سینوآلیس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از سینآالیس)
سینوآلیس
توسعه‌دهنده(ها)پوکیلابو
ناشر(ها)
کارگردان(ـان)تارو یوکو
تهیه‌کننده(ها)
  • شوگو مائدا
  • هیده‌یوکی میزوتانی
  • یوشیناری فوجیموتو
طراح(ـان)ریوکی ماتسوئو
هنرمند(ان)تاکویا میورا
آهنگساز(ان)
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار
  • JP: ۶ ژوئن، ۲۰۱۷
  • ج: ۱ ژوئیه، ۲۰۲۰
ژانر(ها)نقش‌آفرینی
حالت(ها)یک‌نفره، چندنفره

سینوآلیس (ژاپنی: シノアリス هپبورن: Shinoarisu؟) یک بازی ویدئویی به سبک نقش‌آفرینی است که توسط پوکیلابو برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس ساخته و منتشر شده‌است.[۱]کارگردانی این بازی بر عهده تارو یوکو است که بیشتر به خاطر کارهایش در نیئا و مجموعه بازی دریکن‌گارد شناخته شده‌است. این بازی در ژاپن توسط اسکوئر انیکس در ژوئن ۲۰۱۷ و در ژوئیه ۲۰۲۰، در سراسر جهان به‌وسیلهٔ پوکیلابو عرضه شد.[۲][۳][۴]

داستان[ویرایش]

در دنیایی به نام کتابخانه که مملو از داستان‌های بی‌شمار است، شخصیت‌های هر داستان می‌خواهند نویسنده خود را برای آینده دلخواه خود احیا کنند. برای انجام این کار، آن‌ها با هم کار می‌کنند تا اینوچی‌ها را جمع کنند و با کابوس‌هایی که داستان‌ها را می‌بلعند مبارزه کنند، زیرا می‌دانند که برای رسیدن به خواسته خود ناگزیر باید یکدیگر را بکشند.

توسعه[ویرایش]

این بازی در ابتدا قرار بود توسط نکسان در خارج از ژاپن منتشر شود اما به دلایل محلی سازی برای مدت نامحدودی به تعویق افتاد.[۵]سپس انتشار بازی به پوکیلابو واگذار شد.[۶]موسیقی متن بازی توسط کیچی اوکابه، کیگو هوئاشی، و شوتارو سئو انجام شد.[۷]

بازتاب‌ها[ویرایش]

بازی با توجه به جمع‌آوری نقد متاکریتیک، نقدهای «ضد و نقیض یا متوسط» را دریافت کرد.[۸]

اقتباس مانگا[ویرایش]

یک اقتباس مانگا، که توسط هیمیکو به تصویر کشیده شده‌است، سریال سازی را در مانگااپ آغاز کرد! خدمات در سال ۲۰۱۹ در جولای ۲۰۲۱، اسکوئر انیکس اعلام کرد که مجوز انتشار مانگا را برای انتشار انگلیسی صادر کرده‌است.[۹]

منابع[ویرایش]

  1. "Square Enix and Yoko Taro announce SINoALICE for smartphones - Gematsu". Gematsu (به انگلیسی). 2017-02-16. Retrieved 2017-03-25.
  2. "SINoALICE launches June 6 in Japan". Gematsu (به انگلیسی). 2017-05-23. Retrieved 2017-05-26.
  3. Madnani, Mikhail. "'SINoALICE' from Square Enix Finally Has a New Global Release Date". Touch Arcade. Retrieved 2 July 2020.
  4. "SINoALICE Smartphone Game Opens Pre-Registration Worldwide". Anime News Network (به انگلیسی). Retrieved 2020-05-23.
  5. Madnani, Mikhail. "'SINoALICE' From Nexon Was Set to Release This Week but It Has Been Indefinitely Delayed". Touch Arcade. Retrieved 11 August 2019.
  6. "SinoAlice". www.facebook.com (به انگلیسی). Retrieved 2020-07-02.
  7. Gann, Patrick. "SINoALICE OST". RPGFan. Archived from the original on 11 August 2019. Retrieved 11 August 2019.
  8. "SINoALICE for iOS Reviews". Metacritic. Retrieved 2020-11-21.
  9. Mateo, Alex (July 26, 2021). "Square Enix Manga & Books Licenses SINoALICE and My Happy Marriage Manga". Anime News Network. Retrieved July 26, 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]