بحث کاربر:Turk.Dr

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۲ سال پیش توسط Turk.Dr در مبحث درخواست

با توجه به لینک زیر: دستکاری در تصاویر

https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Talk:Azerbaijan_(Iran)&diff=prev&oldid=1003749910


خوش‌آمدید[ویرایش]

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Turk.Dr»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- ‎محمدحسین ‏۱۴ دسامبر ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۲۱ (UTC)پاسخ

درخواست[ویرایش]

سلام همکار گرامی. ممنون می‌شوم این چند روز با توجه به اتهامات کذب و بی‌اساسی که مطرح شده و حواشی بی‌دلیلی که به وجود آمده، فعلاً در مقاله‌هایی که بر سر آن‌ها اختلاف هست، مشارکت نداشته باشید. ویرایش‌های شما را با استفاده از لفظ «چند کاربر» به بنده هم تعمیم می‌دهد و دامنه حواشی افزایش می‌یابد. اگر فکر می‌کنید مقاله‌ها اشکال دارند، فرصت برای اصلاح بسیار است و این چند روز را ممنون می‌شوم صبر بفرمایید. --علمجو (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۴ (UTC)پاسخ

@Elmju

با سلام دوست عزیز درخواست شما با کمال میل مورد اطاعت قرار می‌گیرد متاسفانه حق باشماست اما تنها از لفظ _یک کاربر_ به شما و بنده و .... تعمیم داده شده باید خدمتتان عرض کنم یک نقطه از ویرایشات بنده بدون منبع نبوده‌است هر کدام که امر کنید منبع موثق در خدمتتان قرار می‌دهم باتشکر Turk.Dr (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۱۳ (UTC)پاسخ

ممنون که جلوی سوءاستفاده از این موضوع را گرفتید. مثلاً همین که نوشتید اقلیت کوچکی از کردها و ارامنه در آذربایجان غربی هستند، به نظر نمی‌توان تعداد کردهای این استان را با ارامنه مقایسه کرد و رقم بیشتری را شامل می‌شوند. همچنین آن مطلبی که نوشته شده کردها در جنوب استان تعدادشان زیاد است و آن منطقه مکریان نامیده می‌شود، منبع داشت و نباید حذف می‌شد. شما بعد از پایان یافتن این حواشی چند روزه، مطالب خود را با استناد به منابع موثق که فرمودید به مقاله اضافه کنید و البته مطالب و منابع فعلی را هم حفظ بفرمایید. می‌بینید که در مقاله مکریان با استناد به ادعاهای یک نفر از دانشگاه کردستان و برخلاف منابع متعدد تاریخی و تقسیمات کشوری، چه مطالب خلاف واقعی نوشته شده‌است و چه نقشه‌هایی کشیده شده‌است. پس شما هم برای مطالبتان منبع بیاورید تا حفظ شوند. متشکرم. --علمجو (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۲ (UTC)پاسخ

@Elmju

سلام مجدد چشم قبول من که میدونم تنها در جنوب تعدادی کرد وجود دارند و در جریان مکریان نیز هستم من متعجبم که وقتی حداقل ۷۰ درصد استان ترک‌نشین هستند چرا در تاپیک یک کلمه نیز اشاره نشده ولی کرد‌ها که تعدادشان ۲۵ درصد هم نمی‌شود سریعا مورد اشاره در قسمت‌های جنوب و غرب ( غرب به اشتباه ) می‌شوند واقعاً کسی که می‌خواهد بیایید در این مورد اطلاعات کسب کند اولین سایتی که می‌بیند ویکی‌پدیاست وقتی تاپیک را می‌خواند و چندی عکس می‌بیند دیگر بیخیال شده و همه‌چیز را فهمیده می‌اندیشد دیگر سراغ متون نمی‌روند امیدوارم بنده را درک کنید متشکرم Turk.Dr (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۳۷ (UTC)پاسخ

