هرگز دست از تو برنخواهم داشت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«Never Gonna Give You Up»
تک‌آهنگ ریک استلی
از آلبوم Whenever You Need Somebody
تاریخ پخش۲۷ ژوئیه ۱۹۸۷
فرمت
ژانر
زمان'"`UNIQ--templatestyles-۰۰۰۰۰۰۰۳-QINU`"'
  • ۳:۳۵ (نسخهٔ آلبوم)
  • ۳:۳۲ (۷" میکس باکلام)
  • ۳:۳۰ (نسخهٔ بی‌کلام)
ناشرآرسی‌ای رکوردز
ترانه‌نویس(ها)Stock Aitken Waterman
تهیه‌کننده(ها)Stock Aitken Waterman
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های ریک استلی
«When You Gonna»
(۱۹۸۷)
«Never Gonna Give You Up»
(۱۹۸۷)
«Learning to Live (Without Your Love)»
(۱۹۸۷)
نمونهٔ صوتی
"Never Gonna Give You Up"
موزیک ویدئو
"Never Gonna Give You Up" در یوتیوب

«هرگز دست از تو برنخواهم داشت» (به انگلیسی: Never Gonna Give You Up) اولین تک‌آهنگ ضبط شده توسط خواننده و ترانه‌سرا انگلیسی ریک استلی است که در ۲۷ ژوئیه ۱۹۸۷ منتشر شد. این آهنگ توسط Stock Aitken Waterman نوشته و تهیه‌شده بود و توسط آرسی‌ای رکوردز و بی‌ام‌جی رایتز منیج‌منت به عنوان اولین تک آهنگ از آستلی منتشر شد. اولین آلبوم، هر زمان که به کسی نیاز داری (۱۹۸۷) این آهنگ در ابتدا در بریتانیا در سال ۱۹۸۷، در ابتدا در بریتانیا در سال ۱۹۸۷ موفق به کسب رتبه اول شد، جایی که به مدت پنج هفته در صدر جدول ماند و پرفروش‌ترین آهنگ آن بود. در نهایت در ۲۵ کشور از جمله ایالات متحده و آلمان غربی در صدر جدول قرار گرفت[۱] و برنده بهترین تک‌آهنگ بریتانیا در جوایز بریت ۱۹۸۸ شد. این آهنگ به عنوان آهنگ امضای آستلی در نظر گرفته می‌شود و اغلب در پایان پخش کنسرت‌های زنده‌اش استفاده می‌شود.

موزیک ویدیوی این آهنگ، به کارگردانی سایمون وست، از سال ۲۰۰۷ به دلیل استفاده از میم اینترنتی «ریک‌رول کردن» که در آن کاربری که انتظار محتوای کاملاً نامرتبط را دارد، ویدیو را نمایش می‌دهد، محبوبیت زیادی پیدا کرد. در سال ۲۰۰۸، آستلی جایزه موسیقی ام‌تی‌وی اروپا را برای بهترین بازیگری که تا به حال انجام داده بود، با این آهنگ، در نتیجه کمپین جمعی هزاران نفر در اینترنت، برد.[۲] در سال ۲۰۱۹، آستلی نسخه «Pianoforte» از این آهنگ را برای آلبوم خود بهترین من ضبط و منتشر کرد که دارای یک تنظیم جدید پیانو است.[۳] در سال ۲۰۲۳، مجله بیلبورد "Never Gonna Give You Up" را در بین ۵۰۰ بهترین آهنگ پاپ تمام دوران قرار داد.[۴]

این تک‌آهنگ در چارت‌های سوئد، فلاندرز، آلمان، نیوزلند و نروژ در رتبه اول، و در چارت‌های فرانسه، اتریش و سوئیس جزو ده ترانه اول قرار گرفت.

منابع[ویرایش]

  1. "Biography". Mike Stock Music. Archived from the original on 3 October 2011. Retrieved 14 November 2011.
  2. Moore, Matthew (7 November 2008). "Rickrolling: Rick Astley named Best Act Ever at the MTV Europe Music Awards". The Daily Telegraph. Archived from the original on 18 October 2020. Retrieved 20 June 2018.(نیازمند آبونمان)
  3. Brungardt, Leah (12 November 2019). "An Interview with 'Never Gonna Give You Up' Singer Rick Astley on His Iconic Hit Song, His Newest Album and Much More!". All Access Music. Archived from the original on 12 November 2019. Retrieved 20 November 2019.
  4. "The 500 Best Pop Songs: Staff List". Billboard. 19 October 2023. Retrieved 20 October 2023.

پیوند به بیرون[ویرایش]