تارو یوکو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از یوکو تارو)
یوکو تارو
横尾 太郎
یوکو در حالی که ماسک نمادین خود را در سال ۲۰۱۸ پوشیده است
نام بومی横尾 太郎
زادهٔ۶ ژوئن ۱۹۷۰ ‏(۵۳ سال)
ناگویا، آیچی، ژاپن
ملیتژاپنی
پیشهنویسنده و کارگردان بازی ویدئویی
سال‌های فعالیت۱۹۹۴–اکنون
کارهای برجسته
عنوانرئیس و مدیر عامل اجرایی بوکورو
همسر(ها)یوکیکو یوکو[۱]
وبگاه

تارو یوکو (به ژاپنی: 横尾 太郎 Yokō Tarō) زاده ۶ ژوئن ۱۹۷۰، یک کارگردان بازی ویدئویی و فیلم‌نامه‌نویس ژاپنی است. او کارش را در شرکت کاویا (که هم‌اکنون ورشکسته است) آغاز کرد و برای بازی نقش‌آفرینی اکشن خود یعنی مجموعه دریکن‌گارد و دو مشتق آن، یعنی نیئا و ادامه آن، نیئا: اتوماتا است. یوکو در ناگویا، آیچی به دنیا آمده و در دانشگاه کوبه دیزاین در دهه ۱۹۹۰ تحصیل کرده‌است. در آغاز، او قصد نداشت تا به صنعت بازی‌های ویدئویی وارد شود اما پس از کار در باندای نامکو و سونی به کاویا پیوست و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اولین عنوان خود شد. از آن زمان، او روی تمام عناوین مجموعه دریکن‌گارد (به جز دریکن‌گارد ۲) و برخی عناوین روی تلفن همراه کار کرده‌است.

یوکو به دلیل سبک خاص بازی‌هایش، یعنی انتخاب‌ها و داستان عجیب و غیرعادی شناخته شده‌است. یکی از بخش‌های اصلی کار او نشان دادن نیمه تاریک‌تر مردم، مثل علاقه‌شان به کشت و کشتار است. شیوه فیلم‌نامه‌نویسی او به «فیلم‌نامه‌نویسی روبه‌عقب» معروف است؛ او در این شیوه ابتدا پایان داستان را لو می‌دهد و بعد به عقب برمی‌گردد. به دلیل عدم علاقه او به مورد تصویربرداری واقع شدن، همواره در مصاحبه‌ها و مراسم‌ها پوششی را روی صورت خویش قرار می‌دهد.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Yoko Taro». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۳۰ ژانویهٔ ۲۰۱۹.

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام یوکوبوکورو وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).