سلام مجدد. بله، کاملاً درک می‌کنم و نمی‌شود در لید مقاله فقط به زبان کردی اشاره شود و زبان ترکی آذربایجانی حذف شود. یا مکریان که در جنوب استان است به غرب استان هم گسترش داده شود. من همه این موارد را به اطلاع مدیران هم رسانده‌ام. قطعاً این موارد به تدریج اصلاح خواهند شد. فقط این چند روز را با توجه به حواشی ایجاد شده باید کمی صبر کرد تا کذب تهمت‌های وارد شده توسط بازرس محترم تأیید شود. ممنونم --علمجو (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۳:۴۴ (UTC)پاسخ

@Elmju

قربان درک و فهم و شعورتان بشوم ! متشکرم Turk.Dr (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۴ (UTC) ( پ‌ن اصلاحیه : تناسب طبق سازمان آمار کشور و ویکی‌پدیا در سال ۱۳۷۹ : ترک‌زبانان ۸۵٫۷ درصد خانوارهای نمونه را به خود اختصاص داده و کردزبانان حدود ۱۰٫۵ درصد بوده‌اند. در این آمارگیری نمونه‌ای درصد آشوری‌ها، فارس‌زبان‌ها و ارمنی‌ها در شهر ارومیه به ترتیب ۱٫۷، ۱٫۶ و ۰٫۵ بود. ) Turk.Dr (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۲۴ (UTC)پاسخ

مشابه همین آمار برای استان هم وجود دارد. ولی می‌بینید که از مقاله حذف شده‌است! بعد مقاله یک نفر به اصطلاح هیئت علمی دانشگاه کردستان مبنای مطالب و نقشه‌ها و ... قرار گرفته‌است. --علمجو (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۵۳ (UTC)پاسخ

@Elmju

دقیقا ؛ آخه هیئت علمی 😂 بنده خودم رو تو امتحان هیئت علمی کشتم آخرشم کلا ۱ نفر برمی‌داشتن که اونم رزمنده بود 😅 به هر حال متشکرم از شما مقاله ای که بالا ذکر شد تحت عنوان " جمعیت‌شناسی ارومیه و استان آذربایجان غربی " وجود دارد متشکرم Turk.Dr (بحث) ‏۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۲۴ (UTC)پاسخ

جمعیت شیراز و تبریز[ویرایش]

سلام،

  • در سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، جمعیت شیراز ۱٬۵۶۵٬۵۷۲ نفر (رتبه ۵) و جمعیت تبریز ۱٬۵۵۸٬۶۹۳ نفر (رتبه ۶) بوده‌است. اما با الحاق ۶ روستا به تبریز در سال ۱۳۹۷، جمعیت این شهر به ۱٬۵۸۴٬۸۵۵ نفر رسید. اما ما نمی‌توانیم این تغییرات جمعیت تبریز را در مقاله فهرست شهرهای ایران بر پایه جمعیت وارد کنیم و رتبه‌بندی شهرها را تغییر دهیم. این آمار و رتبه‌بندی براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران است و در سرشماری بعدی (۱۴۰۵) تغییر خواهد یافت. این اجماعی است که سال‌هاست کاربران ویکی بر سر آن به توافق رسیده‌اند تا جلوی اختلافات گرفته شود.
  • اما بنده با استناد به آمار سازمان ملل متحد که آن هم آمار معتبری است، جمعیت تبریز در سال ۲۰۲۲ (۱٬۶۴۳٬۹۶۰ نفر) و رتبه آن در این سال (۵ در ایران و ۳۴۴ در جهان) را هم در مقاله تبریز درج کرده‌ام. در این آمار، جمعیت شیراز همچنان بیشتر از تبریز است (رتبه ۴)؛ ولی رتبه کرج به ۶ تغییر یافته‌است.

