پرش به محتوا

سعید نمکی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط برابری در برابر قانون (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۱۵ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.

سعید نمکی، دکترای ایمونولوژی پزشکی، و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، و عضو شورای سیاستگذاری مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت، معاون سابق سازمان محیط‌زیست و وزیر بهداشت (سرپرست) جمهوری اسلامی ایران است.

او در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی در سازمان مدیریت (سازمان برنامه و بودجه) منصوب شد و به گفته خود وی، ۲۵ سال پیش از این تاریخ، معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده‌است، او همچنین، مدتی مشاور معصومه ابتکار بوده‌است.

اقدامات

وی امضاء کنندهٔ تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود، که بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای افزایش عدالت جغرافیای مقرر شد که تفاوت میان استان‌ها و تفاوت درون استان‌ها، با توزیع تخت‌های جدید، به میزان حداقل ۲۵ درصد کاهش یابد.[۱]

اظهار نظرها

  • متأسفانه طرح تحول سلامت، درمان‌محور و پزشک محور به جای پیشگیری‌محور و بیمارمحور بوده‌است.

منابع

  1. «امضای تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه». خبرگزاری جمهوری اسلامی. ۲۰۱۹-۰۱-۰۳. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۱-۰۳.

پیوند به بیرون