پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/کامران گلریز/بایگانی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


کامران گلریز

کامران گلریز (بحث+ • مشارکت‌ها: محلی / حذف‌شده / حساب سراسری • سیاهه‌ها: بسته‌شدن‌ها / پالایه / سایر • بستن: عادی / زاپاسآمار پیشرفته • بازرسی: انجام / سیاهه)

۱۰ نوامبر ۲۰۲۱[ویرایش]

شواهد زاپاس بودن: فعال‌شدن SBG42 پس از هفت سال در ویژه:تفاوت/33025749 ساعاتی پس از درگیری ویرایشی Domino110 و کامران گلریز/ آغاز درگیری ویرایشی SBG42 با Domino110 در مقاله سلسله نعمت‌اللهی بلافاصله بعد از فعال‌شدن مجدد

شواهد نقض سیاست: مشارکت در جنگ ویرایشی / دور زدن قطع دسترسی موردی از ۱۲ اکتبر

زاپاس‌های احتمالی

ابزارها: تشابه‌یاب ویرایشخط زمانی بین ویرایش‌ها

باتشکر Telluride (بحث) ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۶:۳۵ (UTC)[پاسخ]

Luckie Luke (Talk) ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۱۲ (UTC)[پاسخ]

با تشکر--آرتا SATO ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۶:۳۰ (UTC)[پاسخ]
ارادتمند ⌝PERSIASON⌜ «بحث» / ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۵۶ (UTC)[پاسخ]


چند کلمه از خود عروس

مدیران عزیز امروز ایمیل گرفتم که مورد بازرسی قرار گرفته ام. مطمئن نیستم که آیا باید حرفی در اینجا بزنم یا نه. من حدود یکماه هست که بعد از شکایت از دو کاربر برای زاپاس بازی و اخلال‌گری با این مدرک تشابه ویرایشی در ویکی:تام توسط کاربر:Persia قطع دسترسی شده‌ام و در یکماه گذشته با تأسف به رفتار ما ایرانیها در یک پلاتفرم آزاد و دمکراتیک نگاه میکنم. و متاسفم که اعمال چند نفر بجای ساختن محیطی برای ارتقاء معلومات ایرانیان تبدیل به یک محیط مسموم با تنگ نظری‌های عقیدتی و فرقه‌ای شده است.

چند نکته مینویسم شاید که کمکی به بازرسی شما باشد.

۱- من با اسم خودم در ویکی فعالیت کرده‌ام و زیر هیچ اسم دیگری قایم نشده‌ام و احتیاجی هم ندارم. قبلا هم گفته‌ام هر وقت خواستید شماره تلفن هم میدهم. یکبار به اشتباه از دوستی برای کمک تقاضا کردم که مدیر کاربر:Jeeputer مرا قطع دسترسی کردند و به ایشان هم توضیح دادم.

۲- من هیچ رابطه‌ای با کاربرهای بالا ندارم و متأسفانه با محیط تهدید و رعب و وحشتی که توسط دیگر کاربران درست شده حتی با کاربرانی که هم فکر هستم تماس نگرفته‌ام.

۳- این درست نیست که من ۷ سال فعالیت نداشتم، من با داشتن خانواده و کار تمام وقت فرصتی زیادی برای اینکار ندارم ولی هر از گاهی در ۱۰ سال گذشته ویرایش و یا تصحیحی کرده‌ام و فقط از چند ماه پیش که بطور سیتماتیک در صفحاتی تغیرات هدفمند و بی‌پایه شروع شد بیشتر فعال شده‌ام.

در آخر اگر اطلاعات بیشتر خواستید، در اختیارتان قرار میدهم و اگر توضیحی در مورد اختلافات این کلاف سر در گم خواستید با کمال میل و ارائه مدرک توضیح میدهم.

