تب گرمسیری تورا-سان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تب گرمسیری تورا-سان
پوستر فیلم
کارگردانیوجی یامادا
نویسندهیوجی یامادا
یوشیتاکا آساما
بازیگرانکیوشی آتسومی
روریکو آسائوکا
موسیقینائوزومی یاماموتو
فیلم‌بردارتتسوئو تاکاها
تدوین‌گرایوائو ایشی
توزیع‌کنندهشوچیکو
تاریخ‌های انتشار
  • ۲ اوت ۱۹۸۰ (۱۹۸۰-08-۰۲)
مدت زمان
۱۰۴ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی

تب گرمسیری تورا-سان (انگلیسی: Tora-san's Tropical Fever) یک فیلم کمدی ژاپنی محصول ۱۹۸۰ به کارگردانی یوجی یامادا است. این فیلم بیست و پنجمین فیلم از مجموعه محبوب و طولانی‌مدت اوتوکو وا تسورای یو است.

خلاصه[ویرایش]

لی لی، خواننده سالنی که تورا سان در فیلم شماره یازده (فراموشم نکن تورا-سان، ۱۹۷۳) و فیلم ۱۵ ("ظهور و سقوط تورا-سان، ۱۹۷۵) عاشق او شد. نامه ای به توراسان می‌فرستد و به او اطلاع می‌دهد که او به بیماری سختی مبتلا شده‌است.[۱][۲][۳]

ارزیابی انتقادی[ویرایش]

گزارش شده‌است که نویسنده و کارگردان یوجی یامادا «تب استوایی تورا» را مورد علاقه خود در میان فیلم‌های مجموعه «اتوکو وا تسورای یو» می‌داند. جایزه آکادمی فیلم ژاپن به یامادا و یکی از نویسندگان یوشیتاکا آساما جایزه بهترین فیلمنامه را برای این فیلم اهدا کرد. چیکو بایشو نیز جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و کیوشی آتسومی نامزد بهترین بازیگر مرد در مراسم شد.[۴] سایت آلمانی زبان molodezhnaja به «تب استوایی تورا» چهار ستاره از پنج ستاره می‌دهد و آن را یکی از برترین‌های این مجموعه می‌داند.[۵] استوارت گالبریث چهارم فیلم را «یکی از بهترین‌های مجموعه» قضاوت می‌کند، که «از هر نظر لذت بخش است: خنده دار، غم‌انگیز و درک در مورد طبیعت انسان».

منابع[ویرایش]

  1. 男はつらいよ 寅次郎ハイビスカスの花 (به ژاپنی). Kinema Junpo. Archived from the original on 2012-03-09. Retrieved 2010-01-21.
  2. "OTOKO WA TSURAI YO TORAJIRO HIBISCUS NO HANA (1980)". British Film Institute. Archived from the original on 2012-10-17. Retrieved 2010-01-21.
  3. Galbraith IV, Stuart (2006-02-24). "Tora-san 25: Tora-san's Tropical Fever (Region 3)". DVD Talk. Retrieved 2010-01-21.
  4. "Awards for Otoko wa tsurai yo: Torajiro haibisukasu no hana (1980)". Internet Movie Database. Retrieved 2010-01-21.
  5. "Tora-San's Tropical Fever" (به آلمانی). www.molodezhnaja.ch. Retrieved 2010-01-21.