پرش به محتوا

بحث ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات هیئت نظارت/بایگانی ۱: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
جز ویرایش 78.38.161.81 (بحث) به آخرین تغییری که In fact انجام داده بود واگردانده شد
خط ۶۶: خط ۶۶:
:: جناب {{پینگ|طاها}} موید باشید. به هر حال بهتر است و گروه داوران جایگزین هیئت نظارت شود. نظر شخصی من این است که در هیئت نظارت اگر اعضا با هم دوست یا همزاد نباشند صدور رای نهایی دشوار بوده و با مشکل مواجه خواهد بود. [[کاربر:بشرزاد|دن کشیوت]] ([[بحث کاربر:بشرزاد|بحث]]) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)
:: جناب {{پینگ|طاها}} موید باشید. به هر حال بهتر است و گروه داوران جایگزین هیئت نظارت شود. نظر شخصی من این است که در هیئت نظارت اگر اعضا با هم دوست یا همزاد نباشند صدور رای نهایی دشوار بوده و با مشکل مواجه خواهد بود. [[کاربر:بشرزاد|دن کشیوت]] ([[بحث کاربر:بشرزاد|بحث]]) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)
:: پ.ن: سیاست نظارت مثل [[اختراع دوباره چرخ]] بود. ما سعی کردیم سیاستی را که قبلاً در ویکی انگلیسی با همکاری ویکی نویسان تمام نقاط دنیا تهیه شده بود را خودمان دوباره اختراع کنیم. همین است که ممکن است از سایر جوامع ویکیپدیایی در این زمینه عقب بمانیم. [[کاربر:بشرزاد|دن کشیوت]] ([[بحث کاربر:بشرزاد|بحث]]) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)
:: پ.ن: سیاست نظارت مثل [[اختراع دوباره چرخ]] بود. ما سعی کردیم سیاستی را که قبلاً در ویکی انگلیسی با همکاری ویکی نویسان تمام نقاط دنیا تهیه شده بود را خودمان دوباره اختراع کنیم. همین است که ممکن است از سایر جوامع ویکیپدیایی در این زمینه عقب بمانیم. [[کاربر:بشرزاد|دن کشیوت]] ([[بحث کاربر:بشرزاد|بحث]]) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)

== شکایات کاربر:Sonia Sevilla ==

ناظران محترم دوره هفتم هیئت نظارت
{{پینگ|Sunfyre|4nn1l2|Ladsgroup|PHoBiA}}

با سلام و احترام

[[کاربر:Sonia Sevilla]] چندین ایمیل برای من ارسال کرده‌اند. ظاهراً چندین شکایت طولانی دارند که خواهان بررسی آنها توسط هیئت نظارت هستند. من خواستم از نامبرده اجازه بگیرم تا محتوای ایمیل‌هایش را بصورت علنی عنوان کنم ولی ایشان می‌خواهند که شخصاً نسبت به درج شکایات و احیاناً پاسخهای احتمالی اقدام کنند.

فقط توجه داشته باشید که نامبرده بی پایان قطع دسترسی شده است. (به سیاهه‌های مربوطه و صفحه بحثشان مراجعه کنید)

همکاران گرامی، لطفاً در این خصوص اعلام نظر نمایید. با سپاس. [[User:In fact|<font color="blue">'''In fact'''</font>]] ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۸:۴۹ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۸:۴۹

درخواست ایجاد ایمیل

لطفاً هیات محترم نظارت یک ایمیل ایجاد کنند تا اگر زمانی شواهد محرمانه ای وجود داشت بدان ارسال شود. مچکرم. صفدرقلی (بحث) ‏۲ اوت ۲۰۱۳، ساعت ۰۳:۱۵ (UTC)پاسخ

درخواست انحلال هیأت نظارت چهارم و برگزاری انتخابات جدید

به دلیل عدم انجام مسؤولیت محولهٔ هیأت نظارت کنونی و در نتیجه متروک‌ماندن پرونده‌های در حال اجرا و در نتیجه ایجاد پشته‌ای از پرونده‌های مفتوح و البته مشارکت پایین اعضای هیأت نظارت در بررسی‌ها درخواست انحلال این هیأت و انتخابات مجدد برای آن را دارم. مستندات را به صورت وضعیت پرونده‌های کنونی در این دوره از هیأت در زیر می‌آورم:

