کاکه‌گوروی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از کاکگورویی)
کاکه‌گورویی
جلد اول مانگا با حضور یومکو
賭ケグルイ
(Kakegurui)
ژانر
مانگا
نویسندههومورا کاواموتو
نگارگرتورو نائومورا
ناشراسکوئر انیکس
ناشر انگلیسی
چاپجی‌سی جوکر
مجلهٔگانگان جوکر
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۲۲ مارس ۲۰۱۴ – اکنون
جلدها۱۶ (فهرست جلدها)
مانگا
دوقلوهای کاکگوروی
نویسندههومورا کاواموتو
نگارگرکی سایکی
ناشراسکوئر انیکس
ناشر انگلیسی
ین پرس
مجلهٔگانگان جوکر
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ – اکنون
جلدها۱۰
مانگا
کاکگوروی (کاککوکاری)
نویسندههومورا کاواموتو (داستان اصلی)
نگارگرتاکو کاوامورا
ناشراسکوئر انیکس
مجلهٔگانگان جوکر
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۲۲ دسامبر ۲۰۱۶ – اکنون
جلدها۶
مانگا
کاکگوروی میداری
نویسندههومورا کاواموتو (داستا اصلی)
نگارگریویچی هیراگی
ناشراسکوئر انیکس
مجلهٔمانگا آپ!
جمعیت آماریشونن
تاریخ انتشار۲۱ فوریه ۲۰۱۷۱۹ مه ۲۰۲۰
جلدها۴
اقتباس‌ها
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

کاکه‌گورویی (ژاپنی: 賭ケグルイ هپبورن: Kakegurui؟) یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط هومورا کاواموتو نویسندگی و به‌وسیلهٔ تورو نائومورا تصویرگری شده‌است. این سری از مارس ۲۰۱۴ در مجلهٔ گانگان جوکر اسکوئر انیکس در حال چاپ است و فصل‌های آن به تعداد شانزده جلد تانکوبون تا سپتامبر ۲۰۲۲ جمع‌آوری شده‌است. در آمریکای شمالی، این مانگا مجوز انتشار به زبان انگلیسی را از ین پرس دریافت کرده‌است. این مجموعه انیمه توسط نتفلیکس در خارج از ژاپن مجوز گرفته و پخش شده‌است.

داستان این انیمه درباره دختری به نام یومکو است که به مدرسه قماربازان می‌رود و ....

داستان[ویرایش]

این داستان درمورد دبیرستان خصوصی هیاکاکو قرار است، یک دبیرستان درجه یک که فرزندان ثروتمندترین و با نفوذترین افراد ژاپن و بسیاری از رهبران و متخصصان آینده را در بین دانش آموزان تشکیل می‌دهد. با این حال، سلسله‌مراتب دانش‌آموزان در این مدرسه بر اساس عملکرد تحصیلی یا توانایی ورزشی تعیین نمی‌شود، بلکه قمار تعیین می‌کند. دانش آموزان با کمک‌های مالی خود به شورای دانش آموزی رتبه بندی می‌شوند، که به یک سیستم پیچیده قمار که دانشجویان پس از کلاس آزادانه در برابر یکدیگر شرط می‌بندند، دامن می‌زند. کسانی که برنده می‌شوند محبوبیت، اعتبار و ارتباطات خود را کسب می کنند، در حالی که کسانی که از دست می دهند و بدهی می‌گیرند، به بردگان "حیوانات خانگی خانه" تبدیل می شوند به هوی و هوس باقی مانده از بدن دانشجویان، ملقب به "هاپو" یا "پیشی" (فیدو در دوبله) بستگی به جنسیت دارد و با برچسب یقه مانند در گردن آن‌ها مشخص می‌شود. حیوانات خانگی که تا زمان فارغ التحصیلی قادر به تسویه بدهی خود نیستند، "برنامه زندگی" را دریافت می‌کنند که با پرداخت بدهی های خود با زندگی ، آینده آنها را دیکته می‌کند.

یک دانش آموز سال دوم دبیرستان که انتقالی گرفته، یومکو جابامی در نگاه اول دختری دبیرستانی زیبا، شاد و باهوش است، اما در اعماق وجود او یک قمارباز وسواسی است که برای هیجان آن قمار می‌کند، برخلاف دانش آموزانی که این کار را برای منافع مالی یا اجتماعی انجام می‌دهند. با قوانین یا منطق بی‌بند و باری، و با توانایی مشاهده استثنایی برای دیدن از طریق کلاهبرداری در قمار، او به سرعت سلسله مراتب مدرسه را مختل می‌کند، و توجه شورای دانش آموزی را که با عصبانیت سعی در متوقف کردن او دارد، جلب می‌کند.

بازخورد[ویرایش]

تا فوریه ۲۰۱۹، از این مانگا بیش از ۵ میلیون نسخه چاپی به فروش رسیده بود.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. Liao, Shannon (August 3, 2017). "Netflix's new anime acquisitions include Devilman Crybaby and a Rilakkuma show". The Verge. Retrieved April 1, 2021.
  2. "Roundup of Newly Revealed Print Counts for Manga, Light Novel Series - February 2019 (Updated)". Anime News Network. March 3, 2019. Retrieved March 6, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]