲۵] در ۵ اکتبر ۲۰۲۰، گاماسوترا گزارش داد که تعداد دانلود بازی در سراسر جهان به ۵۰ میلیون بار رسیده‌است.[۲۶]

سال جایزه دسته‌بندی نتیجه مرجع
۲۰۱۹ جوایز جوی استیک طلایی ۲۰۱۹ بازی موبایل سال نامزدشده [۲۷]
جوایز بازی ۲۰۱۹ بهترین بازی موبایل نامزدشده [۲۸]
۲۰۲۰ جوایز بازی نیویورک جایزه A-Train برای بهترین بازی موبایل نامزدشده [۲۹]
جوایز بازی‌های موبایل جیبی بازی سال نامزدشده [۳۰]
بهترین دستاورد صوتی/بصری نامزدشده
انتخاب مردم گیمر جیبی برنده
بیست و سومین دوره جوایز سالانه DICE بازی قابل حمل سال نامزدشده [۳۱]
جوایز NAVGTR بازی، خانواده اصلی نامزدشده [۳۲]
امتیاز میکس نور اصلی، آی پی جدید نامزدشده
جوایز انتخاب توسعه دهندگان بازی بهترین بازی موبایل نامزدشده [۳۳][۳۴]
جایزه مخاطب برنده
جوایز بازی SXSW بازی موبایل سال برنده [۳۵]
هجدهمین جوایز سالانه GANG بهترین موسیقی برای یک بازی مستقل نامزدشده [۳۶]
بهترین طراحی صدا در یک بازی معمولی/اجتماعی نامزدشده
بهترین موسیقی در یک بازی معمولی نامزدشده
بهترین آهنگ اصلی ("صورت فلکی") نامزدشده
جایزه وببی برنامه‌ها، موبایل و صدا: بهترین طراحی بصری - زیبایی‌شناسی برنده [۳۷]
جوایز طراحی اپل طراحی و نوآوری برجسته برنده [۳۸]
جوایز بین‌المللی بازی موبایل جایزه بزرگ برنده [۳۹]
جوایز بازی برای تغییر بهترین گیم پلی برنده [۴۰]
جایزه انتخاب مردم G4C برنده

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. Home
  2. spirits
  3. children of light
  4. Ascended candles
  5. The Fallen
  6. Adventure Passes
  7. The Little Prince
  8. Hidden Forest
  9. Vincent Diamante

منابع[ویرایش]