با مهر گلریز (بحث) ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۰۳ (UTC)[پاسخ]

@کامران گلریز: سلام. جالب مطلع شده‌اید؛ برای شما که ایمیل آمده و برای SBG42 هم که پیامک! حالا خارج از این بحث، شما بعد از نزدیک به یک سال و نیم در ۲ سپتامبر ۲۰۲۱ برای خنثی‌سازی دومینو۱۱۰ فعال شده‌اید و بعد دوباره ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ حساب SBG42 بعد از هفت سال برای خنثی‌سازی دومینو۱۱۰ به ویکی‌پدیا بازگشته‌است. با بررسی تاریخچه مقاله و تاریخچه بحث مقاله براساس وپ:آزمون اردک تقریباً می‌توان حدس که چه خبر است. اما این دبک برای اطمینان بیشتر و همچنین مشخص‌شدن تکلیف آی‌پی‌ها ساخته‌ شده‌است. به خصوص این‌که کاربر:رضا حقیقت جو حکایت از تمایل کنونی شما به زاپا‌س‌بازی دارد و 80.177.0.89 نیز قابل تامل است.Telluride (بحث) ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۸:۴۵ (UTC)[پاسخ]
@Telluride این محتوای ایمیلی بود که من امروز گرفتم:
‪Telluride‬ به شما در ‫ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/کامران گلریز‬ در «‫۱۰ نوامبر ۲۰۲۱‬» اشاره کرد.
از پیامک SBG42 بیخبرم.
شما درست میفرمایید ولی من هیچ کنترلی ندارم که چه کسانی این صفحه ها را پیگیری میکنند. من شخضا این صفحات را پیکیری میکنم و هروقت تغییری در آنها داده شود ایمیل میگیرم و اشتباهات را تصحیح میکنم. شما در تاریخچه آن مقاله‌ها حتما خواهید دید.گلریز (بحث) ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۱۹ (UTC)[پاسخ]
@کامران گلریز: ابتدا این که به چنین چیزی حتی اگر در ایمیل بیاید نوتیفکیشن می‌گویند و کسی به شما ایمیل نداده. مسئله هم افرادی نیست که مقاله را پیگیری می‌کنند. مسئله این است که دو حساب با علایق ویرایشی محتوایی مشابه بعد از مدت‌ها همزمان با هم فعال می‌شوند و همزمان همراه با هم در یک مقاله علیه کاربران دیگر جنگ ویرایشی می‌کنند و در بحث‌ها هم از قضا مشارکت می‌کنند. بقیه کاربران دیگر آنقدر ساده نیستند که زاپاس بودن یا همزادبودن آن‌ها را متوجه نشوند. تا الان کاربران زیادی از این واقعه مطلع شده‌اند. بنده هم از گزارش لاکی لوک در تام خبردار شدم که تا اینجا پیگیری کردم. تقریباً همه چیز عیان است، توصیه بنده این است که تمامش کنید. Telluride (بحث) ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۳۷ (UTC)[پاسخ]
@Telluride دوست محترم لطف کنید و در این تشابه ویرایشی در مقاله های مزبور و به من بگویید چه کسانی همزمان همراه با هم در یک مقاله علیه کاربران دیگر جنگ ویرایشی راه انداختند.
https://sigma.toolforge.org/editorinteract.py?users=Persiason&users=Domino110&users=&startdate=&enddate=&ns=&server=fawiki
و از شما خواهش میکنم که به صفحه بحث نعمت‌اللهی بروید من قبل از قطع دسترسی در جمع‌بندی شرکت کردم و ببینید به کجا کشیده شد.
من واقعا نه وقت و نه حوصله درگیری دارم. یک نظر به صفحه نعمت‌اللهی بیاندزید تا ببنید که بعد از ده سال که این صفحه تکمیل شده بود چطور توسط دو کاربر با هدف مشخص به صفحه تبلیغات یک فرقه درآمده. گلریز (بحث) ‏۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۵۱ (UTC)[پاسخ]
@Telluride نوتیفیکشن (Notification) به معنی اطلاع است و در حوزه ویکی همان اعلان ها هستند.
بستگی به نوع انتفال آن میتواند Email Notification، Text Notification و یا ‌Web Notification باشند. این ایمیل را Server اتوماتیکلی میفرستد و آدرس فرستنده wiki @ wikimedia.org میباشد.
شما میتوانید در صفحه ترجیجات قسمت اعلان ها انتخاب کنید که کدام رویداد برای شما ایمیل شود و به نفر بعد طعنه نزنید که "کسی برای شما ایمیل نداده" گلریز (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۱۰ (UTC)[پاسخ]
تا امروز کلاً نمی‌دانستم نوتیفکیشن چیست. ممنون از آموزش خوبتان. به بازرسی به زودی رسیدگی خواهد شد. Telluride (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۴۹ (UTC)[پاسخ]
@Telluride خواهش میکنم. من هم امیداوارم که هر چه زودتر بازرسی انجام بگیرد که اعتماد مدیران به من بیشتر شود و از این بازی کودکانه بیرون بیاییم و به اصل قضیه که اخلال‌گری و ساپازسازی چند کاربر با هدفها و تبلیغات فرقه‌ای و سیاسی هستند بپردازیم.
به اعتقاد من کاربران دیگری هم هستند که مانند من صفحاتی را در فهرست پیگیریشان دارند و در موقع تغییر نوتیفیکیشن میگیرند و به ویرایش میپردازند.
با مهر گلریز (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۰۴ (UTC)[پاسخ]
@Telluride تقاضای دیگری که از شما دارم اینست که مقاله سلسله نعمت‌اللهی را بجای ۲۳ سپتامبر به تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ که سرآغاز خرابکاری کاربر Domino110 با حذف پیران سلسله هست واگردانی کنید، واقعا حیف است که این مقاله که در طول ده سال و با شرکت کاربران مختلف تکمیل شده است توسط دو کاربر بصورت به معنی فعلی در بیاید.
با مهر گلریز (بحث) ‏۱۱ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۱۹ (UTC)[پاسخ]

