کلاس آدم‌کشی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آنساتسو کیوشیتسو
暗殺教室
(‏Assassination Classroom‏)
ژانر
مانگا
نویسندهماتسویی یوسی
ناشرشوئیشا
دستهشونن
انتشار درهفته‌نامه شونن جامپ
فورموسا یوث
پخش اصلی۲ ژوئیه ۲۰۱۲ – ۲۵ مارس ۲۰۱۶
شمار کتاب‌ها۲۱ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانسیجی کیشی
نویسندهماکوتو اوئزو
آهنگ‌سازنائوکی ساتو
استودیولارکه
شبکهفوجی تلویژن
پخش اصلی۹ ژانویه ۲۰۱۵ – ۱۹ ژوئن ۲۰۱۵
قسمت‌ها۲۲
مانگا
نویسندهکیزوکو واتانابه
ناشرشوئیشا
دستهشونن
انتشار درسایکیو جامپ
پخش اصلی۲ اکتبر ۲۰۱۵ – تاکنون
مجموعه تلویزیونی
کارگردانسیجی کیشی
نویسندهماکوتو اوئزو
آهنگ‌سازنائوکی ساتو
استودیولارکه
صاحب امتیاز
شبکهفوجی تلویژن
پخش اصلی۷ ژانویه ۲۰۱۶ – ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶
قسمت‌ها۲۵
فیلم‌های لایو اکشن
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا
Ansatsu Kyōshitsu

آنساتسو کیوشیتسو یا کلاس آدم‌کشی (ژاپنی: 暗殺教室 هپبورن: Ansatsu Kyōshitsu؟) یک مجموعه مانگا ژاپنی که توسط ماتسویی یوسی نوشته و طراحی شده‌است. این مجموعه توسط انتشارات شوئیشا از ۲ ژوئیه ۲۰۱۲ الی ۲۵ مارس ۲۰۱۶ در هفته‌نامه شونن جامپ به چاپ می‌رسید، و فصل‌های آن در بیست و یک جلد تانکوبون جمع‌آوری شدند.[۳] داستان مجموعه دربارهٔ زندگی روزمره معلمی عجیب و قدرتمند به شکل اُختاپوس است که دانش‌آموزانش برای جلوگیری از نابودی سیاره زمین قصد کشتنش را دارند.

یک اووی‌ای تک قسمتی بر اساس این مجموعه توسط استودیو «برین بیس» در ۶ اکتبر ۲۰۱۳، و در طی نمایشگاه انیمه و مانگا جامپ فستا به نمایش درآمد.[۴] فیلمی سینمایی نیز به همین نام و به کارگردانی ائیچیرو هاسومی در ۲۱ مارس ۲۰۱۵ در کشور ژاپن اکران شد، و دنبالهٔ آن نیز تحت نام کلاس آدم‌کشی: فارغ‌التحصیلی در مارس ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. بر اساس نسخه مانگا یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۲۲ قسمتی به کارگردانی سیجی کیشی، و توسط استودیو لارکه تهیه شد که از ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۵ در شبکه فوجی تلویژن پخش گردید.[۵] فصل دوم انیمه نیز به تعداد ۲۵ قسمت در ۷ ژانویه ۲۰۱۶ پخش شد.

داستان[ویرایش]

مدرسه راهنمایی کونوگیگائوکا دارای کلاس ویژه‌ای به نام E-۳ است که پذیرای دانش‌آموزان ضعیف این مدرسه می‌باشد. معلم این کلاس موجودی عجیب به رنگ زرد است که شکلی ترکیبی از بیگانه و اختاپوس دارد و با سرعتی معادل ۲۰ ماخ حرکت می‌کند. او مسئول از بین رفتن نیمی از ماه است که در حال حاضر و تا ابد به شکل هلال باقی خواهد ماند. این موجود قرار است به کلاس E-۳ چگونگی از بین رفتنش را تا قبل از اتمام سال و نابودی زمین، آموزش دهد (چون کشتنش تقریباً کاری غیرممکن است).

منابع[ویرایش]

  1. Jensen, Paul (August 5, 2016). "Five Lessons I Learned From Assassination Classroom". Anime News Network. Retrieved July 8, 2020.
  2. "Official Website for Assassination Classroom". Viz Media. Retrieved October 26, 2017.
  3. "Neuro Manga's Matsui to Launch Ansatsu Kyōshitsu Series" (به انگلیسی). animenewsnetwork. Retrieved January 30, 2016.
  4. "Assassination Classroom Anime's 1st Visual Revealed" (به انگلیسی). animenewsnetwork. Retrieved January 30, 2016.
  5. "Assassination Classroom Anime to Air Late Friday Nights in January" (به انگلیسی). animenewsnetwork. Retrieved January 30, 2016.

پیوند به بیرون[ویرایش]