فولکو: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
MahdiBot (بحث | مشارکت‌ها)
MRG90 (بحث | مشارکت‌ها)
جز ابرابزار
خط ۳: خط ۳:
'''فولکو''' نام نماد رسمی نماد [[جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴]] است.
'''فولکو''' نام نماد رسمی نماد [[جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴]] است.


پستاندار کمیاب [[آرمادیلو]] که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان نماد این رقابت‌ها معرفی شده یکی از گونه‌های جانوری به شدت نادر و در معرض خطر انقراض است.عنوان [[فولکو]] که برای این نماد انتخاب شده در واقع یک واژه [[پرتغالی]] است که ریشه آن از دو واژه [[فوتبال]] و [[اکولوژی]] گرفته شده است.
پستاندار کمیاب [[آرمادیلو]] که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان نماد این رقابت‌ها معرفی شده یکی از گونه‌های جانوری به شدت نادر و در معرض خطر انقراض است. عنوان [[فولکو]] که برای این نماد انتخاب شده در واقع یک واژه [[پرتغالی]] است که ریشه آن از دو واژه [[فوتبال]] و [[اکولوژی]] گرفته شده است.


[[فولکو]] ششمین حیوانی است که به عنوان نماد بازی‌های [[جام جهانی فوتبال]] برگزیده می‌شود.
[[فولکو]] ششمین حیوانی است که به عنوان نماد بازی‌های [[جام جهانی فوتبال]] برگزیده می‌شود.
خط ۹: خط ۹:
آرمادیلو که معنی لغوی آن به [[اسپانیایی]] زره‌دار کوچک است، پستاندار بچه‌زای کوچک و نادری است که به خاطر پوسته سخت بدنش آن را به این نام می‌خوانند.
آرمادیلو که معنی لغوی آن به [[اسپانیایی]] زره‌دار کوچک است، پستاندار بچه‌زای کوچک و نادری است که به خاطر پوسته سخت بدنش آن را به این نام می‌خوانند.


نام [[فولکو]] از میان سه واژه پیشنهادی شامل آمیوبی (تلفیق دوستی و شور)، زوزه‌کو(تلفیق آبی و زیست‌بوم) و خود فولکو با رای مثبت بیش از 1/7 میلیون طرفدار فوتبال برگزیده شده است.
نام [[فولکو]] از میان سه واژه پیشنهادی شامل آمیوبی (تلفیق دوستی و شور)، زوزه‌کو (تلفیق آبی و زیست‌بوم) و خود فولکو با رای مثبت بیش از ۱/۷ میلیون طرفدار فوتبال برگزیده شده است.


این نماد نماینده [[برزیل]]، [[طبیعت]]، [[دوستی]] و لذت فوتبالاست.[[فیفا]] امیدوار است با انتخاب آرمادیو به عنوان نماد مسابقات جام جهانی در برزیل، آگاهی عمومی نسبت به مشکلات زیست‌محیطی را افزایش دهد.
این نماد نماینده [[برزیل]]، [[طبیعت]]، [[دوستی]] و لذت فوتبالاست. [[فیفا]] امیدوار است با انتخاب آرمادیو به عنوان نماد مسابقات جام جهانی در برزیل، آگاهی عمومی نسبت به مشکلات زیست‌محیطی را افزایش دهد.


== منابع ==
== منابع ==

نسخهٔ ‏۱۳ ژانویهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۹:۲۶

پرونده:Fuleco.2013.jpg
فولکو نماد رسمی جام جهانی برزیل.

فولکو نام نماد رسمی نماد جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ است.

پستاندار کمیاب آرمادیلو که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان نماد این رقابت‌ها معرفی شده یکی از گونه‌های جانوری به شدت نادر و در معرض خطر انقراض است. عنوان فولکو که برای این نماد انتخاب شده در واقع یک واژه پرتغالی است که ریشه آن از دو واژه فوتبال و اکولوژی گرفته شده است.

فولکو ششمین حیوانی است که به عنوان نماد بازی‌های جام جهانی فوتبال برگزیده می‌شود.

آرمادیلو که معنی لغوی آن به اسپانیایی زره‌دار کوچک است، پستاندار بچه‌زای کوچک و نادری است که به خاطر پوسته سخت بدنش آن را به این نام می‌خوانند.

نام فولکو از میان سه واژه پیشنهادی شامل آمیوبی (تلفیق دوستی و شور)، زوزه‌کو (تلفیق آبی و زیست‌بوم) و خود فولکو با رای مثبت بیش از ۱/۷ میلیون طرفدار فوتبال برگزیده شده است.

این نماد نماینده برزیل، طبیعت، دوستی و لذت فوتبالاست. فیفا امیدوار است با انتخاب آرمادیو به عنوان نماد مسابقات جام جهانی در برزیل، آگاهی عمومی نسبت به مشکلات زیست‌محیطی را افزایش دهد.

منابع