کهریزک (ملارد)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کهریزک
تصویری از کهریزک
تصویری از کهریزک
تصویری از کهریزک
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانتهران
شهرستانملارد
بخشبخش صفادشت
دهستانبی بی سکینه
مردم
جمعیت۲۸۱ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۲۶۱۲۱۴

کهریزک، روستایی از توابع بخش صفادشت شهرستان ملارد در استان تهران ایران است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان بی بی سکینه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۸۹ نفر (۹۶خانوار) بوده‌است.

تاریخ املاک کهریزک[ویرایش]

زمین‌های کهریزک ملارد در ابتدا به نام ابوالحسن عاملی یا انتخاب السلطنه مشاوره ناصرالدین‌شاه قاجار بود.بعداز فوت ابوالحسن عاملی املاک ایشان مابین فرزندان ایشان تقسیم می‌شود محمد عاملی ،هما عاملی،زری عاملی، منیره عاملی و هوشنگ عاملی.املاک کهریزک ۱۳۲۰/۳/۱۸ به هوشنگ عاملی انتقال داده می‌شود و در همین سال ثبت سند و پلاک ثبتی کهریزک (پلاک ثبتی ۳۶) را می‌گیرد و همچنان این پلاک به عنوان پلاک ثبتی اصلی کهریزک شناخته می‌شود.

سند مالکیت شش دانگ کهریزک پلاک ثبتی ۳۶ اصلی مشتمل بر یکه رشته قنات دو شاخه که یک شاخه آن دایر و شاخه دیگر آن بایر است و مظهر آن در قریه ارسطو می‌باشد ویک قلعه اربابی و کاروانسرا و باغ و قلمستان با داشتن حقابه بهاره معمولی از رودخانه کرج از بنداشتراکی با ارسطو خالصه باستثناء عرصه و اعیان قشلاق که در نقشه محیط آن با ذکر آباد ترسیم گردیده( ۶۶۰۷۵۰ متر مربع) واقع در دهستان شهریار که فعلاً حوزه ثبتی ملارد است موروثی از مرحوم ابولحسن عاملی که طبق تقسیم نامه مورخ ۱۸/۳/۱۳۲۰ در سهم ملک قرار گرفته‌است و به نام آقای هوشنگ عاملی ثبت و صادر و تسلیم گردیده است.

سپس به موجب صورت مجلس‌های تفکیکی متعددی به قطعات عدیده تفکیک شده و سپس مقادیری در اجرای قانون اصلاحات ارضی به زارعین واگذار شده‌است و در اجرای ماده ۱۴۷ مقادیری به نامه اشخاص غیر اسناد مالکیت جداگانه صادر و تسلیم شده‌است.

منابع[ویرایش]

(انتخاب السلطنه)ابوالحسن عاملی -> هوشنگ عاملی -> رضا عاملی -> علی عاملی

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

پیوند به بیرون[ویرایش]