نیکولای دیمیتریویچ کوزنتسوف (نقاش)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیکولای دیمیتریویچ کوزنتسوف
نیکولای کوزنتسوف (قبل از ۱۹۱۴)
نام هنگام تولدنیکولای دیمیتریویچ کوزنتسوف
زادهٔ۲ دسامبر ۱۸۵۰
استپانوفکا، استان خرسون، امپراتوری روسیه
درگذشت۲ مارس ۱۹۲۹ (۷۸ سال)
سارایوو، بوسنی و هرزگوین
تحصیلاتآکادمی امپریال هنر
آکادمی امپریال هنر
محل تحصیلآکادمی امپریال هنر
پیشههنرمند و معلم هنر

نیکولای دیمیتریویچ کوزنتسوف (روسی: Николай Дмитриевич Кузнецов , دسامبر ۱۸۵۰ – ۲ مارس ۱۹۲۹) نقاش و استاد هنر روسی در آکادمی امپراتوری هنر سنت پترزبورگ بود. کارهای او عمدتاً شامل پرتره‌ها و صحنه‌های ژانر است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

پرتره کوزنتسوف اثر ویکتور واسنتسف (۱۸۸۴)

او پسر یک زمیندار ثروتمند بود و مدرسه را در اودسا آغاز کرد، جایی که استعداد هنری او کشف شد و او شروع به درس خواندن در مدرسه طراحی محلی کرد.[۱] از سال ۱۸۷۶ تا ۱۸۸۰، او در آکادمی امپراتوری هنر حضور یافت و در آنجا نزد پاول چیستیاکوف تحصیل کرد.[۲] او دانش آموز خوبی به حساب می‌آمد، اما اغلب آکادمی را ترک می‌کرد تا در املاک خانوادگی نقاشی کند. در این زمان، او با موفقیت از خواسته‌های خانواده خود سرپیچی کرد و با یک زن کارگری که در آنجا شاغل بود ازدواج کرد.[۱]

پس از فارغ‌التحصیلی، او یک غرفه مکرر در سراسر روسیه و اوکراین بود و کمیسیون‌های متعددی دریافت کرد. پیتر چایکوفسکی و الی متچنیکوف از جمله گردانندگان پرتره او بودند. در این مدت، او به‌طور مکرر از مستعمره آبرامتسوو بازدید می‌کرد. به دلیل هیکل بزرگ و کشتی گیرش، او اغلب به عنوان الگو برای نقاشان دیگر عمل می‌کرد.

پس از یک تصادف در سال ۱۸۸۹، او مجبور شد با عصا راه برود، بنابراین او به‌طور کامل در یک استودیو در املاک خود کار کرد، که محل ملاقات افراد خلاق، از جمله چهره‌هایی مانند فئودور شالیاپین، علاوه بر هنرمندان شد.[۱] در سال ۱۸۹۳ که تا حدودی بهبود یافت، استودیوی خود را به اودسا نقل مکان کرد و شروع به نمایشگاه کرد. دو سال بعد به او پیشنهاد استادی در آکادمی امپراتوری داده شد، جایی که او نقاشی جنگی را تدریس کرد، اما در سال ۱۸۹۷ آنجا را ترک کرد و به اودسا بازگشت.[۲] در سال ۱۹۰۰، او یک آکادمیک و عضو پردویژنیکی شد. در همان سال، او در نمایشگاه یونیورسل پاریس به نمایش گذاشت.[۱] بعدها، او سفرهای زیادی به نمایشگاه‌های سراسر اروپا داشت.

در سال ۱۹۲۰، در طول جنگ داخلی روسیه، با عقب‌نشینی ارتش سفید، او و خانواده اش به یوگسلاوی مهاجرت کردند و در نهایت در سارایوو ساکن شدند، جایی که در سال ۱۹۲۹ درگذشت[۱]

دختر او خواننده اپرا ماریا نیکولاونا کوزنتسوا بود.

پرتره‌های منتخب[ویرایش]

نقاشی‌های برگزیده[ویرایش]

منابع[ویرایش]


  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ ۱٫۴ Brief biography @ UnaLib.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Biographical notes بایگانی‌شده در ۲ آوریل ۲۰۱۵ توسط Wayback Machine @ "Korners".

پیوند به بیرون[ویرایش]

پرونده‌های رسانه‌ای مربوط به Nikolai Dmitriyevich Kuznetsov در ویکی‌انبار