تورا-سان در نقش کوپیدو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تورا-سان در نقش کوپیدو
پوستر فیلم
کارگردانیوجی یامادا
نویسندهیوجی یامادا
یوشیتاکا آساما
بازیگرانکیوشی آتسومی
شیهو فوجیمورا
موسیقینائوزومی یاماموتو
فیلم‌بردارتتسوئو تاکاها
تدوین‌گرایوائو ایشی
توزیع‌کنندهشوچیکو
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۹ دسامبر ۱۹۷۷ (۱۹۷۷-12-۲۹)
مدت زمان
۹۵ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی

تورا-سان در نقش کوپیدو (انگلیسی: Tora-san Plays Cupid) یک فیلم کمدی ژاپنی محصول ۱۹۷۷ به کارگردانی یوجی یامادا است. این فیلم بیستمین فیلم از مجموعه محبوب و طولانی‌مدت اوتوکو وا تسورای یو است. کوپیدو به معنای خدای عشق است.

خلاصه[ویرایش]

تورا سان در خواستگاری مستأجر خانه عمویش، ریوسکه، نقش بازی می‌کند و سعی می‌کند یک رابطه عاشقانه بین ریوسکه و ساچیکو دختر که در رستوران محله کار می‌کند، ترتیب دهد. توصیه‌های او فاجعه‌آمیز است و منجر به خودکشی ناموفق ریوسکه و بازگشت او به زادگاهش می‌شود. تورا سان که نگران اوست برای جویا شدن از وضع و حالش به شهرستان می‌رود و در عوض عاشق خواهر بزرگتر ریوسکه می‌شود.[۱][۲][۳]

ارزیابی انتقادی[ویرایش]

کیوشی آتسومی در مراسم جایزه آکادمی فیلم ژاپن برای بازی در «تورا-سان در نقش کوپیدو»، و «یاتسوهاکا-مورا» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد شد. (همه در سال ۱۹۷۷). چیکو بایشو نیز در همین مراسم نامزد بهترین بازیگر زن و شینوبو اوتاکه برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند.[۴] استوارت گالبریث چهارم این فیلم را به عنوان یک مدخل خوب دیگر در مجموعه اوتوکو وا تسورای یو، خنده دار و با بازیگران مکمل قوی قضاوت می‌کند.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. 男はつらいよ 寅次郎頑張れ! (به ژاپنی). Kinema Junpo. Archived from the original on 2012-03-09. Retrieved 2010-01-18.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Galbraith IV, Stuart (2006-03-08). "Tora-san 20: Tora-san Plays Cupid (Region 3)". DVD Talk. Retrieved 2010-01-18.
  3. "OTOKO WA TSURAI YO TORAJIRO GANBARE (1977)". British Film Institute. Archived from the original on 2012-10-17. Retrieved 2010-01-18.
  4. "جوایز Otoko wa tsurai yo: Torajiro gambare! (1977)". پایگاه اطلاعات فیلم اینترنتی. Retrieved 2010-01-18.