  • بازگشاییپرونده: ‏۲ فروردین ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۰۵‏
  • شروع بررسی: ‏۱۲ فروردین ۱۳۹۳، ساعت ۰۰:۱۸‏
  • آخرین ویرایش: ‏۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ساعت ۰۸:۱۶‏
  • بازگشاییپرونده: ‏۷ فروردین ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۵۱‏
  • شروع بررسی: ‏۱۱ فروردین ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵‏
  • آخرین ویرایش: ‏۲۲ فروردین ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۳۱‏
مورد درخواست رفع تحریم کاربر هخامنش که وارد نبوده و کسی هم از آن حمایت نکرده. مورد رسیدگی به عملکرد دیوانسالاران را فکر می‌کنم با توجه به بحث‌هایی که شد تقریبا مختومه باشد. تنها درخواستی که می‌ماند شکایت شما از کاربر:همان است که آن هم فقط ۴ یا ۵ روزه ویرایش نشده است. عجله برای چیست ؟! یک ماه طول کشید هیئت نظارت انتخاب کردیم حالا منحلش کنیم ؟! شوخی می‌فرمایید ؟! ARASH PT  بحث  ‏۲۵ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۴۱ (UTC)پاسخ
@Mazdakabedi: من در مورد پروندهٔ شما نظرم را نوشتم و منتظر نظرات دیگران از جمله شما شدم. ولی وقتی حتی خود شاکی مشارکت نمی‌کند من با خودم که حرف نمی‌زنم. نمی‌شود که کل بحث را یک جانبه به جلو برد. طاها (بحث) ‏۲۵ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۰۶ (UTC)پاسخ
@Arash.pt: : فکر می‌کنم هیأت نظارت برای این گذاشته شده که هر کاربری نیاید برای خودش تصمیم بگیرد کدام پرونده مختومه است و کدام نیست. اگر پرونده‌ای مختومه نشده یعنی مفتوح است. آن دو موردی هم که فرمودید من نشانه‌ای از مختومگی درونشان ندیدم. هر دو پرونده در مرحلهٔ «آغاز بررسی»اند که همان‌طور که نوشته‌ام و تاریخ زده‌ام در همان وضعیت باقی‌مانده‌اند.
@طاها: : تاکنون روال بر این بوده که شاکی و متشاکی تا ازشان نپرسیده‌اند در بحثی شرکت نکنند. این است که من و متشاکی نباید در بحث شما شرکت کنیم وقتی وارد شروع بررسی شده. اما در مورد باقی موارد که فرمودید، حرف من هم همین است که این هیأت نظارت به جز شما و در لحظات و دقایقی خاص، این‌فکت، در کل تعطیل و محض داشتن سِمَت است انگار. وگرنه از این هیأت کسی چرا حتی نظرش را هم نمی‌گوید.
پی‌نوشت: بحث من در این‌جا بحث پروندهٔ خودم نیست. بحث این است که هیأت نظارت تنها پناه کاربران است. حالا شما انتخاباتی برگزار کردید و چند نفر را برگزیدید به عنوان هیأت نظارت. این که نباید بشود ستاره‌ای به سینه برای تزئین. باید به وظیفه‌ای که بر عهدهٔ تک‌تکتان است عمل کنید. همین حالا مثلاً چنان دیگر از شکایت‌های مطرحه گذشته که خودِ شاکیان هم فراموششان کرده‌اند، چه رسد به دیگران. اسم این وضعیت تنها یک چیز است: همراهی با ظلم. همان کاری که سازمان ملل دارد همین حالا با نمایندهٔ ایران انچام می‌دهد با سکوتش. پ. پژوهش (بحث) ‏۲۵ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۲۰:۱۶ (UTC)پاسخ
@Mazdakabedi: اعلام شروع بحث با این شروع می‌شود که در هنگام بررسی پرونده فقط طرفین درگیر (پ. پژوهش و همان) و اعضای هیئت نظارت حق اظهار نظر دارند. لذا لطفاً مشارکت کنید. جناب این‌فکت اگر اشتباه می‌کنم لطفا تصحیح کنید.
البته جواب بنده به این مورد خاص نباید باعث اخلال در بحث کلی شما در این‌جا شود. طاها (بحث) ‏۲۵ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۲۱:۰۱ (UTC)پاسخ
من از ابتدای شروع پرونده خودم مطلقاً درباره عملکرد اعضای هیئت سکوت کرده‌ام اما الآن نمی‌توانم از گفتن این موضوع که نحوه عملکرد برخی اعضای هیئت به معنی واقعی کلمه «مفرح» است خودداری کنم. برخی دوستان که عملاً پشت پرده‌اند و کل عملکردشان در یک اعلام وجود با یک امضای خشک و خالی خلاصه می‌شود و برخی دیگر همان امضای خالی را نیز نمی‌زنند. من هم مثل جناب پژوهش از این نحوه رسیدگی و عدم دانش کافی برخی اعضا و سخنان جالبی! که نشان از عدم احاطه بر وظایف و اختیاراتشان دارند به ستوه آمده‌ام. خلاصه عرض کنم که اعضای عزیز هیئت، وقت و انرژی و اعصاب دیگران اسباب‌بازی نیست و تا جایی که من می‌دانم هم هیچکس با جبر و تهدید شما را مجبور به نامزد شدن برای عضویت در هیئت نکرده است. جامعه‌ای که عملکرد بالاترین نهاد برقراری عدالتش به شاکی علیه‌های درون پرونده‌هایش بیشتر شبیه است تا یک «هیئت نظارت» مسیر درستی را طی نمی‌کند. درست نیست که آرزو کنم خودتان در جایگاه من یا هرکسی که فکر می‌کند در حقش تخلف و بی‌عدالتی صورت گرفته است قرار بگیرید و صرفاً می‌توانم میزان «فان» بودن سکوت یک هیئت برای ۱۵ روز آن هم وسط یک رسیدگی را یادآوری کنم بلکه تأثیری بگذارد. @Mazdakabedi: با توجه به اینکه هیئت داوری در مسیر راه‌اندازی است بعید نیست ماه آینده همین موقع دیگر هیئت نظارتی وجود نداشته باشد اما تلاش‌ها باید در جهت اصلاح روند باشد وگرنه انحلال و رأی‌گیری جدید به خودی خود چیزی را حل نمی‌کند. باید از همین الآن به فکر بود تا هیئت داوری نیز در آینده به همین وضع دچار نشود. --MaHaN MSG‏۲۵ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۲۲:۱۳ (UTC)پاسخ
نظر In fact

