موری هیده‌موتو: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
اصلاح ارقام
ابرابزار
خط ۱: خط ۱:
[[پرونده:毛利秀元.jpg|بندانگشتی|موری هیده‌موتو]]
[[پرونده:毛利秀元.jpg|بندانگشتی|موری هیده‌موتو]]
{{نام ژاپنی|موری}}
{{نام ژاپنی|موری}}
'''موری هیده‌موتو''' {{به ژاپنی|毛利 秀元 Mōri Hidemoto}} (۲۵ نوامبر، ۱۵۷۹ – ۲۶ نوامبر، ۱۶۵۰) یک [[دایمیو]] و [[سامورایی]] در [[دوره ادو]] در [[ژاپن]] بود. پدر وی [[موری موتوکیو]] نام داشت. هیده‌موتو فرزندخوانده رهبر [[خاندان موری]]، [[موری تروموتو]] بود. پسر ارشد او [[موری میتسوهیرو]] نام داشت. وی در سال 1600 در [[نبرد سکیگاهارا]] شرکت کرد اما در میدان جنگ سپاه او از محل مقر خود حرکت نکرد.
'''موری هیده‌موتو''' {{به ژاپنی|毛利 秀元 Mōri Hidemoto}} (۲۵ نوامبر، ۱۵۷۹ – ۲۶ نوامبر، ۱۶۵۰) یک [[دایمیو]] و [[سامورایی]] در [[دوره ادو]] در [[ژاپن]] بود. پدر وی [[موری موتوکیو]] نام داشت. هیده‌موتو فرزندخوانده رهبر [[خاندان موری]]، [[موری تروموتو]] بود. پسر ارشد او [[موری میتسوهیرو]] نام داشت. در [[نبرد سکیگاهارا]] پسرعموی او تروموتو رهبر سپاه غربی بود و چون در [[قلعه اوساکا]] مستقر شده بود عازم جبهه جنگ نشد. هیده‌موتو به همراه [[آنکوکوجی اکی]] و [[کیکاوا هیروایه]] سه نفر از خاندان موری بودند که در جبهه سپاه غرب شرکت کردند اما در میدان جنگ طبق پیمانی که یک روز قبل از نبرد با [[توکوگاوا ایه‌یاسو]] گذاشته بودند، از محل مقر خود حرکت نکردند.


== جستارهای وابسته ==
== جستارهای وابسته ==

نسخهٔ ‏۲۸ نوامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۳:۲۴

موری هیده‌موتو
در این نام ژاپنی، «موری» نام خانوادگی است.

موری هیده‌موتو (به ژاپنی: 毛利 秀元 Mōri Hidemoto) (۲۵ نوامبر، ۱۵۷۹ – ۲۶ نوامبر، ۱۶۵۰) یک دایمیو و سامورایی در دوره ادو در ژاپن بود. پدر وی موری موتوکیو نام داشت. هیده‌موتو فرزندخوانده رهبر خاندان موری، موری تروموتو بود. پسر ارشد او موری میتسوهیرو نام داشت. در نبرد سکیگاهارا پسرعموی او تروموتو رهبر سپاه غربی بود و چون در قلعه اوساکا مستقر شده بود عازم جبهه جنگ نشد. هیده‌موتو به همراه آنکوکوجی اکی و کیکاوا هیروایه سه نفر از خاندان موری بودند که در جبهه سپاه غرب شرکت کردند اما در میدان جنگ طبق پیمانی که یک روز قبل از نبرد با توکوگاوا ایه‌یاسو گذاشته بودند، از محل مقر خود حرکت نکردند.

جستارهای وابسته

منابع