ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب/گرگان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

گرگان[ویرایش]

خوب نشد

با توجه به نظراتی که بررسی کنندگان در این صفحه قرار داده اند و با توجه به این که نامزدکننده در شش ماه گذشته اقدام موثری برای تامین نظر بررسی کنندگان انجام نداده است، مقاله را فعلا برای خوبیدگی آماده نمی دانم. ٪ مرتضا (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۹:۲۴ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

پیشاخوبیدگی گرگان
ویرایش ورودی‌ها
اندازهٔ مقاله ۱۵۴٬۴۱۶
آیا مقاله ترجمه از ویکی‌های دیگر است؟ خیر
املا و انشای خوب انجام شد
دیباچهٔ مناسب انجام نشد از دوستان طلب همکاری برای نوشتن دیباچه مناسب دارم
منبع‌دارکردن همهٔ مطالب انجام شد
یادکرد صحیح منابع انجام نشد ایراداتی هست که امیدوارم با کمک دوستان رفع شود
جایگزینی منابع نامعتبر (به‌خصوص منابع ویکیایی) با منابع معتبر انجام شد
بررسی حق نشر (متن و پرونده‌ها) انجام شد
جعبهٔ اطلاعات و/یا جعبهٔ گشتن مناسب انجام شد
رده و میان‌ویکی مناسب انجام شد
تصویر(های) مناسب انجام شد
پیوند به محتوا(ها)ی مرتبط در پروژه‌های خواهر انجام شد
پیوند پایدار منابع برخط به‌زودی انجام می‌شود
هنوز ناظر وپ:گمخ صحت ورودی‌ها را تأیید نکرده‌است.
 گرگان (ویرایش | تاریخچه) • بحثپی‌گیری


نامزدکننده: Aammiinn11 (بحثمشارکت‌ها)

بررسی‌کننده:

تاریخ نامزد کردن: ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۵۲ (UTC)

  • ۸۴۸ روز پیش نامزد شده‌است.


این مقاله را حدود دو سه سال پیش بصورت پیش‌نویس ایجاد کردم اما به دلیل کنکور و مشغله درسی آن را نامزد نکردم. بنظرم به کیفیت خوبی رسیده اما ایراداتی دارد که امیدوارم با کمک شما دوستان رفع شود. با تشکر. امین💬 ‏۳۰ دسامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۵۲ (UTC)[پاسخ]

  • سلام. از دیدن این مقاله در گمخ خوشحالم. به بخش‌های نام‌گذاری و پیشینه نگاهی اجمالی انداختم. بنظرم روی‌هم‌رفته خوب کار شده. ولی اینها هم باید مدنظر باشند:
  1. بخش‌بندی مقاله ایراد دارد.
  2. در چند یادکرد ایراد فنی وجود دارد. زحمت بکشید اگر می‌توانید تصحیحشان کنید.
  3. بنظر می‌رسد بخش زبان و گویش را دست نکرده‌اید و کار دستِ جناب Kelardashtian است. سعی میکنم فردا کمی اصلاحش کنم.

بخش تاریخ:

  1. «علویان محلی و پارتیزان‌های شیعهٔ آن‌ها، سنی‌های شافعی را شکست داده و قاضی آن‌ها را کتک زدند» کتک زدند؟! منظور قتل است؟
  2. دربارهٔ فاصلهٔ میان رستم شاه غازی تا صفویه هم سکوت شده. از ایرانیکا تعجب میکنم (اگر در این باره سکوت کرده‌باشد). حملهٔ تیمور گورکانی، مرعشیان، طغاتیموریان و ... همه مربوط به همین دوره از تاریخ گرگان هستند. بالأخص این مورد آخر (طغاتیموریان) که پایتختشان هم استرآباد بوده‌.
  3. در صورت امکان عوامل جدایی استان گلستان از مازندران سابق را بصورت اجمالی اشاره‌ای بکنید. به تاریخ باستان و قرون وسطی بیشتر پرداخته‌اید ولی از روی جدایی گلستان سریع رد شده‌اید.

