پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:نظرخواهی/طریقه تشکیل پرونده در هیئت نظارت توسط کاربران بی‌پایان قطع‌دسترسی‌شده (دوم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
اجماع برای پیشنهاد سوم (بدون قید و تبصره) وجود دارد. میم میم صاد (بحث) ‏۷ آوریل ۲۰۱۹، ساعت ۰۱:۵۵ (UTC)[پاسخ]

بر پایه اجماع اولیه، کاربران بی‌پایان قطع‌دسترسی‌شده می‌توانند در هیئت تشکیل پرونده دهند. در ویکی‌پدیا:نظرخواهی/طریقه تشکیل پرونده در هیئت نظارت توسط کاربران بی‌پایان قطع‌دسترسی‌شده کاربران بیشتر با گزینه‌ای موافق بودند که به کاربران بی‌پایان بسته شده اجازه می‌داد بدون قید و شرط بتوانند پرونده تشکیل دهند، به بیان دیگر «پذیرش بدون حامی» که همکنون نیز در پرونده‌های هیئت اجرا می‌شود بیشتر مقبولیت دارد تا «پذیرش با حامی» که قبلاً از سیاست حذف شده‌است.

اما در مقابل تعدادی از کاربران با قرار دادن چند تبصره برای این پیشنهاد موافق بودند. این تبصره‌ها در حین نظرخواهی اضافه شد، برای همین نیاز است که دوباره در دل پیشنهاد اول قرار بگیرند و دوباره در معرض رای همه کاربران قرار بگیرد.

به دلیل تغییر سالیانه اعضای هیئت نیاز است تا تغییر در سیاست وپ:هیئت نظارت با دقت انجام شود، که با «اجماعی قاطع» از طرف اجتماع قابل احراز شدن است.

لازم است ذکر شود جامعه ویکی‌پدیا شکایت کاربر بی‌پایان بسته شده به نزد هیئت را کاملاً قبول دارد. این نظرخواهی در مورد چگونگی انجام این شکایت است. لطفاً موارد پیشنهادی را مطالعه کنید و گزینه‌ای که مطلوب می‌دانید را انتخاب کنید.

  1. بر پایه اجماع اولیه کاربرانی که بی‌پایان قطع‌دسترسی می‌شوند می‌توانند در هیئت تشکیل پرونده دهند.
  2. بر پایه سیاست، هیئت می‌تواند پرونده را در صورت طی نشدن مراحل حل اختلاف پذیرش نکند، در اینجا درخواست باز شدن توسط کاربر در مرحله اول و درخواست نظر سوم از دیگر مدیران در مرحله‌های بعدی مصداقی از طی شدن مراحل حل اختلاف است.
  3. حساب‌های جایگزینی که توسط ابزار بازرسی و بازرسان، زاپاس نامشروع بودنشان اثبات شده‌است یا کاربرانی که بر پایه ویکی‌پدیا:سیاست تحریم توسط اجماع کاربران از ویکی‌پدیا «طرد» می‌شوند، نمی‌توانند درخواست تشکیل پرونده در هیئت نظارت دهند.
  4. درخواست کاربر توسط سخنگو در وپ:تام اطلاع‌رسانی می‌شود تا اگر مدارکی مرتبط با درخواست کاربر وجود دارد به ناظران ارائه شود، این مدارک و شواهد می‌تواند مدارکی مبنی بر بحث‌های میلینگ لیستی، بازرسی‌ها یا نحوه ارتباط کاربر با ترول‌های باسابقه و شکل رفتارشان باشد که احتمال می‌رود اعضای هیئت از وجود چنین مدارکی بی‌خبر هستند
  5. در هرکدام از پیشنهادات زیر اگر هیئت پرونده را پذیرش کرد، پس از ایجاد زیرصفحه در وپ:تاهن توسط سخنگوی هیئت و انتقال مباحث به آنجا، حساب کاربر صرفاً برای حضور در هیئت باز می‌شود (با توجه به ویژگی جدید بسته شدن حساب که جدیداً به ویکی اضافه شده این مورد امکان‌پذیر است)

پیشنهاد اول: حکم نهایی سخت‌تر[ویرایش]

  1. پذیرش پرونده کاربران بی‌پایان بسته شده بدون روند خاصی و مانند پرونده‌های عادی در هیات صورت می‌گیرد.
  2. پس از پذیرش پرونده، پرونده بررسی خواهد شد.
  3. اگر نظر ناظران تغییر قطع دسترسی یا هر حکم دیگر بود این حکم فقط با موافقت بیش از دوسوم اعضای هیئت نظارت امکان پذیر خواهد بود.

پیشنهاد دوم: پذیرش سخت‌تر[ویرایش]

  1. برای پذیرش پرونده کاربران بی‌پایان بسته شده تمام ناظران باید موافقت خود را اعلام کنند.
  2. پس از پذیرش پرونده، پرونده بررسی خواهد شد.
  3. حکم نهایی پرونده مانند پرونده‌های عادی صادر خواهد شد.

پیشنهاد سوم: بی قید و تبصره[ویرایش]

  1. پذیرش پرونده کاربران بی‌پایان بسته شده بدون روند خاصی و مانند پرونده‌های عادی در هیئت صورت می‌گیرد.
  2. پس از پذیرش پرونده، پرونده بررسی خواهد شد.
  3. حکم نهایی پرونده مانند پرونده‌های عادی صادر خواهد شد.

پیشنهاد چهارم: پذیرش و حکم نهایی سخت‌تر[ویرایش]

  • برای پذیرش پرونده کاربران بی‌پایان بسته شده تمام ناظران باید موافقت خود را اعلام کنند.
  • پس از پذیرش پرونده، پرونده بررسی خواهد شد.
  • اگر نظر ناظران تغییر قطع دسترسی یا هر حکم دیگر بود این حکم فقط با موافقت بیش از دوسوم اعضای هیئت نظارت امکان پذیر خواهد بود.

نظرات[ویرایش]

لطفاً صرفا با یکی از گزینه‌ها درخواست موافقت کنید و اگر پیشنهاد جدیدی (به جز پیشنهادات مطرح شده در نظرخواهی اولیه) هست ابتدا در بحث صفحه مطرح کنید.