پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:گزیدن فهرست‌های برگزیده/کفش طلای اروپا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کفش طلای اروپا[ویرایش]

این فهرست واجد شرایط برگزیدگی نیست. بسیاری از اطلاعات موجود در جداول از حیث یادکرد منبع مشکل دارند. همچنین ایرادهای نگارشی که در این گفتگو به آنها اشاره شد، رفع نشده‌است. با توجه به این که مدت زیادی است که در این فهرست پیشرفتی حاصل نشده است. جمع‌بندی می‌کنم. امیدوارم که در آینده، پس از برطرف شدن مشکلات، مجددا نامزد شود. ٪ مرتضا (بحث) ‏۶ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۳:۳۰ (UTC)[پاسخ]

بحث زیر بسته شده است. لطفاً آن را تغییر ندهید. ادامهٔ دیدگاه‌ها باید در صفحهٔ بحث مناسب ثبت شوند. نباید ویرایش دیگری در این ریسه انجام شود.

کفش طلای اروپا (ویرایشتاریخچهبحثپی‌گیری)

برگزیده نشد


نامزدکننده: Darafsh (بحثمشارکت‌ها) ‏۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۵ (UTC)[پاسخ]

این مقاله ترجمه‌ای از مقالهٔ متناظر برگزیده‌اش در ویکی‌پدیای انگلیسی است. از نظرات مفید دوستان استقبال می‌کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۵۵ (UTC)[پاسخ]

@Darafsh: در بخش دیباچه، بین «جایزه» به مفهوم چیزی که اهدا می‌شود و «جایزه» به معنای مراسم و روال مربوط به اهدایش فرق قائل نشده بودید و برخی جملات از نظر انشا مشکل داشت. من کمی اصلاح کردم اما هنوز به نظرم جای بهبود دارد.
آیا این جایزه یک کفش کاملاً از جنس طلاست؟ فکر نکنم. احتمالاً داخلش فلز ارزانتری است و فقط روکش طلا دارد. اگر چنین است که خوب است در متن هم اصلاح کنید به «روکش طلا».
«اعتراضی از سوی اتحادیه فوتبال قبرس، که مدعی بودند» اتحادیه یک سازمان مفرد است پس فعل مفرد می‌طلبد. ضمناً آن جمله ابتر است و یک دفعه به نقطه می‌رسد بدون آن که تمام بشود.
«سیستم امتیازی تازه‌ای را بنیان نهاد، بر اساس این سیستم امتیازی ...» این کاما باید نقطه بشود
«حتی اگر تعداد گل‌های آن‌ها کمتر از گل‌های بازیکنان لیگ‌های ضعیف‌تر بود.» در فارسی در اینجا فعل التزامی استفاده می‌کنیم: «کمتر ... باشد»
«لیگ‌های رتبهٔ ۶ تا ۲۱ با ضریب ۱/۵ ضرب می‌شوند» آن چیزی که استفاده کردید ممیز نیست. ممیز این است: ۱٫۵
« بیش‌تر از گل‌های لیگ‌های ضعیف محاسبه می‌شوند» بیشتر محاسبه می‌شوند خیلی معنی ندارد. فکر کنم «امتیاز بیشتری به همراه دارند» معادل مناسب‌تری باشد. در ضمن «بیشتر» از آن ترهایی است که فکر باید چسبیده باشد.
«از زمان آغاز این تغییرات، تنها دو برندهٔ توپ طلا از لیگ‌هایی غیر از پنج لیگ برتر اروپا بودند» در اینجا ماضی نقلی لازم داریم (چون اثر تغییرات کماکان تداوم دارد): «تنها دو برنده فلان جور بوده‌اند»
پیوندهای قرمز ستون «لیگ» در جدول، باید ترجمه بشوند. یعنی مقصد پیوند ردیف اولی که الان صفحهٔ ‍1967–68 Primeira Divisão است باید بشود لیگ برتر فوتبال پرتغال ۶۸–۱۹۶۷.
بخش آمارها با جملهٔ «لیونل مسی تنها بازیکنی است که شش بار برندهٔ کفش طلا شده‌است» شروع می‌شود و بعدتر تازه راجع به اولین کسی که بار سوم و چهارم جایزه گرفته می‌نویسد. خوب است که این جمله به بعد از آن جمله‌ها برود تا ترتیب منطقی شمار جوایز برقرار باشد.
وپ:خط تیره را هم کلاً رعایت نکرده‌اید که باید بکنید :)
فعلاً همین‌ها به ذهنم رسید — حجت/بحث ‏۱ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۲۴ (UTC)[پاسخ]

*سلام @Darafsh: ، تمایل دارید در برگزیدگی این فهرست کمکتان کنم؟! راستیتش آن است که من هم می‌خواستم این فهرست را برای برگزیدگی نامزد کنم.--میم ‏۳ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۰۶ (UTC)[پاسخ]

متاسفانه بهم یه برنامه کاری خورد.--میم ‏۴ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۲۶ (UTC)[پاسخ]
@Darafsh: آیا برنامه ای برای این گفب دارید؟ ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۳۲ (UTC)[پاسخ]
@مرتضا: سلام.در صورت انصراف ایشان من میتوانم تکمیل کنم؟ نشان برگزیده به یک نفر تعلق میگیرد؟(این سوالم کلی است مثلا اگر مقاله‌ای چند ویرایشگر برتر داشته باشد چطور می‌شود؟) ☞ ☛ ۩ mojtaba ۩ ☚ ☜ (بحث) ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۵۶ (UTC)[پاسخ]
@Mojtaba2361: بله می توانید. نشان کاربر برگزیده، صرفا یک نشان است و محدودیتی در اعطای آن وجود ندارد. ٪ مرتضا (بحث) ‏۲۷ ژانویهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۳۶ (UTC)[پاسخ]

@Darafsh: آیا بنا دارید روی مقاله کار کنید؟٪ مرتضا (بحث) ‏۴ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۷:۵۶ (UTC)[پاسخ]


بحث بالا بایگانی شده‌است. لطفاً در آن تغییری ایجاد نکنید. موارد دیگر را می‌توانید در صفحهٔ بحث مقاله یا برای رسیدگی مجدد، در تابلوی اعلانات مدیران مطرح نمایید. در هر صورت، ویرایش دیگری برروی این صفحه انجام ندهید.