جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جشنوارهٔ ملی قهرمانان صنعت ایران
مکانتهران
کشورایران
برگزارکنندهبخش خصوصی

جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در حال حاضر یکی از جوایزی است که در عرصه تجلیل از برترین و موفق‌ترین شرکت‌های ایرانی توسط بخش خصوصی و با همکاری دولت هر ساله برگزار شده و از مدیران این شرکت‌ها و سازمان‌ها طی مراسمی تجلیل به عمل می‌آید. این جشنواره فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده و با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، کار و تعاون، اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کمیسیون‌های صنایع و معادن، انرژی، برنامه و بودجه، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار گردیده‌است. جشنواره ملی قهرمانان صنعت زمینه بازاریابی و تبلیغات را برای شرکت‌های برگزیده فراهم می‌آورد.

تاریخچه جشنواره[ویرایش]

  • نخستین دوره جشنواره قهرمانان صنعت در سال ۱۳۸۴ برگزار شد.
  • سال دوم کنفدراسیون صنعت کشور به عنوان حامی این جشنواره مطرح و فرایند ارزیابی واحدهای نمونه صنعتی و کارآفرینان توسط این نهاد غیردولتی صورت می‌پذیرفت و مؤسسه هوشمند تدبیر که پایه‌گذار این حرکت بود تنها در زمینه دبیرخانه این جشنواره فعالیت می‌کرد.
  • سومین دوره که به نکوداشت " استاد حاج کریم فضلی" بنیانگذار گروه صنعتی گلرنگ پرداخت، نیز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار گردید.
  • دوره چهارم (سال ۱۳۸۷) نیز به نکوداشت "استاد حاج مرتضی خلیلی" بنیانگذار گروه صنعتی گداختار برگزار و خانه صنعت و معدن ایران نیز به جمع حامیان این حرکت و سعی بر آن گردید این رویداد در عرصه صنعت کشور به روند خود ادامه دهد.
  • پنجمین دوره این رخداد در عرصه صنعت کشور به نکوداشت " استاد محمد عصارزاده گان" بنیانگذار گروه صنایع غذایی آرد جرعه در محل همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار گردید و مقامات ارشد دولتی متولی بخش صنعت و کارآفرینی نیز حضور داشتند و جایگاه و نحوه برگزاری این جشنواره را از نزدیک مشاهده نمودند.
  • ششمین دوره جشن سالانه صنعت و کار آفرینی کشور (یکم آذر ماه سال ۱۳۸۹)در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما به نکوداشت " استاد علی اصغر کیهانی" بنیانگذار شرکت ایران فریمکو صنعت نوین بتن در ایران اختصاص یافت. در این دوره نیز همانند دوره‌های گذشته برترین واحدهای پیشرو در اقتصاد ایران و کارآفرینان برتر کشور در بخش صنعت و اقتصاد و همچنین برای نخستین بار نیز مدیران در مسیر تعالی با رویکرد رهبری اثربخش سازمانی، مدیران با رویکرد اخلاق حرفه‌ای در کسب و کار و محصول سال در این جشنواره انتخاب و معرفی شدند. در این مراسم از " محسن خلیلی عراقی " پدر صنعت ایران به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت به شکل ویژه تجلیل به عمل آمد.
  • هفتمین دوره جشنواره قهرمانان صنعت (۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۰) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با نکوداشت " استاد محمد غفاری " از پیشکسوتان صنعت شیرآلات و بنیانگذار شرکت کیز ایران و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات ارشد دولتی برگزار گردید. در این دوره نیز واحدهای پیشرو صنعتی و اقتصادی کشور انتخاب و معرفی شدند؛ مراسم هفتمین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در حالی پایان یافت که وزیر صنعت، معدن و تجارت همایل قهرمان قهرمانان صنعت را به " شهید حسن تهرانی مقدم" (همسر و فرزندان) اهدا نمود.
  • هشتمین دوره جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران (۲۷ آذرماه سال ۱۳۹۱) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما به نکوداشت استاد منوچهر سلطانی حسینی از پیشکسوتان صنعت آرایشی و بهداشتی کشور و بنیانگذار شرکت ایران آوندفر اختصاص یافت. در این دوره جشنواره رویکردی نوین تحت عنوان پیشتازان بازار به موضوعات جشنواره اضافه گردید و علاوه بر واحدهای نمونه صنعتی و کارآفرینان از پیشتازان بازار در حوزه‌های مختلف صنعت نیز تجلیل به عمل آمد. این مراسم با حضور مقامات ارشد دولتی از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نائب رئیس مجلس و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

برگزیدگان[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]