گاس فرینگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از گوستاوو فرینگ)
گاس فرینگ
شخصیت برکینگ بد
جیانکارلو اسپوزیتو در نقش گاس فرینگ
نخستین حضوربریکینگ بد: ماندالا (2009)
آخرین حضوربهتره با ساول تماس بگیری:سرگرمی و بازی (2022)
پدیدآوروینس گیلیگان
ایفاگرجیانکارلو اسپوزیتو
اطلاعاتِ درون‌داستانی
پیشهپخش کنندهٔ مت آمفتامین
مدیر و بنیانگذار رستوران‌های زنجیره‌ای لوس پولوس هرمانوس مدیر خشکشویی Lavanderia

گوستاوو (گاس) فرینگ (به انگلیسی: Gustavo (Gus) Fring) یک شخصیت ساختگی در سریال های برکینگ بد و بهتره با ساول تماس بگیری بود که جیانکارلو اسپوزیتو نقش او را بازی کرد. فرینگ یک آمریکایی- شیلیایی، که یکی از توزیع کنندگان شیشه در جنوب غربی ایالات متحده بود که از چندین تجارت مشروع از جمله یک رستوران‌های زنجیره ای به نام لوس پولوس هرمانوس (برادران مرغی) و یک فروشگاه شستشوی صنعتی به نام Lavanderia Brillante as استفاده می‌کرد. او نقش مدیری فعال در مدیریت کسب و کارهای پیشین خود را ایفا می‌کند و رابطه ای دوستانه با مأموران البوکرکی، نیومکزیکو آمریکا داشت با این حال، گاس شخصیتی بی رحم در مدیریت امپراتوری مواد مخدر گسترده خود است.[۱][۲][۳][۴][۵]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «Gustavo Fring». AMC (به انگلیسی). بایگانی‌شده از اصلی در ۴ مه ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۴.
  2. admin (۲۰۱۸-۰۸-۲۵). «دردسرهای گاس فرینگ بودن!». مرجع و راهنمای سرویس‌های استریم و اخبار سریال‌های روز. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.
  3. «بکش یا زنده بمان!». مشرق نیوز. ۲۰۱۶-۰۵-۱۹. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.
  4. «۱۰ تا از بهترین شخصیت‌های شرور تلویزیون در قرن بیست‌ویکم». بلاگ نماوا. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.
  5. دشتی، توسط: رضوان (۲۰۱۷-۰۶-۱۰). «گاس فرینگ در سریال Better Call Saul آسیب‌پذیرتر از Breaking Bad خواهد بود». گیم شات. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۱۲-۱۸.