پس ملاحظه می‌فرمایید آن رتبه ۵ که در مقاله تبریز درج شده، با استناد به آمار سازمان ملل متحد و آن رتبه ۵ که در مقاله شیراز درج شده، با استناد به آمار مرکز آمار ایران است. اما اگر این جنگ ویرایشی ادامه یابد، آمار سال ۲۰۲۲ و جمعیت روستاهای الحاقی از مقاله تبریز حذف خواهد شد و صرفاً جمعیت تبریز در سال ۱۳۹۵ (۱٬۵۵۸٬۶۹۳ نفر، رتبه ۶) در مقاله حفظ خواهد گردید. مطمئن باشید بنده به عنوان یک تبریزی که سال‌ها برای مقاله‌های این شهر وقت صرف کرده‌ام، مشکلی با شهرمان ندارم؛ ولی نمی‌توانم اجازه بدهم با درج آمار و رتبه‌های نادرست، اعتبار این مقاله برگزیده زیر سؤال برود. ممنون می‌شوم به نکات بنده توجه کرده و به این روند خنثی‌سازی پایان دهید. --علمجو (بحث) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۴۶ (UTC)

@Elmju

گردش تشکر می‌کنم از این اطلاعات پس دیدار به ۱۴۰۵ مطمئناً در قانع کردن هم خیلی موفق هستید متشکرم Turk.Dr (بحث) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۳ (UTC) ماشالله در همه مقالات که می‌بینم نفوذی کرده‌اید ( البته مایه افتخار است ) Turk.Dr (بحث) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۱۳ (UTC)

ممنونم برادر عزیز، به امید همکاری :) البته یک عذرخواهی هم به شما بدهکارم. در آن شرایط متشنج ماه قبل، متأسفانه براساس برخی شواهد ناقص، شما را متهم کردم که ممکن است با آن ترول که به زبان‌های مختلف از جمله ترکی هم مسلط بود، مرتبط باشید. ولی الآن این پاسخ منطقی شما نشان می‌دهد این‌چنین نیست، قصد اخلالگری ندارید، اهل تعامل هستید و خواهید توانست با کمی تمرین، از کاربران خوب ویکی‌پدیا شوید. فقط یک سؤال جهت اطمینان خودم و بقیه همکاران، با توجه به شبهات موجود: کاربر:دکترقنبری هم به شما ارتباطی ندارد و حساب فعلی، تنها حساب شما در ویکی‌پدیاست؟ --علمجو (بحث) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۵ (UTC)
@Elmju

سلام مجدد قربانتان ، بنده از ابتدا می‌دانستم شما کاربر موجهی هستید به هر حال اختلافاتی پیش میاید که تقصیر ناشی‌گری بنده هم بود ولی تعامل همیشه کارسازترین راه‌حل بوده ؛ در مورد کاربری که ذکر شد ؛ به خدا قسم بنده حساب دیگری جز این ندارم ، اصلا راجع به ایجاد دو حساب اطلاعاتی ندارم به هر حال مایلم شما به‌عنوان راهنمای بنده حقیر در ویکی‌پدیا همراهیم کنید. در ضمن بنده دانشجوی سال آخر دکتری هستم و نه دکتر فارغ‌التحصیل متشکرم Turk.Dr (بحث) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۰ (UTC)

سلام و ارادت دکترجان. من هم از همان ابتدا در حُسن نیت شما شک نداشتم. متأسفانه آن ترول باعث خیلی اختلافات در ویکی شد؛ همانگونه که قبل‌تر هم شده، احتمالاً در آینده هم خواهد شد و دست‌بردار نیست. کارش کینه‌آفرینی است. درباره راهنمایی، بزرگوارید، حتماً در خدمتتان خواهم بود. برایتان در تحصیل و زندگی آرزوی موفقیت روزافزون دارم. پاینده باشید. --علمجو (بحث) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۲۷ (UTC)

@Elmju

متشکرم ارادت بنده هم خدمت‌باسعادتتان تکمیل‌می‌باشد خوشبختم که نسبت به بنده چنین لطف دارید ، انشالله که دیگر مشکلاتی نظیر آن پیش نیاید ؛ بنده هم برای شما آروزی موفقیت و کامیابی در لحظه‌لحظه‌ی زندگیتان دارم ؛ موفق و موید باشد ؛ ارادتمند شما Turk.Dr (بحث) ‏۶ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۳۴ (UTC)