داناتلو (لاک‌پشت‌های نینجا)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
داناتلو
اطلاعات انتشاراتی
ناشراستودیو میراژ
نخستین حضورلاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته
(مه، ۱۹۸۴)
پدیدآورکوین ایستمن
پیتر لارید
اطلاعات داستانی
نام کاملداناتلو
وابستگی به تیملاک‌پشت‌های نینجا

داناتلو یا دان (به انگلیسی Donatello ،Don یا Donnie) یک شخصیت داستانی و یکی از چهار شخصیت اصلی از سری داستان‌های کمیک لاک‌پشت‌های نینجا و تمام رسانه‌های مرتبط با آن می‌باشد. داناتلو از نقاب و پوشش بنفش استفاده می‌کند. سلاح او بو (bo) است.دانا ترین و با ذکاوت ترین فرد گروه است. او در حرفهٔ فنی و کامپیوتری سر رشته دارد و کارهای فنی گروه بر عهدهٔ اوست. نام او همانند برادرانش برگرفته از هنرمند و پیکرتراش ایتالیایی عصر رنسانس، دوناتلو است. [۱]

ویژگی‌ها و مهارت‌ها[ویرایش]

او بسیار باهوش و مغز متفکر است. با استفاده از نبوغ سرشارش همواره چیز‌هایی برای گروه می‌سازد که انجام ماموریت‌ها را برایشان آسان‌تر می‌کند. او لاکپشتی خوش‌اخلاق و صبور است. با این حال وقتی قصد دارد روی پروژه یا اختراعی کار کند، معمولا روز و شب‌ در آزمایشگاهش می‌ماند و مصرانه تلاش می‌کند. این موضوع یکی از دلایل بحث بین او و لئوناردو است. لئوناردو معمولا درباره‌ی عواقب کار زیاد و استراحت نکردن به او هشدار می‌دهد. گرچه این موضوع به‌ندرت باعث بحث بین این دو می‌شود. او نسبت به برادر کوچکترش مایکل‌آنجلو بیشتر احساس مسئولیت می‌کند و در مبارزات از او مراقبت می‌کند. از اختراعات او می‌توان به ماشین لاکی و تلفن لاکی (که هر کدام در هر سری نام متفاوتی داشته‌اند) اشاره کرد. او در انیمیشن سری ۲۰۰۳ بیشترین تعداد اختراع را داشته است. با اپریل اونیل رابطه‌ی خوبی دارد و این رابطه در سری ۲۰۱۲ صمیمی‌تر نشان داده شده است.

رابطه احساسی


او به اپریل اونیل علاقه دارد و میخواهد با اینکه لاکپشت هست با او اردجواج کند و برادرانش به او میگویند که تو به عنوان لاکپشت با یک انسان نمیتوانی ازدجواج کنی ولی او دست بردار نیست و میخواهد با اپریل اونیل ازدجواج کند و این سری در تاریخ نه چندان دور ساخته میشود.

منابع[ویرایش]

  1. "TMNT Donatello Biography" (به انگلیسی). TeenageMutantNinjaTurtles. Archived from the original on 7 June 2015. Retrieved June 13, 2015.