کاربر:رضا حقیقت جو و کاربر:کامران گلریز یکسانند و کاربر:SBG42 اگر چه شباهت‌هایی دارد اما صرف اطلاعات فنی بازرسی به تنهایی کافی نبود. با این حال، حتی اگر این‌ها را جدا در نظر بگیریم، هر دو گروه تلاش قابل توجهی برای ساختن زاپاس کرده‌اند و گاه از زاپاس‌ها در همین موضوعات مرتبط با سلسله نعمت‌اللهی نیز بهتر برده‌اند. از جمله حساب کاربر:پیر آتش آفروز که زاپاس کامران گلریز است، حساب کاربر:24.03.32J که راجع به شاه نعمت الله ولی ویرایش کرده که ربطش به سلسلهٔ مذکور مشخص است و از لحاظ فنی این حساب، زاپاس SBG42 است، حساب کاربر:کمرنگ که ساختهٔ ۲۰۰۹ است و آن زمان در مقالهٔ جواد نوربخش (که از بزرگان سلسلهٔ مذکور است) ویرایش داشته و اطلاعات بازرسی تازه دارد که با کامران گلریز مطابق است، حساب کاربر:بلال حبشی که تابلوست زاپاس کامران گلریز است، و حساب کاربر:Kamrang و چند تای دیگر که فعلاً ویرایش نکرده‌اند که از بقیه فعلاً اسم نمی‌برم و نمی‌بندمشان.

در کل، تلاش برای زاپاس‌بازی، به اضافهٔ شباهت نسبی اطلاعات فنی، به اضافهٔ علاقهٔ ویرایش مشابه و مستمر (از ۲۰۰۹) مرا قانع کرد که این‌ها همگی یک حساب هستند. همه را به عنوان زاپاس گلریز می‌بندم، اگر چه گلریز قدیمی‌ترین حساب نیست. — حجت/بحث ‏۱۲ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۳:۰۱ (UTC)[پاسخ]

