ویکی‌پدیا:میز کمک/بایگانی ۱

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
به ویکی‌پدیا:درخواست راهنمایی خوش‌آمدید!
  • این صفحه، تنها برای سؤالات پیرامون چگونگی استفاده از ویکی‌پدیاست.
  • برای امنیت خودتان، لطفاً جزئیات تماس و ایمیل‌تان را در اینجا ننویسید. پاسخ‌هایتان تنها در این صفحه نوشته می‌شوند؛ ما از فرستادن پاسخ به ایمیل شما معذوریم.
  • پیش از طرح پرسش، راهنمای تصویر و صفحهٔ ایجاد مقاله را ببینید. ممکن است پاسخ پرسش شما از پیش در این صفحه‌ها آمده باشد.
جستجو یا مطالعهٔ پرسش‌های رایج:
جستجو در بایگانی‌های درخواست راهنمایی:
رد کردن تا پایان · بحث‌های بایگانی‌شده · راهنمای پاسخ‌دادن
بایگانی‌ها:۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۵، ۳۶، ۳۷، ۳۸، ۳۹، ۴۰


این صفحه با این هدف راه‌اندازی شده تا کاربران متفاوت (اعم از تازه‌کاران و کاربران ناشناس) پاسخی برای پرسش‌های خود در مورد ویکی‌پدیا، مقالات و فرآیندهای مربوط به ویرایش در آن، دریافت نمایند. لطفاً پرسش خود را در زیر پرسش و پاسخ‌های پیشین بیاورید. می‌توانید برای جداکردن متن پرسش‌تان از متن‌های بالای آن، از ---- استفاده نمایید.

پرسش‌ها[ویرایش]

با سلام لطفا راهنمایی نمایید که چگونه می توان در صفحات، پیوند ایجاد کرد؟


باسلام: وقتى صفحه اى را بوجود مى آوريم در جستجو آنرا نمى يابيم.آيا آمدن آن صفحه در جستجو مستلزم زمان ميباشد؟


سلام man darbareye ghalam noory be matlab niaz daram


با سلام،

لطفا بفرمائيد كه به چه صورت صفحه ايجاد كنم كه مقاله خود را در آن تايپ كرده و بتوانم آن را از جعبه جستجو پيدا كرده و آن را ببينم. مثلا اگر مقاله من درباره آسانسور است ميخواهم بعداز تكميل آن در جعبه جستجو تايپ كنم آسانسور و مقاله خود را ببينم .در واقع براي همه قابل رويت باشد.K.k


سلام،

متنی رانوشتم امابعدازذخیره متوجه شدم متن من دارای یک سطرامابسیار طولانی است.علت آن چیست وچگونه می توان آن رابعدازذخیره اصلاح کردو برای تغییرنام کاربری چه بایدکرد؟

احتمالاً یک Space اضافی در ابتدای خط خورده است. مجدداً ویرایش کنید و آن را حذف کنید. نام کاربری را هم کاربر:Shervinafshar و کاربر:روزبه می‌توانند تغییر دهند. حسام ۰۹:۱۱, ۲۱ ژوئیه ۲۰۰۶ (UTC)

با سلام

می خواستم بدانم که چگونه می توانم فهرست کاملی از مقالاتی پیرامون علم نجوم در ویکی پدیا پیدا کنم. با تشکر، P.Dorbeigi

به رده:نجوم نگاهی بیاندازید. هرچند ۲ مقاله بیشتر ندارد! این مقوله نیاز به فعالیت شما دارد! حسام ۰۹:۱۱, ۲۱ ژوئیه ۲۰۰۶ (UTC)

با سلام من مقاله ای تحت عنوان "ژئوسنتتیک" وارد سیستم ویکی پدیا کردم ولی سه پیغام مختلف دریافت کردم یکی در مورد "شیوه نامه" که متوجه منظور آن نشدم. پیغام دیگر در ارتباط با ارجاع مقاله به منبع بود که چون مقاله توسط خود من نوشته شده بود نام خودم و شرکت نمایندگی انحصاری این محصولات در ایران را بعنوان منبع ذکر کردم ولی مجددا پیغام دیگری تحت عنوان " مقاله خودستایانه" برای من ارسال شد ، لطفا من را راهنمایی کنید.


ميخواستم بدانم آيا ميتوان از محتويات کتابهای با تاريخ چاپ سی سال پيش ايران در ويکی پديا به شکل کپی برداری استفاده کرد ؟ کاوه خوشحال ۱۲:۴۷, ۱۵ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

تاریخ چاپ کتاب مهم نیست. تاریخ مرگ نویسنده مهم است. باید سی‌سال از مرگ نویسنده گذشته باشد. (اگر چاپ اول کتاب در ایران بوده باشد). ویکی‌پدیا:راهنمای حق تکثیر را ببینید.به‌آفرید ۱۲:۵۶, ۱۵ اوت ۲۰۰۶ (UTC)
از مرگ همهٔ پدیدآورندگانش باید بیش از ۳۰ سال گذشته باشد نه از تاریخ انتشار. حق معنوی نیز تا ابد محفوظ است و باید نام پدیدآورندگانش آورده شود. حسام ۱۳:۰۲, ۱۵ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

اگر کتابی که از تاريخ مرگ نويسنده آن بيش از سی سال ميگذرد توسط ناشری بعداً مجدد چاپ شود چه؟ با سپاس فراوان کاوه خوشحال ۱۳:۰۶, ۱۵ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

جملهٔ حسام را درست نخواندی.( نه از تاریخ انتشار) البته فکر کنم مواردی باشد که حقوق متعلق به ناشر باشد. --وحید ظهیری ۱۳:۱۴, ۱۵ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

با پوزش از سوالات زياد ميخواستم بدانم چگونه ميتوان يک رده ساخت ؟کاوه خوشحال ۱۴:۰۰, ۱۵ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

