همایون یوسفی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
همایون یوسفی
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی
دوره مسئولیت
۸ خرداد ۱۳۹۵ – ۶ خرداد ۱۳۹۹
حوزه انتخاباتیاهواز، باوی، حمیدیه و کارون
اطلاعات شخصی
زاده۱ شهریور ۱۳۵۲
ملیت ایران
حزب سیاسیمیانه رو
پیشهسیاستمدار

همایون یوسفی (زاده ۱ شهریور ۱۳۵۲ مسجدسلیمان[۱]) پزشک، سیاستمدار و مدرس دانشگاه ایرانی است، که بعنوان نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند.[۲] وی دانش‌آموخته دکتری پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فوق تخصص دکتری خون و سرطان از دانشگاه جندی شاپور اهواز می‌باشد.

مجلس دهم[ویرایش]

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، همایون یوسفی، در لیست ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان: گام دوم در اهواز حضور داشت و در دور اول، رتبه نخست را با خود اختصاص داد ولی آرای وی به اکثریت مطلق آرا دست نیاورد. وی در دور دوم توانست با ۱۱۲٬۸۸۸ رأی از مجموع ۲۶۷٬۵۸۹ رأی مأخوذه صحیح، بعنوان نفر سوم اهواز، وارد مجلس دهم شود. تمامی افراد لیست امید در اهواز به مجلس راه پیدا کردند.[۳][۴]

[۵]سوابق

همایون یوسفی در سال ۱۳۵۲ در شهرستان مسجدسلیمان متولد شد. دوران تحصیل ابتدایی را در زادگاهش و دوران تحصیل راهنمایی و متوسطه را در شهرستان اهواز طی نمود. وی دوره پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دوره تخصص و فوق تخصص خون و سرطان را در دانشگاه جندی شاپور اهواز طی نمود. یوسفی فعالیت شغلی خود را از دانشگاه جندی شاپور اهواز آغاز نمود.[۶] از سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عضو هیئت علمی و مدرس دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • مدیرکل سازمان هلال احمر استان خوزستان
  • رئیس مرکز بهداشت و درمان مسجدسلیمان
  • رئیس سازمان بهداشت، درمان و محیط زیست مناطق آزاد کشور[۷]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «همایون یوسفی | نماینده | دوره دهم مجلس شورای اسلامی». بایگانی‌شده از اصلی در ۴ ژانویه ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹.
  2. «نتایج غیررسمی از شمارش اولیه آراء دور دوم انتخابات مجلس دهم تا این لحظه». خبرگزاری فارس.
  3. «نتایج رسمی شمارش آرا در اهواز اعلام شد». فارس.
  4. «پیروزی مطلق "لیست امید" در اهواز». نواندیش.
  5. . نواندیش = https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87_%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85_%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3_%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C = مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  6. «آشنایی با زندگی‌نامه، سوابق علمی و اجرایی همایون یوسفی». خبرگزاری شوشان.
  7. «آشنایی بیشتر با همایون یوسفی». هما خوزستان. بایگانی‌شده از اصلی در ۴ مه ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۴ مه ۲۰۱۶.