پیش‌نویس:جنون سرعت: نامحدود (بازی ویدئویی ۲۰۲۲)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جنون سرعت: نامحدود (به‌انگلیسی: Need for Speed: Unbound) یک بازی ویدئویی در سبک مسابقه‌ای است که توسط کرایتریون گیمز و با کمک کدمسترز توسعه یافته و در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ آذر ۱۴۰۱ توسط الکترونیک آرتس برای مایکروسافت‌ویندوز، پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس / اس منتشر خواهد شد. این، سبک هنری جدیدی برای سری جنون سرعت خواهد بود و از گرافیک ترکیبی فانتزی و واقع‌گرایانه، بهره خواهد برد[۱] این بازی در زمان عرضه از بیش از ۱۵۰ ماشین برخوردار خواهد بود.

جنون سرعت: نامحدود
نشان‌واره‌ی رسمی بازی
توسعه‌دهنده(ها)کرایتریون گیمز با کمک کدمسترز
ناشر(ها)الکترونیک آرتس
نویسنده(ها)ریک هندرسون
سریجنون سرعت
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز

ایکس‌باکس سری اکس و سری اس

پلی استیشن ۵
تاریخ(های) انتشار۲ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ آذر ۱۴۰۱

معرفی[ویرایش]

جنون سرعت: نامحدود، رسماََ در ۶ اکتبر ۲۰۲۲ با یک تریلر ۱ و نیم دقیقه‌ای رونمایی شد. این تریلر، محیط بازی و صحنه‌هایی از روندبازی را نشان می‌داد. همچنین، شاهد نمایشی در ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲ از روندبازی کامل این بازی بودیم.

توسعه[ویرایش]

در سال ۲۰۲۰ و در ماه فوریه، اعلام شد که با انتقال توسعه‌دهنده از گوست گیمز به کرایتریون گیمز، این استودیو‌ها، قصد بازگشت به سری جنون سرعت پس از جنون سرعت: حرارت (۲۰۱۹) را دارند. به‌این ترتیب، توسعه‌ی نسخه‌ی نامحدود آغاز شد. کرایتریون، روی جنون سرعت: تعقیب شدید و جنون سرعت: تحت تعقیب کار کرده بود و این نسخه‌ها، نسبتاََ موفق بودند. بازی، برای عرضه در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود ولی به دلیل کمک بر توسعه‌ی بتل‌فیلد ۲۰۴۲، انتشار بازی تا سال ۲۰۲۲ عقب افتاد. در می ۲۰۲۲، کدمسترز به کمک کرایتریون آمد و به توسعه‌ی بازی ادامه دادند. قبل از رونمایی بازی، تصاویر و اسم بازی نیز توسط جامعه‌ی طرفداری لو رفته بود و طولی نکشید که سازنده، اعلام کرد که بازی را در پنج‌شنبه، ۶ اکتبر رونمایی خواهد کرد. در ساعت حوالی ۱۸، بازی با یک تریلر ۱ و ۳۰ ثانیه‌ای رونمایی شد که با موسیقی‌ای از ایسپ راکی همراه بود و البته، اعلام اینکه او نیز به‌عنوان یکی از شخصیت‌ها در بازی وجود دارد. سرانجام، تاریخ انتشار بازی در ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ برابر با ۲ دسامبر ۲۰۲۲ برای پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس و مایکروسافت ویندوز اعلام شد[۲]

  1. «انتشار تریلر رونمایی بازی Need for Speed: Unbound». Zoomg. ۱۴ مهر ۱۴۰۱. دریافت‌شده در اکتبر ۸, ۲۰۲۲.
  2. «Need for Speed: Unbound finally revealed and released on Dec 2, 2022 for PS5, Xbox Series X/S and PC». www.ar12gaming.com. اکتبر ۶, ۲۰۲۲. دریافت‌شده در اکتبر ۲۵, ۲۰۲۲.