میرگه دریژ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میرگه دریژ
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانکردستان
شهرستانمریوان
بخشبخش خاوومیرآباد
دهستانخاوومیرآباد
مردم
جمعیت۱۹۸ نفر (سرشماری ۹۵)
کد آماری۲۰۵۷۷۵

میرگه دریژ، روستایی از توابع بخش خاوومیرآباد شهرستان مریوان در [[استان کردستان]] ایران است. دهیاری میرگهدریژ

روستای میرگهدریژ از توابع بخش خاوومیرآباد در ۲۷ کیلومتری شمال شهر مریوان واقع شده که بنا بهدستور وزارت کشور و ادارات مربوطه از سال ۱۳۹۲ نهاد دهیاری در روستای میرگهدریژ تأسیس شد که از آن پس دهیاری با توجه به اعتبارت موجود و درآمدها فعالیت عمرانی خود را در جهت آبادانی و توسعه روستا باهمکاری اهالی محترم شروع به کار کرد. در سال ۱۳۹۲ با انتخاب اعضای شورای اسلامی روستای میرگهدریژ آقایان، ناصح پناهی ،عثمان قبادی،سیدجمال پناهی و مورد تأیید اهالی محترم روستا آقای کمال پناهی نیا به عنوان دهیار روستا به بخشداری معرفی و انتصاب گردید.

در سال ۱۳۹۳ دهیاری با اعتبارات دهیاری و خودیاری از طرف اهالی محترم روستا اولین فعالیت عمرانی خود را در جهت پاکیزه نگه داشتن و حفظ بهداشت محیط روستا با ایجاد جایگاه فضولات حیوانی و دفع زباله در روستا شروع به کار کرد. در سال ۱۳۹۴ دومین فعالیت خود را با کمک اهالی محترم روستا و همچنین اعتبارات دهیاری اقدام به خرید لوازم پارک کودک و ایجاد محیطی شاد برای بچه‌ها در داخل روستا اقدام کرد. در سال ۱۳۹۵ جهت جلوگیری از بیماری و مرض‌های واگیر دار و ایجاد محیطی مطبوع و دلنش روستای و جوی نوید بخش بدون آلودگی محیط و بوهای نا مطبوع در هر جای از روستا با اعتبارات دهیاری و خودیاری مردم روستا اقدام به دفع بهداشتی کامل فاضلاب روستا کرد. در سال ۱۳۹۶ اقدام به لایه روبی رودخانه فصلی مرکز روستا با ایجاد دیوار حائل و ساخت دال بتنی بر روی رودخانه که توسعه و ایجاد میدان بزرگی در مرکز روستا را بههمراه داشت. و همچنین اقدام به تعویض کامل مجرای آب شرب روستا با همکاری اداره آب و فاضلاب روستای کرد. در سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۷ باتوجه به اعتبارات دهیاری اقدام به دیوار حائل و جدول کشی کامل روستا با مشارکت و خودیاری اهالی محترم روستا کرد که طی این دوسال تمام خیابان اصلی روستا جدول کشی شد.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان خاوومیرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۲ نفر (۴۹خانوار) بوده‌است.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.