پرش به محتوا

بحث:مکریان

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



آب و هوا[ویرایش]

در بخش آب و هوا آمده مکریان سرزمینی خشک و بی آب !! فکر می‌کنم تنها چیزی که در این منطقه وجود ندارد خشکیست به نسبت سایر نقاط ایران و حتی استان منطقه پر بارش و پرآبی (هم سطحی و هم آبهای زیر زمینی) است و رودهای پرآبی مانند سیمینه رود و زرینه رود و زاب‌های دوگانه و گادر و … در آن جریان دارند.

تقسیم میاندواب مقدمه تشکیل استان مکریان[ویرایش]

https://kurdpress.com/fa/news/14259/میاندوآب-به-سه-شهرستان-تفکیک-شد/

با مصوبه هیئت وزیران دو شهرستان جدید به مرکزیت شهرهای «چهاربرج» و «باروق» تشکیل و رسماً این دو بخش از میاندوآب جدا شدند.

به گزارش کردپرس، هیئت وزیران در جلسه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری تصویب کرد که با تغییر نام بخش «مرحمت آباد» به مرکزی یک شهرستان به نام چهاربرج از ترکیب دو بخش مرکزی و فیروزآباد ایجاد و شهر «چهاربرج» نیز به عنوان مرکز شهرستان «چهاربرج» تعیین شود.

در بخش «باروق» شهرستان میاندوآب هم این بخش به نام بخش باروق به مرکزی تغییر نام می‌دهد و یک شهرستان به نام «باروق» از ترکیب دو بخش مرکزی و تختالو ایجاد می‌شود و شهر باروق به عنوان مرکز شهرستان باروق تعیین می‌شود.

امروز همزمان با حضور معاون رئیس‌جمهور، استاندار و مسئولان استانی فرمانداری شهر تازه تأسیس باروق افتتاح شد و سهند علی ستاری بخشدار سابق باروق به عنوان سرپرست فرمانداری این شهر جدید منصوب شد.

https://www.yjc.news/fa/news/7826065/بخش-های-مرحمت-آباد-و-باروق-میاندوآب-به-شهرستان-ارتقا-یافت

https://www.irna.ir/news/84416740/مسوولیت-تقسیمات-کشوری-و-جغرافیایی-بر-عهده-وزارت-کشور-است

مقاله را به حالت تایید شده پایدار دربیارید[ویرایش]

چون همه وقت 500 ویرایش ندارند به خاطر خرابکاری یک ترول معلوم الحال که مقاله نباید قفل شود