@Huji جناب حاجی. اینها را از خود من میپرسیدید و من به شما میگفتم. در بالا هم گفتم که اگر اطلاعاتی خواستید در اختیارتان میگذارم. کاربر kamrang حساب من در ویکی انگلیسی هست و هیچ دخلی به ویکی فارسی ندارد و هیچ ویرایشی در ویکی فارسی نکرده خواهشمند هرچه زودتر آن حساب را برگردانید. حساب قدیمی کمرنگ هم اولین حساب من در سال ۲۰۰۹ هست که در هیچ یک ازین بحث های اخیر شرکت نکرده و برای موضوعات مورد علاقه‌ام مانند عکاسی و تمبر گذاشته‌ام. ‌خواهشمندم آن حساب را هم سر جای خودش برگردانید.
بقیه حساب‌ها هیچ ربط مستقیمی با من ندارد غیر از اینکه هم عقیده هستند، روی چه حسابی میگویید کاربر رضا حقیقت جو و من یکی هستیم؟ اگر هر بنده خدایی با من موافقت کند زاپاس و اردک و توی آب نمک خوابیده میشود؟ اگر این کاربر ها را بخاطر هم نظر بودن با من قطع دسترسی کردید اشتباه بزرگی کردید. در حقیقت این یک نوع سانسور هست که در دانشنامه آزاد جایی ندارد.
شما که انقدر دقت دارید براحتی میتوانید تشخصی دهید که چند کاربر سیستماتیکلی از سپتامبر در صفحه سلسله‌نعمت‌اللهی، صفحه جواد نوربخش، تصوف و درویش دست بردند و تبلیغات فرقه‌ای و سیاسی راه انداختند؟ من چندین بار این لینک را برای بررسی گذاشتم ولی هیج مدیری هیچ جوابی به من درباره ساپازسازی و اخلال‌گری این دو ندادند.
https://sigma.toolforge.org/editorinteract.py?users=Persiason&users=Domino110&users=&startdate=&enddate=&ns=&server=fawiki
شما به عنوان یک مدیر و دیوان سالار مسئولیت دارید که کمک به حل اختلافات کنید نه اینکه چوب بدست بگیرید و تنبیه کنید. این بنده خدا SBG42 با احترام فراوان در صفحات بحث سلسله نعمت‌اللهی قصد درست کردن مقاله را داشت، کاربرهای مدعی خرابکار با هدف بخصوصی هیچگاه جوابش را ندادند و بجای جواب به سؤالهای او، من را مخاطب میگرفتند با یک مشت هجویات و تهمت و تهدید. منهم متاسفانه اجازه ویرایش در آن بحث ها را نداشتم. در وب:تام درخواست جمع بندی کرد و هیج کس جوابش را نداد. از اخلال‌گری کاربران دیگر شکایت کرد وهیچ کس جوابش را نداد و حالا قطع دسترسی شد!!! این چه انصافی است؟‌ با بیرون انداختن این شخص از ویکی چه خدمتی میکنید غیر از اینکه یک ویرایش‌ گر صادق را ناامید بکنید؟
آیا شما تشخیص میدهید که محیط ویکی فارسی تبدیل به یک محیط رعب و وحشت شده؟ بجای اینک کسانی را که علاقه و سررشته در موضوعی دارند به همکاری تشویق شوند، با برچسب‌های زاپاس و اردک و غیره از همکاری با یکدیگر منع میشوند؟ چرا محیطی درست میکنید که من ترس داشته باشم با SBG42 مراوده داشته باشم؟ این چه رسمی است؟
تهدید پشت تهدید. ، چاپلوسی از مدیران برای پیش برد کار و یا گرفتن امتیاز و مقام!!! بعضی مدیران هم متأسفانه از موقعیت خود برای تحقیر کردن و زورگویی استفاده میکنند.اینجا همان سیستم و فرهنگ غلطی که در آن زندگی کرده‌ایم و حاکم بر مردم ما هست پیاده شده. یک سر به ویکی انگلیسی بزنید و ببینید چقدر متمدن و با منطق با مسائل کنار میایند.
لطفا در تصمیمات خود تجدید نظر کنید.