سلام به همه دوستان. ضمن تایید فرمایشات آقا طاها، چندین بحث متفاوت در اینجا مطرح شده که من سعی می‌کنم به تمام موارد پاسخ دهم. اگر موردی هم از قلم افتاد، لطفاً یادآوری بفرمایید:

@Mazdakabedi: بنده تا این لحظه هر آنچه که لازم بوده در تمام پرونده‌ها نوشته‌ام و منتظر اظهار نظر سایر ناظرین و طرفین شکایت هستم. اگر مشارکت من بیشتر از سخنگو نبوده، قطعاً کمتر نیست!

در مورد پرونده شکایت از مدیر همان، نظر اولیه خود را گفته‌ام و منتظر مشارکت الباقی هستم.

در مورد پرونده درخواست تجدیدنظر هم همینطور.

در مورد پرونده شکایت از دیوانسالاران هم همانطور که در پرونده نظرم را گفته‌ام، به اعتقاد من هنوز پنج کاربر که موافق وقوع تخلف باشند، به عنوان حامی امضا نزده‌اند که بتوان پرونده را شروع کرد. تا این اتفاق نیوفتد هرگز نمی‌توان در مورد سایر مسایل من جمله صلاحیت هیئت نظارت و ... نظر داد. و درواقع روند بررسی پرونده اصلاً شروع نشده‌است. و اگر اشتباه نکنم تا فردا فرصت یک‌ماهه حمایت از شکایت پایان خواهد یافت و در نتیجه سخنگوی هیئت می‌تواند به دلیل عدم حمایت از شکایت، پرونده را مختومه اعلام کند. (طبق بند دوم مراحل طرح شکایت) که از اینجا شروع شد.

