لنور تمیروف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لنور تمیروف
اطلاعات شخصی
نام کامللنور سروروویچ تمیروف
ملیت اوکراین
زاده۱ ژانویهٔ ۱۹۹۰ ‏(۳۴ سال)
آلمالیق، ازبکستان
پیشهورزشکار
قد۱٫۶۵ m (۵ ft ۵ in)
ورزشی
کشور اوکراین
ورزشکشتی فرنگی

لنور تمیروف (به روسی: Ленур Темиров؛ زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۹۹۰) یک کشتی‌گیر فرنگی‌کار اهل اوکراین است.[۱]

از افتخارات وی می‌توان به کسب دو مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ و مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اشاره کرد. تمیروف در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پنجم شد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸[ویرایش]

تمیروف در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸ بوداپست حاضر بود که در مسابقه های اول تا سوم آیدین ناگومانوف از قزاقستان، نیکولای ویچف از بلغارستان و اورماتبک آماتوف از قرقیزستان را شکست داد اما در نیمه نهایی به المورات تاسمورادوف از ازبکستان باخت و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در دیدار رده‌بندی تیو ارباتو از چین را شکست داد و مدال برنز وزن ۶۳ کیلوگرم را بدست آورد.[۲]

المپیک ۲۰۲۰ توکیو[ویرایش]

تمیروف در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که با شکست المورات تاسمورادوف از ازبکستان و آرمن ملیکیان از ارمنستان به مرحله نیمه نهایی رسید اما در این مرحله مقابل کنیچیرو فومیتا از ژاپن شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. او در این مرحله نیز مقابل والیهان سایلیکه از چین بازی را واگذار کرد و پنجم شد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱[ویرایش]

تمیروف در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ اسلو شرکت کرد، او در مسابقه اول و دوم پریکا دیمیتریویچ از صربستان و استیک اندرو برگ از نروژ را شکست داد اما در مسابقه بعد به میثم دلخانی از ایران باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مرحله شانس مجدد دنیز منکسه از آلمان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این دیدار طالح ممدوف از آذربایجان را شکست داد و مدال برنز را بدست آورد.

منابع[ویرایش]

  1. «دیتا بانک».
  2. «جدول مسابقات کشتی فرنگی جهانی ۲۰۱۸ وزن ۶۳ کیلوگرم».