محمد بن جعفر طیار: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
AliBot (بحث | مشارکت‌ها)
جز ربات:اصلاح فاصلهٔ مجازی
جزبدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
{{بدون منبع}}{{درستی}}
{{بدون منبع}}{{درستی}}
محمد بن جعفر طیار از یاران [[علی]]، امام اول شیعیان و [[خلفای راشدین|خلیفه چهارم]] و همسر [[ام کلثوم]] دختر علی است.
محمد بن [[جعفر طیار]] از یاران [[علی]]، امام اول شیعیان و [[خلفای راشدین|خلیفه چهارم]] و همسر [[ام کلثوم]] دختر علی است.


== بقعه محمد بن جعفر طیار ==
== بقعه محمد بن جعفر طیار ==
این بقعه در شش کیلومتری جاده قدیم دزفول–شوش واقع شده است. بنا دارای دو شبستان در طرفین مقبره است ضریح مقبره چوبی بوده است و تاریخ ندارد سر در ورودی قدیمی را با آجرهای لعابدار سیاه و سفید و فیروزه‌ای مربع شکل زینت داده اند و تاریخ‌های ۱۳۱۲ و ۱۳۵۱ هـ.ق. بر روی آن نقش بسته است تاریخ بنای بقعه به اواخر دوره قاجاریه می رسد.
این بقعه در شش کیلومتری جاده قدیم دزفول–شوش واقع شده است. بنا دارای دو [[شبستان]] در طرفین [[مقبره]] است [[ضریح]] [[مقبره]] چوبی بوده است و تاریخ ندارد سر در ورودی قدیمی را با آجرهای لعابدار سیاه‌وسفید و [[فیروزه]]‌ای مربع شکل زینت داده اند و تاریخ‌های ۱۳۱۲ و ۱۳۵۱ هـ.ق. بر روی آن نقش بسته است تاریخ بنای [[بقعه]] به اواخر دوره [[قاجاریه]] می رسد.


{{افراد-خرد}}
{{افراد-خرد}}

نسخهٔ ‏۱ فوریهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۰۰

محمد بن جعفر طیار از یاران علی، امام اول شیعیان و خلیفه چهارم و همسر ام کلثوم دختر علی است.

بقعه محمد بن جعفر طیار

این بقعه در شش کیلومتری جاده قدیم دزفول–شوش واقع شده است. بنا دارای دو شبستان در طرفین مقبره است ضریح مقبره چوبی بوده است و تاریخ ندارد سر در ورودی قدیمی را با آجرهای لعابدار سیاه‌وسفید و فیروزه‌ای مربع شکل زینت داده اند و تاریخ‌های ۱۳۱۲ و ۱۳۵۱ هـ.ق. بر روی آن نقش بسته است تاریخ بنای بقعه به اواخر دوره قاجاریه می رسد.