هانتر × هانتر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هانتر × هانتر
جلد شماره ۱ مانگای هانتر × هانتر
جلد شماره ۱ مانگای هانتر × هانتر
ハンター×ハンター
(‏Hantā Hantā‏)
ژانر
مانگا
نویسندهیوشیهیرو توگاشی
ناشرشوئیشا
دستهشونن
انتشار درهفته‌نامه شونن جامپ
پخش اصلی۳ مارس ۱۹۹۸ – تاکنون
شمار کتاب‌ها۳۷ جلد
مجموعه تلویزیونی
کارگردانکازوهیرو فوروهاشی
نویسندهنویوئاکی کیشیما
آهنگ‌سازتوشیهیکو ساهاشی
استودیونیپون انیمیشن
صاحب امتیاز
شبکهفوجی تلویژن
پخش اصلی۱۶ اکتبر ۱۹۹۹ – ۳۱ مارس ۲۰۰۱
قسمت‌ها۶۲
مجموعه تلویزیونی
کارگردانهیروشی کوجینا
نویسنده
  • آتسوشی مائه‌کاوا (۱–۵۸)
  • تسوتومو کامیشیرو (۳۹–۱۴۸)
آهنگ‌سازیوشیهیسا هیرانو
استودیومدهاوس
صاحب امتیاز
ویز مدیا
میوز کامینیکیشن
شبکهنیپون تلویژن
پخش اصلی۲ اکتبر ۲۰۱۱ – ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۴
قسمت‌ها۱۴۸
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

هانتر × هانتر (به ژاپنی: ハンター×ハンター Hantā Hantā؛ Hunter × Hunter) نام یک مجموعه مانگای ژاپنی است از یوشیهیرو توگاشی که از روی آن دو مجموعه تلویزیونی انیمه هم ساخته شده‌است. اولین قسمت مانگای هانتر × هانتر توسط شوئیشا در ماه مارس سال ۱۹۹۸ در هفته‌نامه شونن جامپ پخش شد و انتشار آن تاکنون ادامه دارد.

انیمه[ویرایش]

از ۱۶ اکتبر سال ۱۹۹۹ تا ۳۱ مارس سال ۲۰۰۱ یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۶۲ قسمتی، ساخت استودیوی نیپون انیمیشن و به کارگردانی کازوهیرو فوروهاشی از شبکهٔ فوجی تلویژن پخش شد. این مجموعه تلویزیونی، ۳ سری اووی‌ای که مجموعاً ۳۰ قسمت بودند در پی داشت. این اقتباس ۹۲ قسمتی تا فصل «جزیره طمع» (Greed Island) از مانگا را پوشش داد.

از ۲ اکتبر سال ۲۰۱۱، یک مجموعه تلویزیونی جدید به تعداد ۱۴۸ قسمت، ساخت استودیوی مدهاوس، از کانال نیپون تلویژن پخش شد که این مجموعه اقتباس جدیدی از روی مانگا بود و ارتباطی با انیمهٔ سریالی که در سال ۱۹۹۹ ساخته شد ندارد. این انیمه در رتبه‌بندی سایت MyAnimeList ششمین انیمه برتر تاریخ هست.

داستان[ویرایش]

  • Hunter C Hunter 1999:

گون (شخصیت اصلی داستان) که پسری کنجکاو است در آرزوی پیدا کردن پدر خود، روستای خود را ترک کرده و به ماجراجویی می‌پردازد، در حین ماجراجوی با افرادی آشنا می‌شود به نام‌های کیلوا، کوراپیکاو … که در تمام مسیر انیمه دنبال این شخصیت هستند.

  • Hunter X Hunter 2011:

هانتر (به معنی شکارچی) کسی است که برای انجام عملیات خطرناک به تمام نقاط دنیا سفر می‌کند. در اعماق سرزمین‌های ناشناخته و برای به دست آوردن گنجینه‌های مخفی. «گون» پسر یک هانتر است که مدتهای مدیدی است پدرش ناپدید شده‌است. او معتقد است اگر راه پدرش را ادامه بدهد، می‌تواند بالاخره او را پیدا کرده و به خانه بازگرداند. «گون» به محض این‌که پا به سن ۱۲ سالگی می‌گذارد، خانه را به قصد شرکت در آزمون انتخاب هانتر ترک می‌کند. آزمونی پر از امتحانات مرگبار. در این سفر او سه دوست صمیمی پیدا می‌کند. «کوروپیکاً مشتاق گرفتن انتقام، “لئوریو» دکتر و «کیلواً آدمکش سابق. هر ۴ نفر آن‌ها برای عبور از مراحل سخت این امتحان با یکدیگر همکاری می‌کنند. این انیمه بر اساس مانگایی با همین نام به قلم “توگاشی یوشیهیرو» ساخته شده‌است.

شخصیت‌ها[ویرایش]

گون[ویرایش]

کیلوا زولدیک[ویرایش]

شخصیت اصلی همراه با گون و دوستانش، عضو خانواده شکارچی و قاتل است او همواره شخصیتی خشن و خونسرد همانند یک قاتل حرفه ای را دارد ولی در مقابل محبت و دوستی که با گون داشته اخلاق و احساسات او دچار تغییر و تحولاتی در طول مسیر داستان می‌شود! کیلوا مهارت‌های آدمکشی خود را از برادر بزرگترش فرا گرفته و با توجه به استعدادهای فردی که دارد قدرتش را چند برابر کرده‌است. جالب است بدانید بدن کیلوا ضدسم است و نگزیر حتی اگر پادزهر سمی به او ندهند اتفاقی نمی‌افتد !در پاور سیستم سریال کیلوا یک تبدیل کننده است چرا که می‌تواند نن خود را به شکل برق و الکتریسته تبدیل کند !

کوراپیکا کورته[ویرایش]

لئوریو پارادینایت[ویرایش]

جینگ فریکس[ویرایش]

بیسکه[ویرایش]

ایلومی زولدیک[ویرایش]

گروه گِنی ریودان نفریپیتو[ویرایش]

کوموگی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Official Website for Hunter x Hunter". Viz Media. Archived from the original on March 7, 2011. Retrieved October 26, 2017.
  2. Thompson, Jason (April 26, 2012). "Jason Thompson's House of 1000 Manga – Hunter x Hunter". Anime News Network. Archived from the original on January 25, 2021. Retrieved February 18, 2018.
  3. Beard, Jeremy A. "Hunter X Hunter: Greed Island". THEM Anime Reviews. Archived from the original on December 2, 2022.

Wikipedia contributors, "Hunter × Hunter," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Hunter_×_Hunter&oldid=459270188 (accessed November 7, 2011).

پیوند به بیرون[ویرایش]