تورا-سان و رویارویی در جزیره

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تورا-سان و رویارویی در جزیره
پوستر فیلم
کارگردانیوجی یامادا
نویسندهیوجی یامادا
یوشیتاکا آساما
بازیگرانکیوشی آتسومی
کوماکی کیریهارا
موسیقینائوزومی یاماموتو
فیلم‌بردارتتسوئو تاکاها
تدوین‌گرایوائو ایشی
توزیع‌کنندهشوچیکو
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۸ دسامبر ۱۹۸۵ (۱۹۸۵-12-۲۸)
مدت زمان
۱۰۵ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی

تورا-سان و رویارویی در جزیره (انگلیسی: Tora-san's Island Encounter) یک فیلم کمدی ژاپنی محصول ۱۹۸۵ به کارگردانی یوجی یامادا است. این فیلم سی و ششمین فیلم از مجموعه محبوب و طولانی‌مدت اوتوکو وا تسورای یو است.

خلاصه[ویرایش]

همسایه خانواده تورا سان، «آکمی»، که در «مشاور ازدواج تورا-سان» (۱۹۸۴) ازدواج کرده بود، از خانه شوهرش که فقط به کار علاقه دارد فرار می‌کند. تورا-سان او را به شیکینه‌جیما دنبال می‌کند و سعی می‌کند او را به خانه‌اش بازگرداند. در این کار او با گروهی از مدرسه روبرو می‌شود که برای ملاقات با معلم دبستان خود سفر می‌کنند، که اشاره ای به فیلم «بیست و چهار چشم» ساخته کیسوکه کینوشیتا است. تورا سان به آنها می‌پیوندد و عاشق معلم می‌شود.[۱][۲]

ارزیابی انتقادی[ویرایش]

نامزدهای «تورا-سان و رویارویی در جزیره» در جایزه آکادمی فیلم ژاپن شامل بهترین بازیگر مرد (کیوشی آتسومی)، بهترین کارگردان (یوجی یامادا)، بهترین موسیقی نائوزومی یاماموتو، بهترین صدا (ایسائو سوزوکی و تاکاشی ماتسوموتو)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (جون میهو)، و بهترین کارگردانی هنری (Mitsuo Degawa) بود.[۳] استوارت گالبریث چهارم فیلم را دارای یک آغاز فیلم سرگرم‌کننده، اما نه برجسته در مجموعه «اوتوکو وا تسورای یو» قضاوت می‌کند، به‌ویژه اگر کسی ارجاعات به «بیست و چهار چشم» کینوشیتا را درک کند.[۲] کوین توماس از لس آنجلس تایمز آن را "یکی از بهترین هاً نامید و در نقد خود در سال ۱۹۸۶ اظهار داشت که "یامادا در "ماجراجویی جزیره توراً لحظات هیجان انگیزی برابر با آن ویژگی‌های بسیار نادری که او می‌تواند خارج از سریال ۱۷ ساله اش بسازد، خلق می‌کند.[۴] سایت آلمانی زبان molodezhnaja به «برخورد جزیره تورا سان» چهار ستاره از پنج ستاره می‌دهد و آن را یکی از نکات برجسته سریال می‌داند.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. 男はつらいよ 柴又より愛をこめて (به ژاپنی). کینما جونپو. Archived from the original on 2012-06-29. Retrieved 2010-01-31.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Galbraith IV, Stuart (2008-05-01). "Tora-san 36: Tora-san's Island Encounter (Region 3)". DVD Talk. Retrieved 2010-01-31.
  3. "Awards for Otoko wa tsurai yo: Shibamata yori ai wo komete (1985)". بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها. Retrieved 2010-01-31.
  4. Thomas, Kevin (May 23, 1990). "Movie Review: Feckless Tora Falls In Love For 36th Time". لس آنجلس تایمز. Retrieved October 25, 2015.
  5. "Tora-San's Island Encounter" (به آلمانی). www.molodezhnaja.ch. Retrieved 2010-01-31.