پرش به محتوا

سیمکا ۸

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیمکا ۸
Simca 8
سیمکا ۸ ۴ در سدان
دید کلی
شرکتسیمکا
تولید۱۹۳۷–۱۹۵۱
مونتاژنانتر، فرانسه
بدنه و شاسی
کلاسخودروی اندازه متوسط
شکل بدنه۲ در سدان
۴ در سدان
۲ در کوپه
۲ در کروک
۳ در استیشن واگن
... (از ۱۹۴۸)
طرح‌بندیخودروی موتور جلو-محور عقب
خودروهای وابستهفیات ۵۰۸سی نیوا بالیا ۱۱۰۰
پیشرانه
موتورآی۴ ۱۰۹۰ سی‌سی تا ۱۹۴۹
آی۴ ۱۲۲۱ سی‌سی از ۱۹۴۹
جعبه‌دنده۴ دندهٔ دستی
synchromesh on top 2 ratios
ابعاد
فاصله بین محورها۲٬۴۲۰ میلیمتر (۹۵٫۳ اینچ)[۱]
درازا۴٬۰۰۰ میلیمتر (۱۵۷٫۵ اینچ)
پهنا۱٬۴۸۰ میلیمتر (۵۸٫۳ اینچ)
بلندی۱٬۵۳۰ میلیمتر (۶۰٫۲ اینچ)
گاه‌شمار
پسینسیمکا آروند

سیمکا ۸ (به انگلیسی: Simca 8) یک خودروی اندازه متوسط ساخته شده توسط شرکت سیمکا، است که در فرانسه از نوامبر سال ۱۹۳۷[۲] تا سال ۱۹۵۱ به فروش می‌رسید.

سیمکا ۸ یک خودروی خانوادگی کوچک بود که توسط خودروساز فرانسوی سیمکا از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۵۱ تولید شد. این خودرو در سبک‌های بدنه مختلف از جمله سدان، کابریولت، کوپه و ون تجاری موجود بود. سیمکا ۸ توسط مهندس ایتالیایی، دانته جیاکوزا، طراحی شد که به خاطر کارش در فیات شهرت یافت.

سیمکا ۸ از یک موتور چهار سیلندر با حجم ۱٫۱ تا ۱٫۴ لیتر بهره می برد. سیستم تعلیق خودرو از سیستم تعلیق مستقل در جلو و یک محور عقب محکم استفاده می کرد. حداکثر سرعت آن در حدود ۸۰ مایل در ساعت (۱۳۰ کیلومتر در ساعت) و مصرف سوخت بین ۲۳ تا ۲۸ مایل در ساعت (۱۰-۱۲ کیلومتر در لیتر) بود.

در طول جنگ جهانی دوم، تولید سیمکا ۸ محدود بود و این خودرو بیشتر برای نظامیان آلمانی تولید می شد. با این حال، پس از جنگ، سیمکا تولید خود را از سر گرفت و همچنان یک خودروی محبوب در فرانسه و سایر بازارهای اروپایی بود. در سال ۱۹۵۱، Simca 8 توسط Simca Aronde جانشین شد، مدلی بزرگتر و مدرن تر که برای این شرکت بسیار موفق بود.

سیمکا ۸ به عنوان یک خودروی مهم در تاریخ خودروسازی فرانسه در نظر گرفته می شود، زیرا به تثبیت سیمکا به عنوان یک خودروساز مهم کمک کرد و به رشد و توسعه صنعت خودروسازی فرانسه کمک کرد.

موتور[ویرایش]

سیمکا ۸ سدان با ۴ در

سیمکا ۸ دارای موتور چهار سیلندر بود. در نتیجه عدد «۸» در نام این خودرو نشان دهنده‌ی تعداد سیلندر نبوده است.

موتور این اتومبیل ۱٬۰۸۹ سی‌سی بود و سازندگان آن ادعا می‌کردند توان ۳۲ اسب بخار در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را داشت. استفاده از آلومینیم برای سرسیلندر از ویژگی‌های غیرمعمول آن زمان بود که بر روی سیمکا ۸ وجود داشت.

سیمکا ۸ کوپه با دو صندلی

کاربرد[ویرایش]

از این خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه رسمی برای مقاصد مالیاتی استفاده می‌شد.

منابع[ویرایش]

  1. "Automobilia". Toutes les voitures françaises 1948 (salon Paris oct 1947). Paris: Histoire & collections. Nr. 7: Page 74. 1998.
  2. "Automobilia". Toutes les voitures françaises 1938 (salon 1937). Paris: Histoire & collections. Nr. 6: Page 86. 1998.

پیوند به بیرون[ویرایش]