پاول گری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پاول گری
گری حین‌اجرا با اسلپ‌نات در سال ۲۰۰۸
گری حین‌اجرا با اسلپ‌نات در سال ۲۰۰۸
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدپاول ددریک گری[۱]
نام(های) دیگر
  • شماره ۲
  • خوک[۲]
زاده۸ آوریل ۱۹۷۲[۱]
لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده
درگذشته۲۴ مهٔ ۲۰۱۰ (۳۸ سال)[۱]
اورباندال، آیووا، ایالات متحده
ژانر
پیشه(ها)نوازندهٔ گیتار بیس
سال‌های فعالیت۱۹۹۱–۲۰۱۰
عضو پیشینِ

پاول ددریک گری (به انگلیسی: Paul Dedrick Gray) (زاده: ۸ آوریل ۱۹۷۲ – درگذشت: ۲۴ می ۲۰۱۰) موسیقی‌دان، ترانه‌سرا و نوازنده گیتار بیس گروه هوی متال اسلیپ نات بود. همچنین او را با القاب شماره ۲ و خوک نیز می‌شناسند!

زندگی و حرفه[ویرایش]

گری در لس آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد اما در جوانی به همراه خانواده‌اش به دی موین آیووا نقل مکان کردند. او سابقه حضور در باندهایی نظیر Nuclear Blast و Vexx و Body Pit و Inveigh Catharsis را داشته‌است. در ژوئن ۲۰۰۳، گری بهمراه ماشین خود تصادف می‌کند. پس از آنکه پلیس خود را به محل وقوع حادثه می‌رساند و ماشین را جستجو می‌کند، گری به جرم همراه داشتن ماری جوانا، کوکائین، متعلقات مواد مخدر و اطلاعت نکردن از یک سیگنال ترافیک دستگیر می‌شود. در زمان مرگ وی، او یکی از سه عضو اصلی از گروه اسلیپ نات بوده‌است؛ و کسی که توانست بهمراه دیگر عضو گروه یعنی شاون کراهان (درامر) نقش اصلی خود را در گروه Painface حفظ کند. همچنین او یکی از دو عضو گروه بود که در آیووا متولد نشده بود (دیگری جیم روت بود که در لاس وگاس به دنیا آمد). در سال ۲۰۱۰ گروه اسلیپ نات دیویدی را حاوی اجراهای سال ۲۰۰۹ به رسم یاد بود از پاول گری منتشر کرد.

بیسیست اسبق اسلیپ نات علاوه بر اینها نوازندگی گیتار بیس برای گروه Undia در تور سال ۲۰۰۳ و همچنین همکاری در پروژه آلبوم The All-Star Sessions را داشته‌است.

به عنوان ادای احترام به پاول، جایزه‌ای بعد از او با عنوان «پاول گری: بهترین بیسیست سال» از طرف اسلیپ نات به Nicki Sixx از سیکس: آ.ام و ماتلی کرو تقدیم شد.

مرگ[ویرایش]

در ۲۴ می ۲۰۱۰، روزنامه The Des Moines Register گزارش داد که جسد مردهٔ گری در اتاق ۴۳۱ از هتل TownePlace واقع در جانستون آیووا یافت شده‌است. به گزارش وبسایت TMZ، یکی از مالکان هتل گفته‌است که سوزن تزریقی زیر جلد در کنار تخت گری و همچنین قرص‌هایی (ظاهراً) به صورت پراکنده در اتاق دیده شدند.

او با همسرش برنا زندگی می‌کرد و دختری به نام اکتبر داشت، کسی که بعد از مرگش به دنیا آمد. همچنین پاول دارای برادری با نام تونی بود، کسی که سالهای بسیار است در گروه فعالیت می‌کند.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ Goodman, Eleanor (September 21, 2022). "Paul Gray: the life and death of Slipknot's quiet genius". Loudersound. Retrieved December 1, 2022.
  2. Myers, Ben (May 25, 2010). "Slipknot: Paul 'the Pig' Gray remembered". The Guardian. Retrieved December 2, 2022.
  3. Harris, Chris (October 12, 2009). "Anal Blast Frontman Don Decker Dies at 41". Noisecreep. Retrieved September 4, 2015.
  4. "Breaking News: Slipknot bassist found dead". onemetal.com. Archived from the original on May 28, 2010. Retrieved October 9, 2015.

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Paul Gray». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.

پیوند ها[ویرایش]

گیتاربیس