آرتور نایفونوف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آرتور نایفونوف
اطلاعات شخصی
نام کاملآرتور ادیکوویچ نایفونوف
ملیت روسیه
زاده۱۰ مهٔ ۱۹۹۷ ‏(۲۶ سال)
نیژنوارتوفسک، خانتی-مانسی، روسیه
پیشهورزشکار
قد۱٫۷۵ m (۵ ft ۹ in)
ورزشی
کشورروسیه
ورزشکشتی آزاد

آرتور نایفونوف (به روسی: Артур Найфонов؛ زادهٔ ۱۰ مهٔ ۱۹۹۷) یک کشتی‌گیر آزادکار اهل کشور روسیه است.[۱]

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو و دو مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اشاره کرد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

او در پی بحران گروگان‌گیری در مدرسه بسلان مادر خود را از دست داد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹[ویرایش]

نایفونوف در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۹ نورسلطان حاضر بود که در مسابقه اول تا سوم ویل هینو از فنلاند، پیوتر ایانولوف از مولداوی و جاورایل شاپیف از ازبکستان را شکست داد اما در مسابقه بعد به حسن یزدانی از ایران باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مراحل شانس مجدد ایستوان ورب از مجارستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار مایلس امینی از سان مارینو را شکست داد و مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم را به دست آورد.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو[ویرایش]

نایفونوف در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که در کشتی‌های اول و دوم بوریس ماکوجف از اسلواکی و عثمان گوجن از ترکیه را شکست داد اما در نیمه نهایی به حسن یزدانی از ایران باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی جاورایل شاپیف از ازبکستان را شکست داد و مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم را به دست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱[ویرایش]

آرتور نایفونوف در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد که در مسابقه اول و دوم هایاتو ایشیگورو از ژاپن و تایموراز فریف از اسپانیا را مغلوب کرد اما در مسابقه بعد به حسن یزدانی باخت و با توجه به حضور حسن یزدانی در فینال مسابقات او به دیدار رده‌بندی رسید و عظمت دولتبکوف را شکست داد و به مدال برنز وزن ۸۶ کیلوگرم رسید.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».