پیش‌نویس:فضای یادگیری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فضای یادگیری یا تنظیمات یادگیری به یک محیط فیزیکی برای یک محیط یادگیری اشاره دارد ، مکانی که آموزش و یادگیری در آن اتفاق می افتد.[۱] این اصطلاح معمولاً به‌عنوان جایگزین قطعی‌تری برای « کلاس درس »[۲] استفاده می‌شود، اما ممکن است به یک مکان داخلی یا خارجی، واقعی یا مجازی اشاره کند. فضاهای آموزشی از نظر استفاده، سبک های یادگیری ، پیکربندی، مکان و موسسه آموزشی بسیار متنوع هستند. آنها از انواع آموزش ها ، از جمله مطالعه آرام، یادگیری غیرفعال یا فعال، یادگیری حرکتی یا فیزیکی، یادگیری حرفه ای، یادگیری تجربی و غیره پشتیبانی می کنند.

فضاهای یادگیری تنظیمات فیزیکی برای محیط های یادگیری از هر نوع هستند.
دانشگاه سایمون فریزر، چهار گوش آکادمیک.
کالج کینگز، دانشگاه کمبریج.
آزمایشگاه کامپیوتر در بنگلور.

تاریخچه[ویرایش]

واژه مدرسه (به انگلیسی:school) که از زبان یونانی σχολή ( scholē ) است که در اصل به معنای « فرغت» و همچنین «آنچه در آن اوقات فراغت به کار گرفته می‌شود» و بعداً اسم آن را به «مدرسه» تغییر دادند.[۳][۴][۵] کلمه ژاپنی برای مدرسه، به معنای "باغ یادگیری" یا "باغی از یادگیری" است.[۶]مهدکودک یک کلمه آلمانی است که معنای تحت اللفظی آن "باغ برای کودکان" است، اما این اصطلاح به معنای استعاری "مکانی که کودکان می توانند به روش طبیعی رشد کنند" ابداع شد.

موسسات[ویرایش]

موسساتی که فضاهای آموزشی را فراهم می کنند را می توان به چند روش طبقه بندی کرد، از جمله:



بیشتر ببینید[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Cook, DJ (2010). "Learning Setting-Generalized Activity Models for Smart Spaces". IEEE Intell Syst. 2010 (99): 1. doi:10.1109/MIS.2010.112. PMC 3068197. PMID 21461133.
  2. Eglossary, definition. Retrieved 2016-04-05
  3. Online Etymology Dictionary; H.G. Liddell & R. Scott, A Greek-English Lexicon
  4. School, on Oxford Dictionaries
  5. σχολή, Henry George Liddell, Robert Scott, A Greek-English Lexicon, on Perseus
  6. Tanabata the star festival, 2013. Retrieved 2016-04-06