فعلاً تا اینجا. ونداد ‏۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۳۵ (UTC)[پاسخ]

@V.H: سلام
۱. لطفا ایراد بخشبندی را بگویید تا رفع کنم. تا جایی که یادم است بخشبندی را از مقاله ارومیه که خوب است تقلید کرده‌ام.
۲. راستش را بخواهید نمیدانم ایراد چیست نیاز به کمک دوستان واردتر در این زمینه دارم 😅
۳. بله زیاد تغییر ندادم.
۴. (به انگلیسی: the local ʿAlids and their Shiʿite partisans had trounced the Sunni Shafeʿites; and had beaten up their qāżī; though himself a Shiʿite, he took severe measures against the ʿAlids and restored the injured qāżī to his position)
۵. راستش تاریخ شهر گرگان در دو مقاله گرگان و استرآباد (در ایرانیکا) پخش است و کمی جمع‌بندی‌اش سخت، به علاوه من آشنایی زیادی با تاریخ ندارم اتفاقا برای این بخش نیاز به کمک داشتم. چند بار در قهوه‌خانه گفتم اما کسی به کمک نشتافت البته فکر میکنم جناب @محک: گفته بودند کمک میکنند. از ایشان با احترام درخواست میکنم درصورت امکان به یاری بنده برای کامل کردن بخش تاریخ بیایند :)
۶. چشم به امید خدا به این موضوع بیشتر خواهم پرداخت.
با تشکر از نظر ارزشمند شما🌺 امین💬 ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۳۴ (UTC)[پاسخ]
سلام. ایرانیکا مطالب خوبی دارد که بر اساس آن می‌توان درباره تاریخ گرگان مقاله خوبی ساخت. سعی می‌کنم نوشتن این را جزء اولویت‌های بعدیم بگذارم. محک 📞 ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۲:۲۱ (UTC)[پاسخ]
@امین: گفته‌بودم سعی میکنم بخش زبان را اصلاح کنم ولی فرصت نشد، شرمنده، بدقول شدم :))
ولی همچنان می‌توانید روی کمک من حساب کنید. بخش وجه تسمیه گرگان کمی پیچیده است و توضیح دادن آن بصورت روان، قلمی توانا می‌طلبد که من ندارم پس ترجیحاً به آن ورود نمیکنم؛ ولی فکر می‌کنم قرار دادن چند نقشه تاریخی از جغرافیای طبرستان کمک خوبی برای مخاطب باشد. مقاله بخش‌بندی و مرتب‌سازی و از این دست کارهای کلی زیاد احتیاج دارد، ولی کار تخصصی که نیست؛ فکر نمیکنم وقت زیادی هم بگیرد، سعی میکنم در اسرع وقت انجام بدهم. در مورد ترجمه هم بهتان حق میدهم، سعی میکنم ببینم اصل ماجرا چه بوده و کمی شرحش را روان‌تر کنم. ای‌کاش ابتدا یک مقاله راجع‌به تاریخ گرگان به گمخ می‌آوردید بعد می‌رفتید سراغ مقاله مادر. عیبی ندارد، زحمتی که قرار بود نصف-نصف کشیده‌شود کلش را باید یکجا سر این مقاله بکشید و متقابلاً برای فرستادن تاریخ گرگان به گمخ [احتمالاً] کار زیاد سختی نخواهیدداشت. ونداد ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۰۳ (UTC)[پاسخ]
جناب امین، مقاله گرگان در ویکی‌پدیا را امروز مرور کردم. به نظر می‌رسد معیارهای شمول را نداریم و بسیاری از مطالب مهم پرداخته نشده یا کمتر از حد لازم هستند (مثلاً بخش جغرافیا را با این یا سیاست را با این مقاله دختر سیاست در سبزوار مقایسه کنید).
مسئله مهم دیگر، منابعی که استفاده شده ضعیف هستند و متأسفانه محتویات قلیل این صفحه از حیث کیفی، بسیار ارزشمندتر از مجموع مقاله گرگان در ویکی‌فاست. اعتبار منابع اصل مهمی در ویکی‌پدیا است که کیفیت مقالات را با آن می‌سنجیم و اینجا در نظر گرفته نشده.
در کل مقاله حاضر خیلی جای کار دارد. --محک 📞 ‏۷ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۲:۰۵ (UTC)[پاسخ]
  • سلام. پیشنهاد می‌کنم صفحه‌ای برای نام باستانی Zadracarta که تئوری‌های مختلفی برای مکان حقیقی آن هست ایجاد شود (تئوری دیگر شهر ساری است). اگر موضوعش در حد مقاله نیست می‌تواند یک صفحه ابهام‌زدایی با یک پاراگراف توضیح مختصر باشد. --Z ‏۲۱ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۲۶ (UTC)[پاسخ]

بحث بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.