اینجا را ببینید. --وحید ظهیری ۱۴:۰۸, ۱۵ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

من با تایپ کردن [[ ]] برای لینک به سایر ویکی ها مشکل دارم یعنی این براکت ها به جای اینکه دو طرف باشند هر دو در اول یا آخر قرار می گیرند. مشکل هم با صفحه کلید فارسی و هم انگلیسی هست. لطفا راهنمایی کنید. Masoud a ۱۱:۵۵, ۲۸ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

اول [[ بعد متن بعد دوباره ]] را بیاورید. مشکلتان خیلی واضح نیست اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید. حسام ۱۲:۰۹, ۲۸ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

با سلام،

بیشتر مقاله های ویکی فارسی به سایر ویکی ها پیوند ندارند که این باعث محدود شدن استفاده و مشکل شدن به روز نگه داشتن آنها شده. در حال حاضر من دارم سعی می کنم که پبوند ها به ویکی انگلیسی رو ایجاد یا تصحیح می کنم ولی کار خیلی به کندی پیش میره. آیا نرم افزاری هست که به این کار کمک کنه؟Masoud a ۲۱:۳۵, ۲۹ اوت ۲۰۰۶ (UTC)

فکر خوب است. به این صورت بقیه‌ی کار، یعنی ارتباط با ویکی‌های غیرانگلیسی به صورت خودکار توسط بات‌ها انجام می‌شود. --حسین ۰۹:۲۸, ۲ سپتامبر ۲۰۰۶ (UTC)


مقاله مهر برچسب بی‌منبع۲ خورده بود. مقاله را با منبع بازنویسی کردم. آیا این برچسب را خودم می‌توانم حذف کنم یا کاربری که آن را اضافه کرده باید حذف کند.با سپاس کاوه خوشحال ۲۳:۵۴, ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۶ (UTC)

اگر آنرا با منبعی قابل قبول بازنویسی کردید می‌توانید برچسب را بردارید. وحید ظهیری ۰۷:۴۴, ۲۵ سپتامبر ۲۰۰۶ (UTC)

مقاله تاریخچه‌ی کوئین حق تکثیر کتاب "مارش ملکه سیاه" (اطلاعاتی راجع به کتاب)را نقض کرده. من نمیدانم که چگونه باید اعلام شود. با سپاس کاوه خوشحال ۱۸:۵۲, ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۶ (UTC)

کافیست {{نقض حق تکثیر}} را بر روی کل مقاله قرار دهید (به شکل {{نقض حق تکثیر|url=نشانی وب‌گاه}}). طبق دستور خط اول الگو هم صفحه را برای رسیدگی فهرست کنید. ‍‍حسام ۱۸:۵۷, ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۶ (UTC)

با چنین مقالاتی (الخطاب) باید چه کرد؟ نامزد حذف؟ بی‌منبع؟ طرفداری؟ با تشکر کاوه خوشحال ۱۵:۲۶, ۴ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC) رای گیری؟


با سلام. عکسی به سیستم اضافه کردم که متاسفانه در هنگام نامگذاری اشتباها از بعضی حروف یونیکود استفاده کردم. چطور می توانم آن را حذف و یا تکرار نام گذاری کنم؟ من در ویکیپدیا تازه وارد هستم اگر کسی از شما علاقه مند به کمک مداوم است pirashkee شناسه یاهوی بنده است . با تشکر ، مسعود حسینی نام کاربری masoodhosseini 21 مهر 1385 --Masoodhosseini ۱۲:۲۳, ۱۳ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)


روی چند مقاله (زمان منفی) برچسب بی‌منبع مدت دار زده بودم. یک هفته هم از اتمام مهلت گذشته است. باید نامزد حذف سریع کنم یا رای گیری ؟ کاوه خوشحال ۲۱:۱۶, ۱۹ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)


چطور می شود ایست را به ایسم ربط داد؟ برای مثال واژه صهیونیسم در ویکی پدیا تعریف شده ولی صهیونیست یتیم مانده. آیا راهی برای redirect کردن آن هست؟

با تشکر،

Masoodhosseini ۱۲:۲۳, ۱۳ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)

بله از عبارت زیر در مقالهٔ فرعی استفاده کنید:
#redirect [[صهیونیسم]]
حسام ۱۶:۲۰, ۲۹ اکتبر ۲۰۰۶ (UTC)



سلام .. چندی پیش تصویر مقاله محسن اراکی را به بهانه نداشتن حق انتشار حذف کرده اند .. چندین بار گفتم که مالکیت این عکس از آن من است و به همین دلیل در بخش انگلیسی و عربی این دانشنامه بی مشکل، موجود است. لطف کنید کسی کمک کند و این عکس را به حالت سابق برگردانیم و راه مجاز استفاده از تصاویر منتشر شده در اینترنت را هم گوشزد کنید که چگونه می توان با نام بردن منبع عکس یا عکاس می توان این عکس را اینجا یا در کومونز بارگذاری کرد؟ متشکرم --Mohawer ۱۴:۴۵, ۲۳ نوامبر ۲۰۰۶ (UTC)



یه تیتر جدید به وجود آوردم : بودجه بر مبنای صفر . ولی باید می نوشتم: تدوین بودجه. چون تیتر است نمی توانم ویرایش کنم. حالا چی کار کنم؟

اگر منظورتان از تیتر، عنوان مقاله است، می توانید آن را انتقال دهید، یعنی باید زبانه انتقال را انتخاب کنید...--MehranVB talk | mail ۱۸:۱۸، ۳ ژوئیه ۲۰۰۷ (UTC)

چگونه می توان صفحه ای که ساخته ام را به صفحه انگلیسی و سایر زبانها وصل کنم؟