مورد بعدی این است که طبق بند هفتم مراحل طرح شکایت، هیئت نظارت یک ماه فرصت دارد که نتیجه پرونده را اعلام کند. توجه داشته‌باشید که نوشته شده یک ماه پس از ارجاع، این بدان معنی است که پس از اینکه پنج کاربر واجد شرایط از شکایت حمایت کردند، (طبق شرایط ذکر شده در بند دوم و پنجم مراحل طرح شکایت) فرصت یک‌ماهه آغاز می‌شود. تا به امروز این فرصت منقضی نشده‌است.

در پایان از زحمات سخنگوی محترم، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

والسلام. In fact ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۰۳:۴۵ (UTC)پاسخ

این‌فکت عزیز مشکل دقیقاً همین است که شما می‌فرمایید! این دوره هیئت نظارت اصلا معلوم نیست چه کسی در آن چه منسب و جایگاهی دارد، یکی می‌آید می‌گوید هیئت صلاحیت ندارد، یکی می‌گوید حمایت‌کنندگان ناکافی‌اند، از طرف دیگر سخنگو آغاز روند رسیدگی را اعلام می‌کند، از طرف دیگر بعد از یکماه هنوز عضو نظرنداده در هیئت وجود دارد! با کمال احترام من نحوه عملکرد و رسیدگی اعضای این دوره هیئت را چندان متفاوت با همان دیوانسالاران مورد شکایتم نمی‌دانم. اگر هیئت نظارت این است که یکی بیاید شروع پرونده را اعلام و یکی بیایدبگوید فردا مختومه‌اش می‌کنیم من استعفای دسته‌جمعی را بهترین کار می‌بینم. همچنین سخنگوی هیئت از جانب من اختیار دارد همین الآن پرونده را مختومه کند چون به زعم من هیئت نظارت دیگر صلاحیت رسیدگی به هیچ پرونده‌ای را ندارد. با احترام --MaHaN MSG‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۰۵:۳۹ (UTC)پاسخ
@Mahan: جناب ماهان سلام. هیئت نظارت دوره چهارم متشکل از پنج عضو اصلی است و یک نفر از اعضای هیئت که بیش‌ترین مقبولیت را نزد کاربران دارد، سمت سخنگوی هیئت نظارت را دارد. هر یک از ناظرین صرفاً نظر خود را گفته و با هم بحث می‌کنند و درنهایت سخنگو، نظر هیئت را اعلام می‌کند. همچنین طبق قانون و سیاست فعلی، مذاکرات هیئت نظارت باید در داخل محیط ویکی‌پدیای فارسی انجام شود و نتیجه آن به شکل علنی در ویکی‌پدیای فارسی اعلام شود. البته در رابطه با کم‌کاری ناظران، ترجیح می‌دهم که آقا طاها اظهار نظر نمایند. In fact ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۰۶:۴۱ (UTC)پاسخ
انتقال از قهوه‌خانهYamaha5 (بحث) ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۰۶:۵۰ (UTC)پاسخ

@In fact: : البته همان‌طور که در بالا هم گفته‌ام طاها و شما در بحث حضور داشتید - البته شما برای بازه‌ای کوتاه آمدید و زود هم رفتید - ولی بحث من این نبود. بحث من موردی نبود که یکی‌یکی موارد را ذکر کردید. بحث من کل هیأت نظارت چهارم بود. شما دقت کنید ببینید به جز شما دو عزیز باقی این هیأت کجایند. نه اظهار نظری می‌کنند و نه هیچ. فوقِ فوقش یکی-دو نفر آمدند زیر شکایتی را امضا کردند و رفتند. من نیت‌خوانی نمی‌کنم. به همین دلیل هم هست که می‌گویم اگر این دوستان این‌قدر گرفتارند که به نظارت نمی‌رسند، باید هیأت چهارم را منحل کرد و انتخابات تازه‌ای راه انداخت مگر کسانی بیایند که گرفتار نباشند و واقعاً در این زمینه فعال باشند. نه این‌که این منسب بشود گل‌سینه‌شان و تمام. پ. پژوهش (بحث) ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۰۸:۲۷ (UTC)پاسخ


نظر دن کیشوت

بنظر بنده موضوعات اصلاً فوریت ندارند و فوریتها گاهی ناشی از اصول اخلاقی و تصورات ما هستند. لزومی ندارد همه پرونده‌ها یک حکم یا مراسم اجرای حکم داشته باشند. دن کشیوت (بحث) ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۰۹:۰۵ (UTC)پاسخ

