جاست کاز ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جاست کاز ۳(آرمان عدالت ۳)
توسعه‌دهنده(ها)استودیو آوالانچ
ناشر(ها)اسکوئر انیکس
آهنگساز(ان)هنری جکمن
سریجاست کاز
سکو(ها)پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشار
ژانر(ها)اکشن-ماجرایی
حالت(ها)تک‌نفره

جاست کاز ۳ (به انگلیسی: Just Cause 3) ("آرمان عدالت")[۱] یک بازی ویدئویی جهان باز در سبک اکشن-ماجرایی است که توسط استودیو آوالانش توسعه یافته و بوسیلهٔ شرکت اسکوئر انیکس برای اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴، و مایکروسافت ویندوز منتشر شده‌است.[۲] این بازی سومین قسمت از مجموعه بازی‌های جاست کاز به‌شمار می‌رود و دنبالهٔ نسخه جاست کاز ۲ در سال ۲۰۱۰ است. جاست کاز ۳ در ۱ دسامبر ۲۰۱۵ منتشر شد.[۳]

داستان[ویرایش]

پرچم گروه مدیچی در جاست کاز 3

داستان Just Cause 3 شش سال بعد از اتفاقات Just Cause 2 اتفاق می‌افتد. مانند قبل ریکو رودریگز شخصیت اصلی بازی بوده ولی کمی سنش بالاتر رفته و باید با ژنرال Di Ravello بجنگد. در واقع این ژنرال قصد دارد تا کل دنیا را تسخیر کند. او در حال کشیدن نقشه برای رسیدن به هدف خود است که ناگهان ریکو ظاهر شده و سعی در متوقف کردن اهداف او دارد. ریکو در این بازی با دوستان دوران کودکی خود و دانشمندی به نام دیما ملاقات می‌کند و با همکاری هم و یک گروه شورشی سعی در سرنگونی ژنرال دارند. آنها در ابتدا قصد دارند تا پایتخت مدیچی را آزاد کنند و بعد مکانی به نام Vis Electra که نیروگاه برق است را از بین ببرند. ژنرال که از موفقیت آنها در انجام نقشه و شورش ریکو بسیار خشمگین می‌شود، به مامورانش دستور می‌دهد تا Costa del Porto را نیز نابود سازند. ریکو و دوستانش متوجه می‌شوند که باید جلوی ژنرال را برای استفاده از مادهٔ منفجره (یعنی سلاح هسته ای BAVARIUM) برای تسخیر جهان را بگیرند. بعد از اتفاقاتی که برای جلوگیری از نقشه‌های شیطانی این ژنرال انجام می‌گیرد، در نهایت جنگی بین شورشیان و ارتش ژنرال صورت می‌پذیرد و ستاد مرکزی فرماندهی او به‌طور کلی نابود می‌شود. در این اتفاق دیما کشته می‌شود. بعد از نابودی ستاد مرکزی فرماندهی، ریکو و دوستانش متوجه می‌شوند که هلیکوپتری با زره Bavarium به سمت جزیرهٔ آتش فشانی رفته و هنوز برنگشته. ژنرال Di Ravelloدر آن هلیکوپتر است؛ بنابراین، ریکو هم معطل نمی‌کند و با جت به طرف جزیره می‌رود تا ژنرال را نابود کند. زمان رسیدن به آتش فشان ریکو از جت پیاده شده و نزدیک آتش فشان می‌رود. ناگهان ژنرال با هلیکوپتر ظاهر می‌شود تا با ریکو بجنگد. سر انجام ریکو موفق به زمین زدن هلیکوپتر می‌شود. هلیکوپتر سقوط می‌کند و آتش همه جا شعله‌ور می‌شود. اما ژنرال هنوز زنده است. ریکو هم همان جاست. بین ریکو و ژنرال یک هفت تیر است که ریکو آن را برمی‌دارد و ژنرال را هدف می‌گیرد. دیالوگهایی رد و بدل می‌شود. در اینجا بازیکن دو انتخاب دارد: ژنرال را با تیر بزند و بازی تمام شود. یا ژنرال را نکشد؛ در این صورت، ژنرال خودش را در شعلهٔ آتش می‌اندازد و خودکشی می‌کند. در ضمن راز مهمی را قبل از خودکشی فاش می‌کند. رئیس ریکو یعنی تام شلدون مخفیانه معامله ای با ژنرال کرده بود که در جریان این معامله، پدر و مادر ریکو به قتل رسیدند.

منابع[ویرایش]

  1. 4 روز بعد از یازدهم سپتامبر در کمپ دیوید نقشه جنگ افغانستان را کشیدیم
  2. Eddie Makuch. "Just Cause 3 Coming To Xbox One, PS4, And PC In 2015" (به انگلیسی). gamespot.com. Retrieved November 19, 2015.
  3. Stephany Nunneley. "Just Cause 3 Release Date" (به انگلیسی). vg247.com. Retrieved November 19, 2015.

پیوند به بیرون[ویرایش]