منتظر جواب هستم. گلریز (بحث) ‏۱۲ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۹:۳۷ (UTC)[پاسخ]
تهمت زیاد زدید که جوابش را نمی‌دهم.
به طور خلاصه، وقتی شما از ویکی استفاده می‌کنید اطلاعات فنی شما (نظیر نشانی آی‌پی) در ویکی ثبت می‌شود و با کمک آن می‌توان کاربرانی که چند حساب دارند را شناسایی کرد.
همین که می‌گویید از بین حساب‌های بالا فقط Kamrang مال شماست نشان می‌دهد که صادق نیستید؛ شاید در مورد SBG42 شباهت اطلاعات فنی قطعی نبوده باشد اما در مورد «کمرنگ» و «رضا حقیقت جو» و «پیر آتش افروز» هیچ شکی نیست.
حساب اصلی شما (همین گلریز) را نبستم چون فرضم بر این است که بالاخره از این مرحلهٔ حاشا کردن عبور خواهید کرد و سعی می‌کنید فقط با یک حساب در موضوعات مورد نظرتان ویرایش کنید. اما اگر به تهمت ادامه دهید دسترسی شما را از ویرایش محدود خواهم کرد.
هدف در اینجا، حفظ پروژه است. هدف راضی کردن شما (یا کاربری دیگر)‌ نیست. — حجت/بحث ‏۱۲ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۲۸ (UTC)[پاسخ]
@Huji
۱- من هیچ تهمتی نزدم، تهمت یعنی گمانه بد زدن.من فقط حقیقت ها را گفتم. اگر مایل باشید یک یک آنها را با دلیل و شواهد به شما نشان میدهم.
۲- اگر دقت کنید من گفتم که حساب قدیمی کمرنگ هم مال من هست و نه فقط حساب من در ویکی انگیسی و برچسب بی‌صداقت بودم شما را نادیده میگیرم. در ضمن آیا میتوانید حتی یک مورد به من نشان دهید که حسابی دیگر به من تعلق دارد؟
۳- حرف از صداقت زدید: به من نشان دهید چه اطلاعات فنی و نشان آی‌پی نشان دهنده آنست که من حسابهایی بغیر از آنها که گفتم دارم. حاضرم هر چیزی را با شما شرط ببندم که چنین چیزی وجود ندارد.
۴- حرف از حفظ پروژه زدید: چرا شما هم مانند بقیه مدیران جواب من را در مورد زاپاس سازی و اخلالگری چند کاربر با مدرک زیر که منشآ این مجادلات است را نمیدهید؟
https://sigma.toolforge.org/editorinteract.py?users=Persiason&users=Domino110&users=&startdate=&enddate=&ns=&server=fawiki
اگر واقعا حفظ پروژه و صداقت برای شما مهم هست من قدم به قدم به شما نشان میدهم که چطور یک عده‌ای برای منظور خاصی چنین شرایطی را درست کردند که من در ۱۳ سال گذشته در ویکی فارسی ندیده بودم. گلریز (بحث) ‏۱۲ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۹:۵۲ (UTC)[پاسخ]

@کامران گلریز: تهمت نزدید؟ این که نوشتید «چاپلوسی از مدیران برای پیش برد کار و یا گرفتن امتیاز و مقام» تهمت نیست؟

من موظف نیستم به شما «نشان بدهم» که حساب دیگری به شما تعلق دارد. هر اطلاعات که من به شما نشان بدهم، مگر غیر از این است که شما حاشا کنید؟ بماند که سیاست محرمانگی اجازهٔ نشر آن اطلاعات را اینجا را نمی‌دهد.

کار کاربران دیگر هم ربطی به وضعیت شما در این پروندهٔ بازرسی ندارد. اگر دیگران زاپاس می‌سازند، می‌توانید درخواست بازرسی بسازید و گزارش کنید که بررسی شود. اما اخلالگری دیگران، مجوزی برای زاپاس‌بازی شما نیست.

بحث در اینجا به پایان رسیده‌است. — حجت/بحث ‏۱۲ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۳۷ (UTC)[پاسخ]