کمربند قهرمانی سنگین وزن جهان دبلیودبلیوئی (۲۰۲۳ - اکنون)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کمربند قهرمانی سنگین وزن جهان دبلیودبلیوئی (به انگلیسی: WWE World Heavyweight Championship) یک کمربند قهرمانی جهانی در کشتی حرفه‌ای است که توسط کمپانی دبلیودبلیوئی در ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ پایه‌گذاری شده است. این کمربند در برند راو قرار داشته و اولین قهرمان آن سث رالینز است. این کمربند با کمربند سنگین وزن جهان قبلی که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ فعال بود و با کمربند دبلیودبلیوئی ادغام شد متفاوت است. با وجود اینکه در ویدئوی رونمایی از کمربند، قهرمانان کمربند پیشین سنگین وزن نیز نمایش داده شده است و از نام یکسانی با کمربند قبلی برخوردار است، اما این دو از یک ریشه نیستند و تاریخچه‌ای جدا از هم دارند. دیمین پریست درحال حاضر قهرمان این کمربند است و توانست با شکست درو مکنتایر در رسلمنیا ۴۰ از طریق قرارداد مانی این د بنک، قهرمان کمربند شود.

قهرمانی سنگین‌وزن جهان
نگاره ای از این کمربند
توضیحات
صاحب کنونی کمربنددیمین پریست
تاریخ برنده شدن۷ آوریل ۲۰۲۴
تاریخ تاسیس۲۴ آوریل ۲۰۲۳
تبلیغ کنندهدبلیودبلیوئی
برندراو

تاریخچه[ویرایش]

نخستین قهرمان کمربند، سث رالینز

در شوی راو به تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۲۳، مدیر ارشد محتوای دبلیودبلیوئی، تریپل اچ اعلام کرد که با توجه به درفت شدن رومن رینز (قهرمان بی چون و چرای دبلیودبلیوئی یونیورسال) به شوی اسمک داون و عدم وجود عنوان جهانی در شوی راو، از عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان رونمایی کرد و گفت که نخستین قهرمان این عنوان در شب قهرمانان مشخص خواهدشد و تورنومنتی بدین منظور انجام خواهدشد. در فینال این تورنومنت، سث رالینز و ای جی استایلز با هم مسابقه دادند که سث رالینز پیروز و نخستین قهرمان سنگین وزن جهان شد.

طراحی[ویرایش]

قهرمان کنونی کمربند، دیمین پریست

طراحی این کمربند شبیه به قهرمانی سنگین وزن جهان قدیم است و همچنین از نماد های کمربند قدیمی قهرمانی دبلیودبلیوئی استفاده شده است.

در وسط این کمربند، لوگوی دبلیودبلیوئی قرار گرفته و بالای آن "World" و پایین آن "Champion" ذکر شده است؛ همچنین سه شیر به نشانه خانواده مکمن که بنیانگذار دبلیودبلیوئی هستند قرار گرفته است. در ضمن یک تاج بالای کلمه World به نشانه قهرمانی طولانی مدت برونو سن مارتینو قرار گرفته شده است. همچنین ۶۰ الماس به نشانه ۶۰ سال از تاسیس کمپانی دبلیودبلیوئی بر روی کمربند قرار گرفته شده است.

نظرات[ویرایش]

برخی نظرات مثبت و منفی درمورد این قهرمانی بیان شده است. برخی از افراد از بازگشت عنوان سنگین وزن و فرصت های جدید به دیگر کشتی گیران ابراز رضایت و خوشحالی کردند، حال آنکه برخی از افراد می گویند که چون کسی نتوانسته است رومن رینز را شکست دهد، کمپانی این کمربند را برای دیگر کشتی گیران ایجاد کرده و این کمربند از ارزش کمتری برخوردار است.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «https://en.m.wikipedia.org/wiki/World_Heavyweight_Championship_(WWE,_2023%E2%80%93present)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۳ ژوئن ۲۰۲۳.

پیوند به بیرون[ویرایش]