رؤیای تورا-سان به حقیقت پیوست

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رؤیای تورا سان به حقیقت پیوست
پوستر فیلم
کارگردانیوجی یامادا
نویسندهیوجی یامادا
یوشیتاکا آساما
بازیگرانکیوشی آتسومی
کائورو یاچیگوسا
موسیقینائوزومی یاماموتو
فیلم‌بردارتتسوئو تاکاها
تدوین‌گرایوائو ایشی
توزیع‌کنندهشوچیکو
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۹ دسامبر ۱۹۷۲ (۱۹۷۲-12-۲۹)
مدت زمان
۹۵ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی

رؤیای تورا سان به حقیقت پیوست (انگلیسی: Tora-san's Dream-Come-True) یک فیلم کمدی ژاپنی محصول ۱۹۷۲ به کارگردانی یوجی یامادا است. این فیلم دهم فیلم از مجموعه محبوب و طولانی‌مدت اوتوکو وا تسورای یو است. کیوشی آتسومی در نقش «توراجیرو کوروما» (تورا-سان) و کائورو یاچیگوسا در این فیلم به عنوان «علاقه عشقی توراسان» («مدونا») با نام «چیو شیمورا» ظاهر می‌شود.

خلاصه[ویرایش]

هنگامی که تورا سان برای ملاقات با خانواده اش برمی گردد، با تعجب متوجه می‌شود که یک استاد متکبر اتاقش را اشغال کرده‌است. پروفسور و تورا سان برای محبت «چیو شیمورا» رقیب یکدیگر می‌شوند.[۱][۲][۳]

ارزیابی انتقادی[ویرایش]

یوجی یامادا جایزه بهترین کارگردان را در جایزه فیلم ماینیچی برای رؤیای تورا-سان به حقیقت پیوست و اثر بعدی مجموعه، فراموشم نکن تورا-سان (۱۹۷۳) دریافت کرد.[۴] استوارت گالبریت چهارم می‌نویسد که فیلم اثرگذار است و سکانس‌های سرگرم‌کننده دارد، اما به دلیل شخصیت پروفسور که بیش از حد دلقک به نظر می‌رسد، رنج می‌برد. یکی از نکات قابل توجه فیلم، به گفته گالبریث، بازی بازیگر و کارگردان مطرح کینویو تاناکا است.[۲] سایت آلمانی زبان molodezhnaja به این فیلم سه ستاره از پنج ستاره را می‌دهد.[۵]

منابع[ویرایش]

  1. 男はつらいよ 寅次郎夢枕 (به ژاپنی). Kinema Junpo. Archived from the original on 2012-03-09. Retrieved 2010-01-18.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Galbraith IV, Stuart (2005-01-09). "Tora-san 10: Tora-san's Dream Come True (Region 3)". DVD Talk. Retrieved 2010-01-18.
  3. "OTOKO WA TSURAI YO TORAJIRO YUME MAKURA (1972)". British Film Institute. Archived from the original on 2012-10-17. Retrieved 2010-01-18.
  4. "جوایز Otoko wa tsurai yo: Torajiro yumemakura (1972))". بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها. Retrieved 2010-01-18.
  5. "رویای Tora-San به حقیقت پیوست" (به آلمانی). www.molodezhnaja.ch. Retrieved 2010-01-18.

پیوند به بیرون[ویرایش]