بانو یوها: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
Elinisobel (بحث | مشارکت‌ها)
جز افزودن پیوند
برچسب‌ها: برگردانده‌شده ویرایشگر دیداری ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خنثی‌سازی ویرایش 31107139 از Elinisobel (بحث) پیوند قرمز
برچسب: خنثی‌سازی
خط ۱: خط ۱:
'''یوهوا''' ([[هانگول]]: 유화부인) ([[هانجا]]:柳花夫人) به معنی دختر خدای رودخانه [[هابک]] (به معنای درست تر دختر رییس [[قبیله هابک]]) بود. در سال 61 قبل از میلاد قبیله هابیک توسط هان [[کشتار جمعی|قتل عام]] شد و هنوز مورخین دلیل این قتل عام را نمی دانند. تنها '''''یوهوا''''' زنده ماند و به [[دانگ بویو]] رفت و با [[هائه موسو]] در هنگام حمام کردن آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند، اما طولی نکشید که هائه موسو مرد در حالیکه یوهوا که از او باردار بود. در سال 59 قبل از میلاد [[دانگمیونگ|دانگ میونگ]] ([[جومونگ]]) به دنیا آمد در این زمان یوهوا مورد توجه [[گوموا]] [[ولیعهد]] [[بویو]] قرار گرفت و بعد از اینکه [[گوموا]] [[امپراتور]] بویو شد '''یوهوا''' را صیغه سلطنتی خود کرد و جومونگ را مانند پسر خود بزرگ کرد. در سال 34 میلادی یوهوا در قصر بویو در گذشت. گوموا مراسمی در حد یک ملکه برای او گرفت و [[جومونگ]] فرستاده‌هایی برای تشکر از سخاوت های گوموا فرستاد.
'''یوهوا''' (هانگول: 유화부인) (هانجا:柳花夫人) به معنی دختر خدای رودخانه هابک (به معنای درست تر دختر رییس قبیله هابیک) بود. در سال 61 قبل از میلاد قبیله هابیک توسط هان [[کشتار جمعی|قتل عام]] شد و هنوز مورخین دلیل این قتل عام را نمی دانند. تنها '''''یوهوا''''' زنده ماند و به [[دانگ بویو]] رفت و با [[هائه موسو]] در هنگام حمام کردن آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند، اما طولی نکشید که هائه موسو مرد در حالیکه یوهوا که از او باردار بود. در سال 59 قبل از میلاد [[دانگمیونگ|دانگ میونگ]] ([[جومونگ]]) به دنیا آمد در این زمان یوهوا مورد توجه [[گوموا]] [[ولیعهد]] [[بویو]] قرار گرفت و بعد از اینکه [[گوموا]] [[امپراتور]] بویو شد '''یوهوا''' را صیغه سلطنتی خود کرد و جومونگ را مانند پسر خود بزرگ کرد. در سال 34 میلادی یوهوا در قصر بویو در گذشت. گوموا مراسمی در حد یک ملکه برای او گرفت و [[جومونگ]] فرستاده‌هایی برای تشکر از سخاوت های گوموا فرستاد.


== منبع ==
== منبع ==

نسخهٔ ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۶:۳۶

یوهوا (هانگول: 유화부인) (هانجا:柳花夫人) به معنی دختر خدای رودخانه هابک (به معنای درست تر دختر رییس قبیله هابیک) بود. در سال 61 قبل از میلاد قبیله هابیک توسط هان قتل عام شد و هنوز مورخین دلیل این قتل عام را نمی دانند. تنها یوهوا زنده ماند و به دانگ بویو رفت و با هائه موسو در هنگام حمام کردن آشنا شد و با یکدیگر ازدواج کردند، اما طولی نکشید که هائه موسو مرد در حالیکه یوهوا که از او باردار بود. در سال 59 قبل از میلاد دانگ میونگ (جومونگ) به دنیا آمد در این زمان یوهوا مورد توجه گوموا ولیعهد بویو قرار گرفت و بعد از اینکه گوموا امپراتور بویو شد یوهوا را صیغه سلطنتی خود کرد و جومونگ را مانند پسر خود بزرگ کرد. در سال 34 میلادی یوهوا در قصر بویو در گذشت. گوموا مراسمی در حد یک ملکه برای او گرفت و جومونگ فرستاده‌هایی برای تشکر از سخاوت های گوموا فرستاد.

منبع

ویکیپدیای انگلیسی