  1. "Sky: Children of the Light Is Out Now!". thatgamecompany Official Blog. 18 July 2019. Archived from the original on 11 April 2020. Retrieved 11 April 2020.
  2. "Sky: Children of the Light Out on Google Play Now!". thatgamecompany Official Blog. 7 April 2020. Retrieved 8 April 2020.
  3. "Promising New Game Sky: Children Of The Light Prepares Its Nintendo Switch Debut With This Trailer – NintendoHill". nintendohill.com (به انگلیسی). 2021-06-22. Retrieved 2021-06-24.
  4. "Sky: Children of the Light's console release starts on Nintendo Switch". thatgamecompany Official Blog. 17 March 2020.
  5. "Sky: Children Of Light On Switch Is The Latest Game Delayed By COVID-19". GameSpot. August 26, 2020.
  6. "Sky: Children of the Light for Switch launches June 29". Gematsu. June 10, 2021. Retrieved June 10, 2021.
  7. Williams, Hayley (6 October 2020). "Sky: Children Of The Light Reveals a Challenging New Season". Gamespot. Gamespot. Retrieved 11 September 2021.
  8. thatgamecompany (27 May 2021). Developer Update: Shared Spaces (Video) (به انگلیسی). YouTube. Retrieved 11 September 2021.
  9. "thatgamecompany's Sky: Children of The Light Launches First Crossover Seasonal Event Featuring Le Petit Prince". Gamasutra. Informa PLC Informa UK Limited. 7 July 2020. Archived from the original on 11 September 2021. Retrieved 11 September 2021.
  10. "Sky: Children of the Light". FAMES. FAMES. 2021. Retrieved 11 September 2021.
  11. Diamante, Vincent [@vincentdiamante] (1 August 2020). "The game's soundtrack comes from many different places. Ten of the Vol. 1 tracks were recorded with FAME'S Macedonian Symphonic Orchestra, but other tracks were performed and recorded by me on my computer, often with some live instruments individually recorded" (Tweet). Retrieved 11 September 2021 – via Twitter.
  12. Chan, Trevor (3 August 2020). "Soundtrack to Sky: Children of the Light available now". Gaming Audio News. Wordpress. Retrieved 11 September 2021.
  13. Diamante, Vincent [@vincentdiamante] (2 August 2020). "If you've been keeping track: yes, there are a LOT of game tracks that didn't make the leap from the game to this particular volume of soundtrack. Part of it is consistency of tone and arc of listening experience, so we omitted the more 'ambient' BGM that players come across" (Tweet). Retrieved 11 September 2021 – via Twitter.
  14. "Sky Original Game Soundtrack Volumes 2 & 3 as Sky Celebrates Second Anniversary". Sky. thatgamecompany, Inc. 14 July 2021. Archived from the original on 20 September 2021. Retrieved 11 September 2021.
  15. "UPDATE on 'Days of Healing' and 'Days of Nature' Events!". Sky. thatgamecompany, Inc. 27 July 2020. Archived from the original on 31 July 2020. Retrieved 11 September 2021.
  16. "Launch Update: Days of Nature". Sky. thatgamecompany, Inc. 15 April 2021. Archived from the original on 15 June 2021. Retrieved 11 September 2021.
  17. ۱۷٫۰ ۱۷٫۱ "Sky: Days of Healing Event". thatgamecompany. thatgamecompany, Inc. 13 May 2020. Retrieved 11 September 2021.
  18. "Doctors Without Borders/Médecins Sans Frontières (MSF) Update". Sky. thatgamecompany, Inc. 13 April 2021. Archived from the original on 15 June 2021. Retrieved 11 September 2021.
  19. "Days of Rainbow 2021 Charity Update". Sky. thatgamecompany, Inc. 5 July 2021. Archived from the original on 11 September 2021. Retrieved 11 September 2021.
  20. Barbosa, Alessandro. "Sky: Children Of The Light Review - Flying Free". GameSpot. Retrieved 12 April 2020.
  21. Jagneaux, David (20 July 2019). "Sky: Children of the Light Review". IGN. Retrieved 8 April 2020.
  22. Sullivan, Dann. "Sky: Children of the Light review - "Transcends the standards of the platformer genre"". Pocketgamer (به انگلیسی). Retrieved 12 April 2020.
  23. "Sky: Children of the Light for ios Reviews" (به انگلیسی). Metacritic. Retrieved November 11, 2021.
  24. "Sky: Children of the Light for Nintendo Switch Reviews" (به انگلیسی). Metacritic. Retrieved November 11, 2021.
  25. "Apple celebrates the best apps and games of 2019". Apple Newsroom. December 2, 2019.
  26. Kerr, Chris (2020-10-05). "Sky: Children of the Light has topped 50 million installs worldwide". Gamasutra (به انگلیسی). Retrieved 2020-10-06.
  27. "Golden Joystick Awards 2019". GamesRadar+. Archived from the original on September 28, 2019. Retrieved November 21, 2019.
  28. Winslow, Jeremy (November 19, 2019). "The Game Awards 2019 Nominees Full List". GameSpot. Retrieved November 21, 2019.
  29. Sheehan, Gavin (January 2, 2020). "The New York Game Awards Announces 2020 Nominees". Bleeding Cool. Retrieved January 4, 2020.
  30. "The winners of 2020". Pocket Gamer. Retrieved January 30, 2020.
  31. Chalk, Andy (January 13, 2020). "Control and Death Stranding get 8 nominations each for the 2020 DICE Awards". PC Gamer. Retrieved January 20, 2020.
  32. "2019 Nominees". National Academy of Video Game Trade Reviewers. January 13, 2020. Retrieved January 20, 2020.
  33. Shanley, Patrick (January 8, 2020). "'Death Stranding' Leads Game Developers Choice Awards Nominees". The Hollywood Reporter. Retrieved January 8, 2020.
  34. Makuch, Eddie (March 18, 2020). "Untitled Goose Game Wins Another Game Of The Year Award". GameSpot. Retrieved March 19, 2020.
  35. Watkins, Gary (March 24, 2020). "Announcing the 2020 SXSW Gaming Awards Winners". South by Southwest. Retrieved March 26, 2020.
  36. Wilson, Kelly (February 13, 2020). "Game Audio Network Guild Announces 18th Annual G.A.N.G. Award Nominees". The Hype Magazine. Retrieved February 27, 2020.
  37. "Webby Awards: Sky: Children of the Light". The Webby Awards. May 19, 2020. Retrieved May 19, 2020.
  38. "Apple honors eight developers with annual Apple Design Awards". Apple Newsroom (به انگلیسی). 2020-06-29. Retrieved 2020-06-30.
  39. Partleton, Kayleigh (3 August 2020). "Call of Duty: Mobile takes home two accolades at International Mobile Gaming Awards". pocketgamer.biz. Retrieved 2021-07-01.
  40. "G4C Awards". Archived from the original on 14 June 2021. Retrieved August 25, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]