PHoBiA

با درود. کاربران عزیز وقتی ۳ پرونده را در بازه زمانی کوتاهی می‌آغازند (به عبارتی یک‌باره یادشان می‌افتد هیئتی هم وجود دارد) باید انتظار این را نیز داشته باشند که در روند بررسی‌ها تاخیر بیافتد! ما اینجا می‌خواهیم یک‌سری موضوع پیچیده را به سرانجام رسانیم و این مهم نیازمند زمان است. اینجا آخرین مرحلهٔ میانجیگری (در ویکی‌فا) است، وپ:تام و یک درخواست رسیدگی به خرابکاری آی‌پی نیست که فوریت داشته باشد.
با اینحال، من نظرم را در بارهّ موضوع دیوانسالاران داده‌ام، پرونده از دیدگاه من تا اصلاح سیاست مختومه است. در حال بررسی جز به جز پرونده شکایت از همان هستم. در رابطه با درخواست تجدید نظر نیز نظرم را بزودی خواهم گفت. -- Phobia ☺☻ شنبه، ۶ اردیبهشت، ۲۲:۰۱ - ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۷:۳۱ (UTC)پاسخ

دوست نداشتم این جمله را بنویسم اما به نظر من کمی استقلال هیئت نظارت زیر سوال رفته، گویا بهتر است هیئت نظارت را جمع کرده و هیئت داوری را راه‌اندازی کنیم تا دیگر دیوان‌سالار در مقام وتو کننده شکایت وارد پرونده نشود. --Kasir بحث ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۷:۵۷ (UTC)پاسخ

جناب کثیر دیوان‌سالاران چیزی را وتو نکردند. فقط نقص سیاست را نشان دادند. اتفاقا دستشان درد نکند :) -- Phobia ☺☻ شنبه، ۶ اردیبهشت، ۲۳:۳۱ - ‏۲۶ آوریل ۲۰۱۴، ساعت ۱۹:۰۱ (UTC)پاسخ

سنبه

خب، بیش از یک ماه هم که از شروع بررسی تمام شکایات گذشته. دیگر چه توجیهی دارید. لابد هنوز مشغول سبک-سنگین‌کردنید. پ. پژوهش (بحث) ‏۲۴ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۲۱:۴۹ (UTC)پاسخ

ببخشید، سعی می‌کنم تا ۱ روز جواب را بنویسم. ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۰۴:۲۱ (UTC)
جناب @طاها: موید باشید. به هر حال بهتر است و گروه داوران جایگزین هیئت نظارت شود. نظر شخصی من این است که در هیئت نظارت اگر اعضا با هم دوست یا همزاد نباشند صدور رای نهایی دشوار بوده و با مشکل مواجه خواهد بود. دن کشیوت (بحث) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)پاسخ
پ.ن: سیاست نظارت مثل اختراع دوباره چرخ بود. ما سعی کردیم سیاستی را که قبلاً در ویکی انگلیسی با همکاری ویکی نویسان تمام نقاط دنیا تهیه شده بود را خودمان دوباره اختراع کنیم. همین است که ممکن است از سایر جوامع ویکیپدیایی در این زمینه عقب بمانیم. دن کشیوت (بحث) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۱۴، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)پاسخ

شکایات کاربر:Sonia Sevilla

ناظران محترم دوره هفتم هیئت نظارت @Sunfyre،‏ 4nn1l2،‏ Ladsgroup و PHoBiA:

با سلام و احترام

کاربر:Sonia Sevilla چندین ایمیل برای من ارسال کرده‌اند. ظاهراً چندین شکایت طولانی دارند که خواهان بررسی آنها توسط هیئت نظارت هستند. من خواستم از نامبرده اجازه بگیرم تا محتوای ایمیل‌هایش را بصورت علنی عنوان کنم ولی ایشان می‌خواهند که شخصاً نسبت به درج شکایات و احیاناً پاسخهای احتمالی اقدام کنند.

فقط توجه داشته باشید که نامبرده بی پایان قطع دسترسی شده است. (به سیاهه‌های مربوطه و صفحه بحثشان مراجعه کنید)

همکاران گرامی، لطفاً در این خصوص اعلام نظر نمایید. با سپاس. In fact ‏۱۲ ژانویهٔ ۲۰۱۷، ساعت ۰۸:۴۹ (UTC)پاسخ