یو-گی-او

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یو-گی-او!
جلد اول مانگای یو-گی-او!
جلد اول مانگای یو-گی-او!
遊☆戯☆王
(‏Yu-Gi-Oh!‏)
ژانر
مانگا
نویسندهکازوکی تاکاهاشی
ناشرشوئیشا
دستهشونن
انتشار درهفته‌نامه شونن جامپ
پخش اصلی۳۰ سپتامبر ۱۹۹۶ – ۸ مارس ۲۰۰۴
شمار کتاب‌ها۳۸ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانهیرویوکی کاکودو
استودیوتوئی انیمیشن
شبکهتی‌وی آساهی
پخش اصلی۴ آوریل ۱۹۹۸ – ۱۰ اکتبر ۱۹۹۸
قسمت‌ها۲۷
رمان
نویسندهکاتسوهیکو چیبا
ناشرشوئیشا
دستهشونن
انتشار۳ سپتامبر ۱۹۹۹ – تاکنون
مجموعه تلویزیونی
کارگردانکونیهیسا سوگیشیما
نویسندهآکِمی اوموده
آتسوشی مائکاوا
جونکی تاکگامی
شین یوشیدا
آهنگ‌سازشینکیچی میتسومونه
استودیوگالوپ
شبکهتی‌وی توکیو، انیماکس
پخش اصلی۱۸ آوریل ۲۰۰۰ – ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۴
قسمت‌ها۲۲۴
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

یو-گی-او! (ژاپنی: 遊☆戯☆王 هپبورن: Yū-Gi-Ō!؟) یک مجموعه مانگا ژاپنی است که توسط کازوکی تاکاهاشی نوشته و طراحی شده‌است. این مانگا توسط شوئیشا از ۳۰ سپتامبر ۱۹۹۶ تا مارس ۲۰۰۴ در هفته‌نامه شونن جامپ منتشر می‌شد. با الهام از این مجموعه، فیلم، بازی ویدئویی، و چندین کتاب‌های ساخته شده است. داستان سری افسانه‌ای یوگی، «یو-گی-اوه:دوئل هیولاها» هشت سال بعد و در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید. اما پس از آن نیز اسپین‌اف‌های زیادی با نویسندگان مختلف از روی این سری ساخته شد و رمانی هم بر اساس این عنوان در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، اما پخش انیمه‌ آن از سال ۱۹۹۸ تا کنون ادامه دارد. بر پایه نسخه مانگا، یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۲۷ قسمتی نیز توسط استودیو توئی انیمیشن دستمایه اقتباس قرار گرفت که پخش آن از ۴ آوریل ۱۹۹۸ در شبکه تی‌وی آساهی آغاز شده، و تا ۱۰ اکتبر ۱۹۹۸ ادامه داشت. فصل دوم مجموعه انیمه نیز با عنوان یو-گی-او! دوئل هیولاها، به تعداد ۲۲۴ قسمت از ۱۸ آوریل ۲۰۰۰ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۴ در شبکه تی‌وی توکیو پخش شد.

داستان[ویرایش]

داستان درباره ی پسر بچه ای به نام «یوگی موتو» هست که با پدربزرگ خود در شهری به اسم «دومینو» زندگی می‌کند. پدربزرگ یوگی که قبلاً باستان شناس بوده، روزی برای او پازلی حل ناشدنی به عنوان هدیه می‌آورد. یوگی با حل و تکمیل کردن پازل (که با نام پازلِ ملنیوم شناخته می‌شود) در می‌یابد که به مدت پنج هزار سال، روحِ فرعونی باستانی (و بسیار شبیه به یوگی با اسم مستعار یامی) در این پازل محبوس بوده است. یوگی درمیابد پنج هزار سال پیش فراعنه ی مصری، با نیروهایی به شدت قدرتمند، دوئل‌هایی جادویی انجام می دادند که بشریت را تا مرز نابودی پیش برده است تا اینکه فرعونی قدرتمند (یامی) این نیروها را محبوس و در اشیایی ملنیومی حبس کرده است. اما اکنون این دوئل ها به نوعی بازگشته‌اند و خطری جدی بشریت را تهدید می‌کند.حال یوگی و یامی باید به کمک هم راز گذشته فرعون را کشف کرده و در این راه تمام موانع را کنار بزنند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "The Official Website for Yu-Gi-Oh!". Viz Media. Archived from the original on August 21, 2017. Retrieved October 28, 2017.

Wikipedia contributors, "Yu-Gi-Oh!," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Yu-Gi-Oh!&oldid=319768357 (accessed October 15, 2009).

پیوند به بیرون[ویرایش]

  • یو-گی-او (مانگا) در دانشنامهٔ وب‌گاه Anime News Network
  • یو-گی-او (انیمه) در دانشنامهٔ وب‌گاه Anime News Network